Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Choice[:D]
Du har ikke en ekstra Dallandbok liggende? Eller vet av noen som skal kvitte seg med sin? Har så god erfaring med DollyChoicehandel, så jeg gjør det gjerne igjen hvis det skulle bli aktuelt[:D]
ORIGINAL: Dollface
ORIGINAL: Choice[:D]
Du har ikke en ekstra Dallandbok liggende? Eller vet av noen som skal kvitte seg med sin? Har så god erfaring med DollyChoicehandel, så jeg gjør det gjerne igjen hvis det skulle bli aktuelt[:D]
Naah.. igrunn ikke.. men du kan kanskje fortelle meg hva tåa ved siden av lilletåa heter??? [:-]
ORIGINAL: theolin
ORIGINAL: Choice
Eventuelt tittil, tottil, tillerot, neglefru og stor gubben hesten.. Pick one[:D]
da må det bli tottil, da[:D]
ORIGINAL: thealita
jeg finner ikke ordet..
skriver om en pasient - han er ikke fratatt sin samtykkekompetanse, dvs han disponerer selv sine egne penger.. men kan jeg skrive det første leddet i setningen på en annen måte.. Feks "Pasienten er ..." ?
Skjønner dere hva jeg mener?
Du kan jo bare skrive at han disporerer sine egne penger? Eller bruke ordet umyndiggjort.
ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne
ORIGINAL: thealita
jeg finner ikke ordet..
skriver om en pasient - han er ikke fratatt sin samtykkekompetanse, dvs han disponerer selv sine egne penger.. men kan jeg skrive det første leddet i setningen på en annen måte.. Feks "Pasienten er ..." ?
Skjønner dere hva jeg mener?
Du kan jo bare skrive at han disporerer sine egne penger? Eller bruke ordet umyndiggjort.
Det hørtes bedre ut ja [:D]
vet DU hva tåa ved siden av lilletåa heter? [:-]
Ringtå?? [:-][X(]
ORIGINAL: Choice
Google is your friend!
Har funnet frem en Norsk-medisinsk ordbok som jeg har liggende fra et kurs jeg gikk på for noen år siden, og der står det:
digitus pedis = tå
digitus pedis I = storetå, (hallux)
digitus pedis II = tå nr. 2 ( det vil si den tåa ved siden av storetåa)
digitus pedis V = vesletå, litletå, (digitus minimus)
Jeg regner da med at de resterende mellom digitus pedis I og digitus pedis II, vil hete digitus pedis III og digitus pedis IV.
Så du ser at det finnes heller ikke noen egne medisinske navn på disse tærne, de bruker bare nummer. Tå nr. 1, 2, 3 osv.
Rettelse:
Uff, jeg går helt i surr. Mente selvfølgelig å si at de resterende tærne mellom digitus pedis II og digitus pedis V, vil hete digitus pedis III og digitus pedis IV.