Nummer to - lenge før planlagt

16+1 i dag.

Kvalmen er nesten borte! Kjenner den hvis jeg kjenner etter og noen ganger så blir den litt sterkere, men matlysten er nesten normal og det er deilig! :D

Jeg mente jo at jeg kjente litt liv i uke 12, men de siste ukene har det ikke vært noe! Kanskje noen få ganger men det er veldig usikkert! Og jeg blir sprø! Alle sier jo at man skal kjenne liv tidligere med nr 2... Sist kjente jeg for første gang i uke 17 eller 18, rett før OUL, og etter OUL så tok det seg veldig opp.

Nå vet jeg jo at morkaken ligger forran, ut mot magen min, og sist lå den på toppen. Så det har vel mye å si, men er fortsatt frustrerende. Kan våkne om natten og ligge i flere timer å kjenne etter. Jeg vil kjenne ordentlig liv nå! :shifty:

Magen begynner å bli ganske stor da, så det er vel noen som vokser inni der.. :)
 
Gratulerer med 16 uker

Frustrerende å ligge sånn og kjenne etter og vente.
Skal bli godt når det begynner være en rytme og noe mer fast i de bevegelsene.
Når har du neste kontroll/ul?
 
Gratulerer med 16 uker! Ikke lenge til OUL nå!
Håper du snart kjenner liv, slik at du ikke ligger våken forgjeves :)
 
Å ha morkaken foran kan ha mye å si ja. Jeg mente jo jeg kjente noe ganske tidlig jeg også, men så stoppa det opp leeenge. Var ikke før i slutten av uke 19 at jeg virkelig begynte å kjenne liv, og daglig fra rundt uke 20. Husker jeg var en smule frustrert over det gitt. :shifty:

Godt kvalmen har gitt seg da. :)
 
Gratulerer med 16 uker

Frustrerende å ligge sånn og kjenne etter og vente.
Skal bli godt når det begynner være en rytme og noe mer fast i de bevegelsene.
Når har du neste kontroll/ul?

Veldig og det! Men blir rasjonell innimellom og skjønner at det er tidlig og jeg er utålmodig :p Neste er OUL 4 april. Så det er ikke såå lenge til!

Gratulerer med 16 uker! Ikke lenge til OUL nå!
Håper du snart kjenner liv, slik at du ikke ligger våken forgjeves :)

Tusen takk :) Ja det nærmer seg nå :D Ja jeg og, koseligere å ligge våken sammen med noen :p

Å ha morkaken foran kan ha mye å si ja. Jeg mente jo jeg kjente noe ganske tidlig jeg også, men så stoppa det opp leeenge. Var ikke før i slutten av uke 19 at jeg virkelig begynte å kjenne liv, og daglig fra rundt uke 20. Husker jeg var en smule frustrert over det gitt. :shifty:

Godt kvalmen har gitt seg da. :)

Jaa, skulle ikke vært lov for oss som er såå avhengige av å kjenne liv at den havner forran! Men betryggende å høre at jeg ikke er alene :) Og ja, det er virkelig deilig! Glemmer ofte å sette pris på det!
 
18+4 i dag.

Er på påskeferie hos svigers, så her er det bare kos og avslapning! :) Har fått masse gaver til lillebror allerede, så det var kjempekoselig og jeg fikk en hjemmestrikka mariusgenser med tilhørende votter av svigermor. Den var utrolig fin!

Har de siste dagene kjent liv hver dag, men kun helt nederst i magen, rett under keisersnittarret. Og i går så kjente jeg det utenpå magen på samme sted, en gang :D Og i dag så tror jeg at jeg kjente det utenpå magen litt lenger opp også. Kjenner jeg blir så utrolig glad av den følelsen!

På onsdag så er det OUL! Synes tiden har gått både fort og sakte! Nå håper jeg bare at alt ser bra ut. Lurer også på om jeg skal ta opp det med at jeg ønsker keisersnitt og jeg må jo også ta opp det med videre oppfølging. Håper bare at denne jordmora er litt hyggeligere enn hun vi hadde når vi var på OUL med storesøster...

Nå er det vel på tide å komme seg opp av senga her og få seg litt frokost :) Håper alle har en fin påske!
 
Så herlig at du har begynt å kjenne liv. :D Spørs om livmora begynner å trekke seg såpass opp og tar med seg morkaka, til meg så er den nesten på toppen nå så demper ikke like mye som i starten. :)

Spennende med OUL. Vet du at dere skal til jordmor? Jeg fikk lege på min OUL.
 
Så koselig med gaver! Hjemmestrikka er så gøy :happy:

Alltid en herlig følelse å kjenne liv! Det gjør at en stopper opp litt i en travel hverdag og jeg husker jeg ble minnet på hvor dyrebart denne tiden er innimellom andre gjøremål:Heartpink

Ikke lenge til OUL da! Skal dere samme sted som sist ?
 
Så herlig at du har begynt å kjenne liv. :D Spørs om livmora begynner å trekke seg såpass opp og tar med seg morkaka, til meg så er den nesten på toppen nå så demper ikke like mye som i starten. :)

Spennende med OUL. Vet du at dere skal til jordmor? Jeg fikk lege på min OUL.

