Nummer 4(!) er en luring?

simbala

Andre møte med forumet
Jaa, du leste riktig. Her er jammen meg nr 4 på tur. For å si det sånn: I sommer fikk vi oss en overraskelse - 4 mnd på vei MED spiral.
Nå er terminen like om hjørnet, og tanker om fødsel tar større og større plass. Så hvordan blir dette? Med 3 ganske lette fødsler, så svirrer tankene ofte rundt spørsmålet på hvordan nr 4 blir. For deg som har 4 eller flere barn, hvordan var din 4. fødsel kontra de 3 første?

Oi, det må ha vært litt av et sjokk, ja!Jeg er i samme situasjon og tror nr.4 er en luring, ja. :P

Men må vente i spenning noen uker til.

Oi, det må ha vært litt av et sjokk, ja!Jeg er i samme situasjon og tror nr.4 er en luring, ja. :p

Skal ærlig innrømme at det var litt et sjokk :dead: Visste ikke om vi skulle flire eller gråte, hehe :woot: Er du? Godt å høre at vi e fler :happy: Er så spent på hvordan det blir, om det går fort eller om det tar lang tid. Hvordan har dine 3 andre fødsler vært?

Last edited:
Skal ærlig innrømme at det var litt en sjokk :dead: Visste ikke om vi skulle flire eller gråte, hehe :woot: Er du? Godt å høre at vi e fler :happy: Er så spent på hvordan det blir, om det går fort eller om det tar lang tid. Hvordan har dine 3 andre fødsler vært?
Her var fødsel nr.1 lang og vond med drypp, epidural (mange forsøk på å sette), snakk om keisersnitt, men ble tilslutt tatt med vakuum. Nr.2 var omtrent halvparten så lang, men fortsatt lang nok. Fikk epidural igjen, men synes ikke det hadde den effekten folk snakker om noen av gangene (altså synes ikke den lindret så godt som de skal ha det til). Nr. 3 ble styrtfødsel, men en veldig fin opplevelse til tross for at den var så kort og intens.
Jeg håper og tror at nr.4 blir omtrent som nr.3. Men jeg kan godt ta bittelitt pause mellom riene denne gang, hvis jeg skal ønske meg noe.

Fødsel nr.1 startet med rier noen dager etter termin, de to andre med misfarget vannavgang før termin.

Her var fødsel nr.1 lang og vond med drypp, epidural (mange forsøk på å sette), snakk om keisersnitt, men ble tilslutt tatt med vakuum. Nr.2 var omtrent halvparten så lang, men fortsatt lang nok. Fikk epidural igjen, men synes ikke det hadde den effekten folk snakker om noen av gangene (altså synes ikke den lindret så godt som de skal ha det til). Nr. 3 ble styrtfødsel, men en veldig fin opplevelse til tross for at den var så kort og intens.
Jeg håper og tror at nr.4 blir omtrent som nr.3. Men jeg kan godt ta bittelitt pause mellom riene denne gang, hvis jeg skal ønske meg noe.

Fødsel nr.1 startet med rier noen dager etter termin, de to andre med misfarget vannavgang før termin.

Ah.. alle mine har startet med vannavgang og det har gått raskt, heldigvis. Veldig raskt med 1 og 3. Var verst med nr 2, og lengst. 7,5 timer fra vannet gikk. Riene startet 2 tima etter det. Så lurer jo veldig på hvordan nr 4 blir. Om nr 2 og 4 blir likt siden 1 og 3 var det.

Sjokk er bare forordet :woot: For å si det sånn, så fikk man alle følelser slengt på kroppen :facepalm: Hormonspiral skal liksom være 99,8% sikkert.. men nå har det verste sjokket lagt seg, og vi gleder oss til å få lillesøster eller lillebror i hus:finger:

Man må jo absolutt føle seg spesiell når man er en av 0,2% da :p masse lykke til :)

Oi, det må ha vært litt av et sjokk, ja!Jeg er i samme situasjon og tror nr.4 er en luring, ja. :P

Samme her :D

Jeg venter også nr 4. Ikke planlagt her heller og bf til dette barnet er med ny mann. Mange negative reaksjoner rundt meg i begynnelsen, men de fleste har roet seg.
Første fødsel: først igangsatt pga sf, endte i ks.
Andre fødsel: igangsatt pga sf, skjedde ingebting på lenge, plutselig pressrier og han var ute som et skudd.
Tredje fødsel: vannet gikk, ingentkng mer skjedde så fikk riefremkallende. Samme skjedde som nr to, spratt ut av seg selv nærmest. Hehe
Håper på en naturlig, ikke igangsatt fødsel denne gang, men kan gjerne komme som et skudd hun og;)

Også fjerdegangs. Fjerde ks så jeg vet hva jeg går til. Vår er faktisk mer eller mindre planlagt, men det blir sterilisering på meg samtidig som ks. Fornuften seirer over følelsene :p

Jeg venter også nr 4. Ikke planlagt her heller og bf til dette barnet er med ny mann. Mange negative reaksjoner rundt meg i begynnelsen, men de fleste har roet seg.
Første fødsel: først igangsatt pga sf, endte i ks.
Andre fødsel: igangsatt pga sf, skjedde ingebting på lenge, plutselig pressrier og han var ute som et skudd.
Tredje fødsel: vannet gikk, ingentkng mer skjedde så fikk riefremkallende. Samme skjedde som nr to, spratt ut av seg selv nærmest. Hehe
Håper på en naturlig, ikke igangsatt fødsel denne gang, men kan gjerne komme som et skudd hun og;)

Her e det 4. med samme mann, men vi trengte tid på "bearbeide" eller bli vant til tanken på at vi ventet en til, så det tok jo en stund før vi annonserte graviditeten..og det igjen skapte negative reaksjoner. De aller, aller nærmeste fikk jo vite det. Men det var det. Når vi da fortalte det til resten slekta, så mente noen til og med vi skjemtes over å få en til, noe som over hode ikke stemmer. Uannsett, så nærmer det seg med store skritt..og jeg kjenner jeg gruer meg bare mer og mer til fødselen. Har jo hatt 3 kjappe fødsler, så frykter og er livredd for at nr 4 skal bli skikkelig langtrekkende.

Også fjerdegangs. Fjerde ks så jeg vet hva jeg går til. Vår er faktisk mer eller mindre planlagt, men det blir sterilisering på meg samtidig som ks. Fornuften seirer over følelsene :p

Koselig å høre at vi er flere som er fjerdegans :D Her blir det også sterilisering. Med en unge unnfanget mens jeg gikk på p-piller og en med spiral, så stoler jeg ikke mer preventive midler:eek:

Back
Topp