Nutramigen - diare og oppkast

Rampetrollet

Forumet er livet
VIP
♡Junigull 2016♡
Noen som har opplevd dette? Har gitt lille nutramigen i 2 dager og hun har ikke så tissevåte bleier, litt diare (veldig løs avføring og mye hyppigere) pluss mye mer gulping (sist var det sprutoppkast) hva gjør vi?? Har ikke påvist melkeallergi enda, venter på time. Men fikk beskjed om at vi kunne prøve!

Har dessverre ingen gode råd men deler gjerne vår erfaring. Vår har nå fått påvist melkeallergi og har brukt nutramigen i 5 mnd nå, det varierte veldig de 3 første mnd men det eneste rådet jeg kan komme med er å gi det litt mer tid. Vår datter hadde dager hvor hun hadde løs mage og gulpet ekstreme mengder, da spesielt i starten. Prøv og gi det noen flere dager.

Tøtta vår fikk hyppigere avføringen, gjerne også løsere i starten. I senere tid regulerte vi dette med malt, da hun til tider får hard mage.

Jeg tørr ikke gi hun det, hun hadde ikke tissevåte bleier heller og var redd for dehydrering, spesielt siden hun kastet opp og hadde diare! Vi avventer til vi har vært på barneklininken tenker jeg! Men regner med vi må gi det litt mer tid om det skulle bli påvvist allergi

Nutramigen er den som regnes for å være absolutt mildest for magen, så det er ikke sikkert den er synderen.
Hvor gammel er babyen?

Det er jo en melkebasert mme hvor proteinet er spaltet ned til et minimum for at kroppen ikke skal kjenne proteinet igjen. Kan det være at hun bør få aminosyrebasert mme? Sjekk ut fbgruppen barn med melkeallergi. Masse god kunnskap og erfaring der! :)

Jenta mi hadde melkeallergi, og hun reagerte på Nutramigen med gulping og løs mage. Når hun fikk Neocate i stede ble hun bedre :-) Jeg fikk forklart på sykehuset at de ga Nutramigen først, da dette er den rimeligste erstatningen til de som har melkeallergi, og de fleste tåler den. Får håpe at dere får time hos barnelege fort! :-)

Jenta mi hadde melkeallergi, og hun reagerte på Nutramigen med gulping og løs mage. Når hun fikk Neocate i stede ble hun bedre :-) Jeg fikk forklart på sykehuset at de ga Nutramigen først, da dette er den rimeligste erstatningen til de som har melkeallergi, og de fleste tåler den. Får håpe at dere får time hos barnelege fort! :-)

Vi har fått neocate på blå resept, men har ikke prøvd den enda! Synes synd i den lille magen som må prøve både det ene og andre.. Hun har også hatt gode dager nå, så vi avventer litt

Vi har fått neocate på blå resept, men har ikke prøvd den enda! Synes synd i den lille magen som må prøve både det ene og andre.. Hun har også hatt gode dager nå, så vi avventer litt

Nei, det er ikke gøy å se at de plages! :-/ Så bra at hun har blitt bedre! Kan være at hun bare trengte litt tid på å venne seg til Nutramigen :-)

Nei, det er ikke gøy å se at de plages! :-/ Så bra at hun har blitt bedre! Kan være at hun bare trengte litt tid på å venne seg til Nutramigen :-)

Vi sluttet å gi hun den når hun reagerte sånn. Vi gir henne hipp nå. Har litt luft i magen, men ikke så gale som det har vært. Så håper igrunn det er kolikk som er på vei til å gå over..

Back
Topp