Nummer to - lenge før planlagt

Så bra at OUL gikk fint, og at du fikk ei flink og nøye jordmor. Viktig å føle seg ivaretatt, og at en føler de sjekker alt så godt som de skal.

Ikke lenge igjen til du er halvveis nå! :D

Ja veldig deilig å få en man føler man kan stole på :) Nei nå er det bare en uke igjen :D

Gratulerer med overstått OUL og så bra at dere fikk en okei jordmor! :happy:
Greit å bli henvist videre da, var det planen hele tiden eller ?

Takk! :) Ja det var planen, men jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle ringe selv, om legen måtte gjøre det eller min jordmor. Men jeg sa bare at avtalen var at jeg skulle få mer oppfølgning fra uke 24, og da fiksa ho så jeg får innkalling i posten. Hater å ikke vite hvem jeg skal kontakte og hva jeg skal si... Men jordmora i dag skjønte hva jeg snakka om heldigvis :D
 
Ja veldig deilig å få en man føler man kan stole på :) Nei nå er det bare en uke igjen :D



Takk! :) Ja det var planen, men jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle ringe selv, om legen måtte gjøre det eller min jordmor. Men jeg sa bare at avtalen var at jeg skulle få mer oppfølgning fra uke 24, og da fiksa ho så jeg får innkalling i posten. Hater å ikke vite hvem jeg skal kontakte og hva jeg skal si... Men jordmora i dag skjønte hva jeg snakka om heldigvis :D
Så deilig når du slipper å forklare deg opp og ned i mente da! :happy:
 
Endelig!!

98E8CB84-F809-4D83-84F1-3668AC528A44.jpeg

Synes tiden har gått både fort og sakte egentlig. Synes de siste ukene fra uke 12 har gått ganske fort, så håper det går enda fortere fremover og at den sommeren her flyr avgårde. Har jo absolutt ingen sommerferieplaner da, så det spørs vel. Men er jo lov å håpe på litt godt vær så vi kan kose oss med grilling osv hjemme. Men hvis det blir veldig varmt så er jeg redd for at det blir mye klaging fra meg :p Men det er mannen heldigvis forberedt på.

Ellers lite å melde. Går greit å jobbe 100 %, men merker det i bekkenet når jeg reiser meg fra kontorstolen. Noen dager/netter så merker jeg også carpal tunell syndromet kommer snikende.... Forrige gang så starta ikke det før i uke 30 ca, så synes det er litt i tidligste laget allerede...
 
Gratulerer med halvveis!

Er vel gjerne sånn at plager kan komme tidligere for hver gang tror jeg... Får håpe det ikke blir for ille!
 
Gratulerer med halveis! Gøy å komme så langt! Begynner å nærme seg nå :D
 
Gratulerer med halvveis! :D
 
Gratulerer med halvveis!

Er vel gjerne sånn at plager kan komme tidligere for hver gang tror jeg... Får håpe det ikke blir for ille!

Takk! :D Ja nå er det jo ikke så lenge siden sist jeg var gravid heller, så det er nok ikke så rart. Men får bare gjøre det beste ut av det :)

Gratulerer med halveis! Gøy å komme så langt! Begynner å nærme seg nå :D

Takk! :) Ja det gjør jo egentlig det, selv om det kjennes lenge ut når jeg tenker på at HELE sommeren gjenstår :p

Gratulerer med halvveis! :D

Takk :D
 
23+0 i dag!

Kjenner ganske mye liv hver dag nå, så det er veldig koselig! Men kjenner at jeg har det ganske tungt psykisk de siste ukene, også kommer bekkenet og vondt i henda/føtter oppå der igjen. Og hver natt våkner jeg fordi jeg må på do og da får jeg ikke sovet igjen, da ligger jeg og grubler og bekymrer meg om alt mulig, så er ganske trøtt og sliten om dagen..

På mandag så er det jordmortime på morgenen og time på sykehuset på ettermiddagen. Også kom jeg plutselig på at jeg må jo ta en ny blodprøve siden jeg er rh-negativ, så da har jeg legetime neste fredag for å gjøre det. Så neste uke blir det mye timer av diverse slag! Veldig spent på timen på sykehuset, uten at jeg egentlig ikke helt vet hva som skal skje der...
 
Koselig med mye liv, men sikkert lurt å prate med jordmor om bekymringer osv. Det vil sikkert bli flere underveis jo lenger du kommer. Lykke til på timene!
klem :happy:
 
Koselig med mye liv, men sikkert lurt å prate med jordmor om bekymringer osv. Det vil sikkert bli flere underveis jo lenger du kommer. Lykke til på timene!
klem :happy:

Tusen takk :) ❤️ Ja har tenkt til å ta det opp med hun på mandag, og nei det blir nok absolutt ikke færre!
 