Ja det er jo absolutt lov å håpe på det! Sist hadde jeg morkaka på toppen, og kjente ikke noe som helst før rundt samme tiden som nå. Så kan jo hende at det samme skjedde sist. Blir spennende å se på onsdag :)

Ja, hører jo til Ahus men OUL skal jeg ha på Ski sykehus og der er det ultralyd jordmødre som rullerer på å være. Jeg kunne nok ha fått bytta til Ahus hvis jeg ville, men siden ting så greit ut sist vi var på UL så tenkte jeg at det går greit :) Så blir jeg evt henvist til lege på Ahus hvis det skulle være noe.

Så koselig med gaver! Hjemmestrikka er så gøy :happy:

Alltid en herlig følelse å kjenne liv! Det gjør at en stopper opp litt i en travel hverdag og jeg husker jeg ble minnet på hvor dyrebart denne tiden er innimellom andre gjøremål:Heartpink

Ikke lenge til OUL da! Skal dere samme sted som sist ?

Ja, veldig fin følelse! Viktig å stoppe opp og nyte den mens man kan og bli litt kjent med bevgelsene til den lille :) Ja skal samme sted, men jordmødrene rullerer på å være der, så er forhåpentligvis en sjans for å få en annen enn sist gang :p Var bare det at hun virka lei av jobben sin og gjorde ikke undersøkelsen så veldig hyggelig(brydde meg ikke så mye der og da) og var veldig kort. Så når jeg skal ta opp ting jeg synes er litt vanskelig så trenger jeg en som ikke bare avfeier meg eller er krass mot meg. Da blir jeg så stressa og lei meg. Men trenger ikke å ta sorgene på forskudd. Skjærer det seg så tar jeg det heller med jordmora på helsestasjonen, hun er veldig grei :)
 
Ja det er jo absolutt lov å håpe på det! Sist hadde jeg morkaka på toppen, og kjente ikke noe som helst før rundt samme tiden som nå. Så kan jo hende at det samme skjedde sist. Blir spennende å se på onsdag :)

Ja, hører jo til Ahus men OUL skal jeg ha på Ski sykehus og der er det ultralyd jordmødre som rullerer på å være. Jeg kunne nok ha fått bytta til Ahus hvis jeg ville, men siden ting så greit ut sist vi var på UL så tenkte jeg at det går greit :) Så blir jeg evt henvist til lege på Ahus hvis det skulle være noe.



Ja, veldig fin følelse! Viktig å stoppe opp og nyte den mens man kan og bli litt kjent med bevgelsene til den lille :) Ja skal samme sted, men jordmødrene rullerer på å være der, så er forhåpentligvis en sjans for å få en annen enn sist gang :p Var bare det at hun virka lei av jobben sin og gjorde ikke undersøkelsen så veldig hyggelig(brydde meg ikke så mye der og da) og var veldig kort. Så når jeg skal ta opp ting jeg synes er litt vanskelig så trenger jeg en som ikke bare avfeier meg eller er krass mot meg. Da blir jeg så stressa og lei meg. Men trenger ikke å ta sorgene på forskudd. Skjærer det seg så tar jeg det heller med jordmora på helsestasjonen, hun er veldig grei :)
Ah, skjønner!
Da håper jeg du får en hyggelig jordmor som "passer" til deg denne gangen :):oops:
Fint at jordmor på helsestasjonen er god da, det er greit med noe backup i tilfelle du er uheldig.
God påske :angelic:
 
Ah, skjønner!
Da håper jeg du får en hyggelig jordmor som "passer" til deg denne gangen :):oops:
Fint at jordmor på helsestasjonen er god da, det er greit med noe backup i tilfelle du er uheldig.
God påske :angelic:

Ja hun på helsestasjonen er helt super! Kunne ikke vært mer fornøyd!

Tusen takk! God påske til deg også :D
 
Så herlig med liv!
Lykke til med OUL. Kos dere med påskefri og familie og gaver til lillebror
 
19 + 0 i dag.

Var på OUL i dag og ble flyttet to dager, så da blir det ny uke på onsdager i stedefor mandager. Termin er 31. august :)

Alt gikk bra på ultralyden i dag og jordmora var kjempekoselig og viste stor forståelse for det vi har vært igjennom. Alt føltes trygt og godt og hun gikk nøye igjennom alt, og alt så bra ut. Så det ble en fin opplevelse! Hun henviste meg til time på sykehuset når jeg er i uke 24 slik at jeg får videre oppfølgning der. Jeg spurte også om planlagt keisersnitt og time for å snakke om det og da sa hun at jeg kunne ta opp det på timen i uke 24.

Lillebror var fortsatt en gutt og var veldig aktiv i magen. Han hadde fine muskler sa jordmora så han trener tydeligvis mye på boksing nedi der, selv om jeg ikke merker så mye av det :p Kjenner noe hver dag nå altså, men ikke såveldig tydelig og kun helt nederst. Men det blir ve, bedre i ukene og dagene som kommer :)

Snart halvveis! :D
 
gratulerer med 19 uker og vel overstått OUL. Godt alt står bra til og at dere følges ordentlig. Satser på at alt går bra denne gangen!!!
 
Så bra at OUL gikk fint, og at du fikk ei flink og nøye jordmor. Viktig å føle seg ivaretatt, og at en føler de sjekker alt så godt som de skal.

Ikke lenge igjen til du er halvveis nå! :D
 
Gratulerer med overstått OUL og så bra at dere fikk en okei jordmor! :happy:
Greit å bli henvist videre da, var det planen hele tiden eller ?
 
Back
Topp