Nurket begynner å bli stor :)

MammaTilNurket

Februar 14 :)
I går hentet vi en sprinkelseng han snart må over i fra vuggen sin.. I dag våknet jeg til mail fra Babyshop om en valgfri vare til 20 % rabatt, da var det bare å dra med meg mannen å handle madrass til sengen, og 0-18 kg bilsete :)

Synes han nettopp ble født!! Og nå holder jeg på å gjøre ferdig rommet hans så det er klart for han om ikke så lenge... Kjenner jeg finner på litt unnskyldninger for å ha han på rommet vårt litt til ;)
 
Hehe, her ble hun "kastet ut" av rommet vårt for lenge siden!
Men hun begynner å bli stor ja, vi har akkurat kjøpt stor dyne og tenker å kjøpe nytt bilsete snart også.
Vi bytta fra kurv til sprinkelseng for 2 måneder siden.

Han ble jo forøvrig nettopp, det er jo faktisk bare et halvt år siden;)
 
Tiden går helt vanvittig fort. Det skjer ny ting hver eneste dag, kjempe gøy :)


Her har hun sovet i sprinkelseng fra første natta.
 
Jeg FATTER ikke hvor det blir av tida..! Men både gøy og litt vemodig at de vokser til :)
 
Sitter deres barn i høystol? (Feks tripp trapp) - selv om de kanskje ikke kan sitte selv ennå? Eller?
Og har dere skrudd sprinkelsenga ned (han ruller så mye), eller gjør man det først når de setter seg opp?
Min gutt er 6 mnd på lørdag :)
 
Han sitter i høystol når han spiser brødskive. For da må han sitte oppreist. Men han vingler mye, så han sitter i vippestol når han får middag og grøt. Vi har skrudd ned senga, han krabber så turte ikke ha den opp lenger.
 
Her sitter hun i Tripp trapp, men bare mens hun spiser. Synes ikke hun sitter helt godt da, men er mye lettere for henne å spise da. Og helsesøster og legen sa det var greit.
Senket senga for et par uker siden, hun turner rundt og står på alle fire så det føles tryggere.
 
Fortsatt Newbornsettet, og har ikke senka senga. Foreløpig ikke noe behov for det *bankibordet*
 
Orker ikke kaste han ut til sitt eget rom enda, er på motsatt side av leiligheten ;) Han sover 6 timer før han vil ha mat og da henter jeg han opp i sengen til meg...
Newbornsetet på tripptrappen er flittig i bruk :) Både når han og vi andre spiser, eller jeg skal få gjort noe på kjøkkenet! Sitter ikke noe godt av seg selv enda....
 
Sitter i tripptrappen, HS ba meg fjerne newbornsete da hun var 4mnd. Jeg ventet til hun var nesten 6mnd. Sitter der kun når hun skal spise, er også for å ikke sette mat i halsen.

Går ikke ann å heve/senke senga hennes, så hun ligger veldig lang nede :)
 
Sitter i tripptrappen, HS ba meg fjerne newbornsete da hun var 4mnd. Jeg ventet til hun var nesten 6mnd. Sitter der kun når hun skal spise, er også for å ikke sette mat i halsen.

Går ikke ann å heve/senke senga hennes, så hun ligger veldig lang nede :)

Hvorfor skulle du ha tatt bort newbornsetet allerede da?
 
Sitter så fint i setet sitt, elsker å sitte med oss voksne å spise :) har ikke senket senga enda, men må vel snart gjøre det. Den hjemme hos mamma og pappa er senka.. og da er det så lett for at ho våkner når må legge ho så langt ned. Så venter lengst mulig med å senke den her hjemme.
 
Ikke anbefalt med eget rom før de er et år, så hun ligger på vårt rom en god stund til :) men hun sitter i høystol, skal snart over i sportsdelen på vognen og har flyttet fra vugge til sprinkelseng. Tiden går utrolig fort!
 
Ikke anbefalt med eget rom før de er et år, så hun ligger på vårt rom en god stund til :) men hun sitter i høystol, skal snart over i sportsdelen på vognen og har flyttet fra vugge til sprinkelseng. Tiden går utrolig fort!
Det der mener jeg er tull. Klart de kan sove på eget rom. At du velger å ikke gjøre det er helt greit. Hver vet best for sitt eget barn.
 
Trodde det var fram til 6 mnd de ikke skulle ligge på eget rom pga faren for krybbedød jeg? Her ligger ho på eget rom, men er vegg i vegg med vårt, og vi har begge dørene åpne. Så vi hører jo nesten like godt som om det var samme rom.
Jeg låg på hennes rom frem til ho var ca 6 mnd
 
Trodde det var fram til 6 mnd de ikke skulle ligge på eget rom pga faren for krybbedød jeg? Her ligger ho på eget rom, men er vegg i vegg med vårt, og vi har begge dørene åpne. Så vi hører jo nesten like godt som om det var samme rom.
Jeg låg på hennes rom frem til ho var ca 6 mnd
Det kommer nok ann på hvem du spør. Forskjellige fagfolk sier forskjellige ting.
Hadde hun sovet på rommet vårt hadde hun uansett sovet alene fra kl.19-23.30 når vi legger oss.
Jeg hadde henne i senga vår de første 4 ukene, da sov vi kjempedårlig begge to.
Å la henne sove alene er det beste jeg har gjort for søvnen hennes.
Jeg hører henne helt fint på andre siden av gangen.
 
Fordi hun skulle sitte oppreist sammen med oss og spise.
Skulle vekk med det babysete.

Merkelig hvor forskjellige helsestasjoner er ;) Vi fikk beskjed om å bruke newbornsetet helt til han sitter selv uten noe støtte, og heller ikke lenge om gangen for å spare korsryggen...
 
Merkelig hvor forskjellige helsestasjoner er ;) Vi fikk beskjed om å bruke newbornsetet helt til han sitter selv uten noe støtte, og heller ikke lenge om gangen for å spare korsryggen...

Hun kan heller ikke sitte selv enda, men sitter god ved litt støtte. Sitter bare i tripp trappen når vi spiser.

Synes det var ok å fjerne newbornsete nå, så helt forvokst ut i sete samt hun prøvde å "bryte" seg ut av det.
 
Back
Topp