Gratulerer med 23 uker
Håper alt som skjer til uka gir deg mulighet til å snakke ut om ting og få hjelp til alle tankene som dukker opp. Stor klem
 
Gratulerer med 23 uker
Håper alt som skjer til uka gir deg mulighet til å snakke ut om ting og få hjelp til alle tankene som dukker opp. Stor klem

Takk for det! Ja det håper jeg også, har egentlig sett frem til de kontrollene, for å få lufta litt tanker.
 
23+5 i dag!

Jordmortime og time på sykehuset overstått og jeg er så glad!

Timen hos jordmor gikk bra og jeg rakk ikke å si så veldig mye før ho var i full gang med å snakke om svangerskapspenger og at det var uaktuelt at jeg skulle jobbe 100%. Så da ble vi enige om 50% i første omgang. Kjenner at jeg ble 10 kg lettere når jeg gikk ut derfra. Ikke fordi selve jobben er så krevende, men fordi hjernen og tankene er veldig krevende om dagen og jeg føler at jeg ikke har sjans til å takle begge deler. Og jeg tror ikke det kommer til å bli noe særlig bedre fremover heller...

Ellers så fikk hun lytta på han, tatt blodtrykk osv og det var normalt. Og målt magen, som lå litt over snittet men ikke laangt over. Føler jo at magen er gigantisk nå i forhold til det den var på samme tid sist gang.

Så var det timen på sykehuset som jeg selvfølgelig grua meg til siden jeg skulle ta opp det med planlagt keisersnitt. Kom inn før tiden(!!!) til en kjempekoselig lege, og der var det bare til å slenge seg på benken så kjørte han på med ultralyd der han målte det som måles kunne. Fikk også se lillebror i 3D og fikk en haug med bilder. Han var der han skulle være(litt over), blodgjennomstrømmingen var bra og han bevega masse på seg.

Han ble målt til ca 900 gram.

Så ble vi enige om ny time om 3 uker, 6 uker og 9 uker. Og 3 uker går jo kjempefort! :D

Så nevnte jeg det med keisersnitt og at jordmor hadde sagt at jeg måtte få time til å snakke om det osv. Og da svarte han at det trengte jeg absolutt ikke og hvis jeg ville ha planlagt keisersnitt så skulle han bestille time til det på neste kontroll(den om 3 uker)! :eek: Så det gikk jo veldig mye lettere enn jeg hadde sett for meg og grua meg til... Trodde det der skulle bli en kamp uten like! Det var utrolig befriende! Så da var 20 kg tatt av skuldrene mine når jeg gikk ut derfra og kroppsvekta mi er halvert i løpet av en dag :hilarious:

Så da er det bare til å telle ned til neste kontroll om 3 uker og jordmor om 4 uker! :D
 
Åh, så deilig at det var så enkelt og greit - spesielt når du grua deg sånn! Og ekstra stas med 3D bilder vil jeg tro. :D

Her har jeg hele veien blitt avfeid med "det må vi ta når det nærmer seg/for tidlig å snakke om nå", men det har vært snakk om igangsetting før tiden da, og ikke keisersnitt. Fryktelig frustrerende egentlig. Så godt å se at noen leger faktisk har forståelse for situasjonen og ikke trekker det ut i det lengste før de avgjør noe.
 
Åh, så deilig at det var så enkelt og greit - spesielt når du grua deg sånn! Og ekstra stas med 3D bilder vil jeg tro. :D

Her har jeg hele veien blitt avfeid med "det må vi ta når det nærmer seg/for tidlig å snakke om nå", men det har vært snakk om igangsetting før tiden da, og ikke keisersnitt. Fryktelig frustrerende egentlig. Så godt å se at noen leger faktisk har forståelse for situasjonen og ikke trekker det ut i det lengste før de avgjør noe.

Ja veldig deilig! Og veldig stas! Vi hadde jo planer om privat 3D etterhvert, men da dropper vi nok det :)

Ntå, så utrolig merkelig at dere ikke kan ta praten om det... Det handler jo veldig mye om det psykiske og kunne vite hva man har å forholde seg til. Og ja, de aller fleste må jo bare innfinne seg med å vente og se når fødselen starter, men ser ingen grunn til å utsette den praten når du har vært igjennom det du har. Mye bedre å kunne ha det avklart nå enn at du må bruke energi på å krangle om det helt på slutten. Så det skjønner jeg absolutt at er frustrerende! Håper de er villige til å prate om det neste gang du skal på kontroll!
 
Så deilig med en sånn god dag og fine møter med JM og lege! Gratulerer. Godt det var så "enkelt" å få gjennom disse tingene. Bra du og lillebror blir passet godt på!
 
Back
Topp