Nutramigen

Netta-Mor

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Hei.
Lurte på om noen vet hvilken temperatur man skal blande Nutramigen på?
Står ikke på pakka :(
Takk :)

Du kan blande både med kokvarmt vann for så å kjøle ned eller til ferdig drikketemperatur. Jeg blanda alltid varmt og kaldt vann klart før jeg hadde i pulver så flaska var drikkeklar med en gang. :)

Du kan blande både med kokvarmt vann for så å kjøle ned eller til ferdig drikketemperatur. Jeg blanda alltid varmt og kaldt vann klart før jeg hadde i pulver så flaska var drikkeklar med en gang. :)

Men hvilke grader blander man på? Er det ikke noe temperatur på denne melken? På hipp f.eks skal det blandes på 40-50. Og nan er vell 70 grader?

Anbefales å blande ut i drikkeklart temperert vann, pga varmefølsomme vitaminer som kan gå tapt ved for varmt vann.

Det kan være bakterier i all slags melkepulver, det anbefaler minst 65 grader når pulveret blandes i dersom du vil være på sikre siden. Noen produsenter går vel god for lavere temperaturer. Står det ikke noe ville jeg blandet i varmt og så blandet kaldt vann oppi etterpå.

Så det er ikke noen bestemt temperatur på denne som med hipp, nan og Collet?
ImageUploadedByBV Forum1457199497.181406.jpg
Fikk dette skrivet med da vi skulle forsøke gi nutramigen. Står ikke mer spesifikt enn at vannet skal avkjøles til spisetemperatur før det blandes pulver oppi.

Vis vedlegget 164980
Fikk dette skrivet med da vi skulle forsøke gi nutramigen. Står ikke mer spesifikt enn at vannet skal avkjøles til spisetemperatur før det blandes pulver oppi.

Så bra da. Litt teit og upraktisk med sånt som MÅ blandes på 70 grader :) da kan jeg bare varme kokt vann til ca 37 grader i micro'n og putte i pulver and voila dinner :)

Så bra da. Litt teit og upraktisk med sånt som MÅ blandes på 70 grader :) da kan jeg bare varme kokt vann til ca 37 grader i micro'n og putte i pulver and voila dinner :)
Det var det vi gjorde. Tøtta fikk Nutramigen på den måten i 1.5 år, fungerte strålende og hun ble aldri syk. ;)

Jupp :-) Eller ha kokt vann i kjøleskapet og blande det med nykokt vann, 2/3 kaldt og 1/3 varmt. Det ga perfekt temperatur de gangene vi ga erstatning :-)

Back
Topp