Nusse76

lissom

Forumet er livet
Lager en egen tråd her jeg...

Så gøy at du er i samme situasjon som meg, med en vilter treåring, og en liten rakker i magen[:D]

Vi har snakka mye med Karoline om at mamma har baby i magen, men jeg er litt usikker på hvor mye hun egentlig forstår.. Hun snakker mye om lillesøster eller lillebror, men sier ofte at det er HUN som har baby i magen[8|] Litt misforstått... Vi har egentlig ikke snakka så mye om hvordan det blir etter at babyen kommer ut, jeg tror det kan være vanskelig for henne å forstå... Kanskje jeg undervurderer henne????

Jeg har tenkt sånn at jeg bare må se hvordan det går. Tenker at karoline skal få masse oppmerksomhet og kjærlighet også etter at babyen er født, at jeg skal ta henne med på alt stell og sånt med babyen, men det er kanskje enkelt å si nå i forkant...

Men jeg vet jo at mange har klart dette før meg, så jeg satser på det skal gå fint. er likevel innstilt påat det kan bli en vanskelig periode etter at babyen er kommet. Vi skal jo på toppen av det hele flytte til en annen by bare noen få uker etter fødselen... så det kan kanskje bli mye på en gang...

Lykke til til deg også Nusse76, vi kommer nok til å fikse dette begge to[;)]

høyres ut som dokke er gode foreldre! kjempebra at dokke ser og planlegge framover, men eg trur ikkje dokke skal vere redde for å snakke med barna om kva so skjer sjølv om dei er små.. det verste som skjer er at dei ikkje forstår kva som blir sagt, men kanskje dei forstår deler av det.. det er fort gjort og undervurdere barna og ikkje seie noko til dei.. trur det er viktig å forklare at babyen er liten og derfor treng den meir hjelp, gjerne før babyen blir fødd.. lykke til iallefall.. høyres ut som dokke kjem til å klare dokke heilt fint

Back
Topp