Nxt 90 vs Smile 3

Sheannet

Blir kjent med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Hei! Jeg skal kjøpe barnevogn, og er førstegangs så har ingen erfaring. Har vært på butikker og kikket litt, og tror jeg står mellom emmaljunga nxt90 2019 modell eller britax smile 3. Er det noen som har noen erfaringer/tips/anbefaling?

Jeg ønsker med fire hjul, vendbar sittedel, og i tillegg at den er god å trille på litt grusveier og snø. Mest brøytet gangfelt i Nordnorge :gen053:Heartred

Jeg har tre barn fra før. En viktig ting jeg blir å se på nå, er totalvekta på vogna:)
Hjelper ikke om vogna er lett å slå sammen, om den veier 20kg og er blytung å løfte inn i bilen, opp trapper, eller dytte opp bakker:p

Av disse to har jeg hørt mest bra om emmaljunga. Det er en tyngre vogn, men bedre på ulent terreng. Ikke prøvd dem selv, annet enn i butikk, men hørt om mange som har måtte sende inn sin smile 3 opptil flere ganger pga feil. Vi kommer til å velge emmaljunga ntx 60 eller 90, med outdoor understell, bor ved skog og grus og en del snø på vinter :)

Ville gått for Britax smile 3!
Hadde selv en emmaljunga 2019, og med bagdel var den helt ok, men lite dempere. Men med sittedel var den utrolig tung.. smile har mer dempere, selv om den føles løsere ut, så synes jeg den er lettere i bruk og ikke så tung.

Anbefaler deg å teste ut vognene (gjerne via noen du kjenner som har barn) eller i butikk - men pass på å test ut med sittedel og gjerne vekt oppi, da får man mer følelse av hvordan vognen er :)

Ville gått for Britax smile 3!
Hadde selv en emmaljunga 2019, og med bagdel var den helt ok, men lite dempere. Men med sittedel var den utrolig tung.. smile har mer dempere, selv om den føles løsere ut, så synes jeg den er lettere i bruk og ikke så tung.

Anbefaler deg å teste ut vognene (gjerne via noen du kjenner som har barn) eller i butikk - men pass på å test ut med sittedel og gjerne vekt oppi, da får man mer følelse av hvordan vognen er :)
Helt enig!
Hadde en tung vogn til førstemann, GRUSOMT tungt med 20kg vogn og unge på 10kg opp bakker. Så til de to neste ble den tunge vogna kun brukt til sovevogn:p
Og kjøpte en lettere vogn for å trille med.

Emmaljunga nxt90 2020 med outdoor understell
Veldig god å trille på og jeg har ingen planer om p bytte vogn til nestemann. Den er veldig god på ulendt terreng og stødig hvis du også har med deg Fido eller at det er glatt og du trenger noe å holde fast i.
Denne stødigheten har jo da en pris og det er vekta. Jeg syns det er helt overkommelig, men hadde jeg hatt et større behov for å ha vognen med meg i bil, ville jeg vel kanskje tenkt på noe lettere. Ikke noe problem å slå sammen, bare noe tung å løfte på.
Om du velger å gå for Nxt90, ville jeg valgt ergonomisk fremfor flat sittedel. Funksjonen for å legge ned ryggen på den flate kan være litt hard, og har du da en unge som er i ferd med å sovne der, så er sjansen stor for at h*n våkner til. Funksjonen for å vippe det ergonomiske setet bakover er noe smidigere. Dessuten så ser den mye finere ut syns jeg:angelic: Det er jo også sittedelen du kommer til å bruke lengst. Liggedelen er bare i bruk i 4-6 mnd.

Vi har Emmaljunga nxt90, 2020-modellen. Vi er veldig fornøyde, og om 2019-modellen var tung, så må den ha blitt mye lettere til 2020(?), for vår er ikke tung i det hele tatt.

Trilla masse i bakker og kupert terreng i permisjon med første, og det var null stress. Vi tar også vogna opp og ned tre trappetrinn utenfor huset vårt for hver tur ut, og det har den tålt fint (med ungen oppi), ikke tungt, det heller :) Jeg er ikke sånn styrketreningstype, som ikke synes noe er tungt, altså. Så langt derifra:hilarious:

Har kjøpt en brukt britax smile, så fornøyd! Gleder meg til å teste den med baby!:D

Vi kjøpte pent brukt emmaljunga nxt90 modell 2020:woot: gleder meg til at man får tatt den i bruk når babyen kommer, og blir spennende og se hvor funksjonell den er. Er hvertfall veldig fornøyd nå når det er trillet hjemme, virker stødig og robus men ikke for gigantisk eller tung lism. :happy:

Vi har nxt90. Storesøster brukte bagdelen til hun var 8 mnd. Og liker at sittedelen er vendbar og lett å justere på. Funker veldig fint på grus/skogsveier og snø føre. :)

Back
Topp