Nuvaring/P-ring, erfaringer?

Har du prøvd Nuvaring?

• Ja, uten problemer.

Votes: 3 50,0%
  • Ja, men med noe bivirkninger.

Votes: 1 16,7%
  • Nei.

Votes: 2 33,3%

• Antall som har svart
    6

pepperpus

Glad i forumet
Jeg startet med Nuvaring for et par uker siden, og opplever en voldsom hodepine, kvalme og tretthet som jeg tror er bivirkninger av denne. Jeg vet fra tidligere erfaringer med bruk av hormonpreventiver, at jeg reagerer sterkt på slike preparater. Prøvde minipillen Conludag et par mnd for litt siden, og det var som å gå gravid uten å faktisk være det (kvalm, trett, bekkenløsning mm), så jeg bestemte meg for å prøve noe annet.

Det jeg lurer på, er om det er noen vits i å fortsette på Nuvaring når disse bivirkningene har oppstått? Vil det "gå seg til" etter en stund? Noen som har prøvd? :)

jeg gikk på nuvaring før, men hadde ikke slike bivirkninger.. men siden du reagerer på hormonpreparater, så kanskje du trenger lengre tid før det går seg til?

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Har ikke svar til deg annet enn at jeg ikke hadde slike opplevelser da jeg gikk på nuvaring. Hør med legen din :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har erfaringer med NuvaRing! Jeg har nå brukt Ringen i 4 måneder og er kjempefornøyd!

Har gått på p-piller i 10 1/2 år, hatt en pause på 1 1/2 år i forbindelse med graviditet, begynte på p-piller igjen og gikk på det i halvannet år. Da var det slutt! Hadde masse bivirkninger av de! Utflod, kløe, pms, vektoppgang, og magekramper. Verst var nok kløen som kom ca 2 uker før mens og varte til mensen var over. Og det virkelig klødde! Var nesten handikappet pga av kløen.

Så gikk jeg til legen, og han anbefalte NuvaRing. Jeg tenkte at det kan jo ikke skade å prøve... Den første måneden var plagene litt mindre og andre måneden var de helt borte. Menssmerter finnes ikke, ikke pms heller, og mensen varer nesten 2 dager... Deilig!!!
Ikke merkes den under samleie heller. Hverken for meg eller mannen min!
For meg var NuvaRing redningen innenfor prevensjon! Jeg var ikke interessert i spiral fordi jeg har vært plaget med cyster og livmorbetennelse tidligere - euroclinix.net/no/prevensjon/p-ring/nuvaring

Last edited:
Back
Topp