Nuva ring og varmt vann.

Hulu

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ganske ny på nuvaring bruken. Jeg fikk info fra legen hvordan bruke ringen, leste derfor ikke vedlegget så veldig nøye. Jeg har brukt den i 2 mnd nå og er veldig fornøyd. Leste akk at man ikke skal skylle den i varmt vann noe jeg har gjort mange ganger fordi jeg tar den ut når jeg og typen har sex. Leste på noen engelske forumer at grunner er at ringen gir fra seg hormoner visst man bruker varmt vann og nå er jeg redd jeg kan ha dummet meg ut på den måten. Noen som vet om denne teorien til engelskdamene stemmer ?

Aldri hørt om, og jeg ble ikke gravid med den :p
Brukte å ta den ut og skylle den i dusjen osv. Tok den ikke ut under sex da, merket ikke noe til den.

Den gir ikke ut noen andre, eller mer hormoner av å vaskes kjapt i vann med normal temperatur. ;)
Det er oppbevaringen det er snakk om, så den ikke oppbevares varmt lenge, for da blir effekten svekket. :)

Den gir ikke ut noen andre, eller mer hormoner av å vaskes kjapt i vann med normal temperatur. ;)
Det er oppbevaringen det er snakk om, så den ikke oppbevares varmt lenge, for da blir effekten svekket. :)

Ok, da så! Tusen takk for svar Da kan puste litt mer lettet ut! Hehe

Det står i pak.vedlegget at den ikke skal skylles i varmt vann. Kun lunkent. Så pass på å ikke gjøre det mer :)

Back
Topp