Nutramigen, Pepticate eller en til. Trenger råd.

Camilla I

Glad i forumet
Hei flinke mammaer! Jeg har lille som er nesten 4. måneders gammel, jeg ammer, det har vært mindre med morsmelk i de siste 4. ukene og noen ganger foretrekker mini flaske foran pupp. Det er skriking hver dag med prumping, kviing og ubehag. Vi forsøkte med NAN fra uke 2,5, NAN HA1 (mini var enda verre på den)og fortsetter med HIPP fram til nå. Det er fine både vekst- og lengdekurvene. Vi ble henvist til barnelege og vi var der. Gikk derifra med dårlig følelse, legen snakket til meg og var ikke særlig interessert i hva jeg hadde å si. Alt i alt får jeg velge mellom Nutramigen, Pepticare og en til. Ja, legen snakket så fort at jeg ikke rakk å få med hva var tredje. Jeg tror at den tredje var Neocare. Sitter og tenker hva jeg skal hente på apoteket.
Nutramigen - dårlig lukt og dårlig smak. Da får vi slippe den tenker jeg. Og det er palmeolje i den.
Pepticare - palmeolje i den og.
Neocare - er det palmeolje i den? Er det noen som kan titte på boksen for meg der det står om vegetabilske oljer?
Hva er deres erfaring?

Jeg sjekker på nett nå, Neocate er melkefri, mens Pepticate er melkebasert. Da er det kanskje ikke Neocate som er tredje? Hvilke tre melkeerstatningene pleier barneleger skrive ut under så kalt felles resept?
 
Last edited:
Neocate tenker jeg den siste heter. Vi bruker nutramigen og så vidt begynt og gå over til Neocate. Orker ikke og gå og lese på boksen nå men gi meg ett hint I morgen så kan jeg lese da
 
Jeg ser at Neocate er anbefalt fra 6. måneders alder, hvordan er det hos dere? Hva bruker man inntil babyen er 6. måneders gammel?
 
Tror ikke du skal henge deg opp i palmeoljen. Mme blir ikke godkjent uten palmeolje i. Her bruker vi Althera. Den har palmeolje i den og.
 
Hei flinke mammaer! Jeg har lille som er nesten 4. måneders gammel, jeg ammer, det har vært mindre med morsmelk i de siste 4. ukene og noen ganger foretrekker mini flaske foran pupp. Det er skriking hver dag med prumping, kviing og ubehag. Vi forsøkte med NAN fra uke 2,5, NAN HA1 (mini var enda verre på den)og fortsetter med HIPP fram til nå. Det er fine både vekst- og lengdekurvene. Vi ble henvist til barnelege og vi var der. Gikk derifra med dårlig følelse, legen snakket til meg og var ikke særlig interessert i hva jeg hadde å si. Alt i alt får jeg velge mellom Nutramigen, Pepticare og en til. Ja, legen snakket så fort at jeg ikke rakk å få med hva var tredje. Jeg tror at den tredje var Neocare. Sitter og tenker hva jeg skal hente på apoteket.
Nutramigen - dårlig lukt og dårlig smak. Da får vi slippe den tenker jeg. Og det er palmeolje i den.
Pepticare - palmeolje i den og.
Neocare - er det palmeolje i den? Er det noen som kan titte på boksen for meg der det står om vegetabilske oljer?
Hva er deres erfaring?

Jeg sjekker på nett nå, Neocate er melkefri, mens Pepticate er melkebasert. Da er det kanskje ikke Neocate som er tredje? Hvilke tre melkeerstatningene pleier barneleger skrive ut under så kalt felles resept?
Mi går på nutramigen, og drikker den uten problem. Men hun har fått den fra ca 5-6 ukers alder, og det er vel kanskje vanskeligere å introdusere den dess eldre de er.
 
Det er palmeolje i alle mme, her bruker lillesnupp Nutramigen 1 Dha.
Lukten er jo ikke noe særlig god for oss akkurat, tips fra helsesøster her var å legge en vaniljestang i boksen.
Men spørs jo da om Nutramigen m vanilje er noe bedre..:oops:

Har sett hva de har gjort på nyfødt int og barneavd rundt om noen steder putter de litt sukker nedi har noen fortalt meg.
Her er den uten noe, snuppa vet jo ikke om noe annet sånn sett. Har melkeproteinallergi.

Fordelen er at den er gratis da, blå resept og vedtak fra Helfo... mme er skremmende dyrt..
 
Kanskje det, men det sitter i hodet ;)
Althera nevnte ikke legen. Forsøkte dere med noe annet før Althera?
Skjønner det, men det er snakk om en kort periode av livet :)

Vi fikk i dag, så ikke forsøkt noe annet. Smaker dritt, men er visst blant de bedre på smak, så måtte ta 1ts sukker oppi melken for å få den i han. Sukkeret må vi gradvis fjerne da. Men satser på at han begynner å spise nå! 5,5 mnd og klar på hva han liker/ikke liker.
 
Hei flinke mammaer! Jeg har lille som er nesten 4. måneders gammel, jeg ammer, det har vært mindre med morsmelk i de siste 4. ukene og noen ganger foretrekker mini flaske foran pupp. Det er skriking hver dag med prumping, kviing og ubehag. Vi forsøkte med NAN fra uke 2,5, NAN HA1 (mini var enda verre på den)og fortsetter med HIPP fram til nå. Det er fine både vekst- og lengdekurvene. Vi ble henvist til barnelege og vi var der. Gikk derifra med dårlig følelse, legen snakket til meg og var ikke særlig interessert i hva jeg hadde å si. Alt i alt får jeg velge mellom Nutramigen, Pepticare og en til. Ja, legen snakket så fort at jeg ikke rakk å få med hva var tredje. Jeg tror at den tredje var Neocare. Sitter og tenker hva jeg skal hente på apoteket.
Nutramigen - dårlig lukt og dårlig smak. Da får vi slippe den tenker jeg. Og det er palmeolje i den.
Pepticare - palmeolje i den og.
Neocare - er det palmeolje i den? Er det noen som kan titte på boksen for meg der det står om vegetabilske oljer?
Hva er deres erfaring?

Jeg sjekker på nett nå, Neocate er melkefri, mens Pepticate er melkebasert. Da er det kanskje ikke Neocate som er tredje? Hvilke tre melkeerstatningene pleier barneleger skrive ut under så kalt felles resept?

Anbefaler å bli med i denne gruppen på Facebook:
https://www.facebook.com/groups/ammegruppen/?fref=ts

Du er absolutt ikke sikkert at du har mindre melk, selv om babyen tar flaske.

Jeg vil råde deg til å helle amme oftere og spørre om råd i gruppen jeg linket til.

Les også her:
http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/twitter-and-blog/low-milk-supply-101
 
Vi bruker nutramigen, hun har fått det siden hun var ca 1,5 måned. Men har begynt å mislike den..så har fått althera nå. Får se hvordan den blir tatt imot! Ikke hørt om de andre
 
Jeg ser at Neocate er anbefalt fra 6. måneders alder, hvordan er det hos dere? Hva bruker man inntil babyen er 6. måneders gammel?

Nutramigen 1 dha til 6 mndr
Hva det blir fra 6 mndr får vi svar på når hun skal til pediater om en måned.
 
Vi bruker Neocate 0-12 måneder.

Raffinert vegetabilsk olje (ikke-hydrogenert kokosnøttolje, oljesyrerik solsikkeolje, solsikkeolje og rapsolje).

Lillegutt har ikke problemer med den :) ble som en ny baby etter et par uker på melkefritt.

Neocate plus er fra 6 mnd.
 
Last edited:
Vi bruker Neocate 0-12 måneder.

Raffinert vegetabilsk olje (ikke-hydrogenert kokosnøttolje, oljesyrerik solsikkeolje, solsikkeolje og rapsolje).

Lillegutt har ikke problemer med den :) ble som en ny baby etter et par uker på melkefritt.

Neocate plus er fra 6 mnd.
Vi har begynt med Neocate nå, men apoteket hadde ikke Neocate plus? Hun blir nemlig 6 mnd snart.
 
Vi har begynt med Neocate nå, men apoteket hadde ikke Neocate plus? Hun blir nemlig 6 mnd snart.
Neocate lcp er mme for 0-12 mnd. Det som er fra 6 mnd er Neocate Spoon, det er pulver som blandes til en slags yoghurt. Fra 12 mnd er det Neocate active eller advance som drikke.
 
Vi ga henne det fra hun var 6 mnd ja. Helt grei, blandet i div fruktmos for å få smak, da den kun kommer i nøytral smak. Veldig ok mellommåltid :)
Supert, skal hente på apoteket neste uke. Men jeg leste litt om det som va i, og reagerte på at det var høyt innhold av kalsium? Det hemmer jo jernopptaket? Hm..tenkte å ringe de på mandag og høre.
 
Back
Topp