Nummer 3 er en luring

Eppie

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
...og lar vente på seg til etter termin. Noen av dere med 3 eller flere barn som kan bekrefte eller avkrefte dette? Syns ALLE sier dette for tiden og forteller meg at deres tredje barn kom etter termin. Senest jordmor i går kommenterte dette. Er det sånn at siden jeg venter nr 3 så bør jeg forvente å gå over termin mer enn da jeg gikk med forrige? Til info gikk jeg ikke over med de to første.

Vet det ikke finnes noen fasit her, men det hadde vært interessant å vite om det er noe fakta bak dette utsagnet eller ikke!

...og lar vente på seg til etter termin. Noen av dere med 3 eller flere barn som kan bekrefte eller avkrefte dette? Syns ALLE sier dette for tiden og forteller meg at deres tredje barn kom etter termin. Senest jordmor i går kommenterte dette. Er det sånn at siden jeg venter nr 3 så bør jeg forvente å gå over termin mer enn da jeg gikk med forrige? Til info gikk jeg ikke over med de to første.

Vet det ikke finnes noen fasit her, men det hadde vært interessant å vite om det er noe fakta bak dette utsagnet eller ikke!
Min søster fødte i uke 37 og 38 med de to første. 4 dager over termin med nr 3 :hilarious:
Jeg vet ikke med mine for jeg har blitt satt igang med alle 3 :laughing002

Nr 3 kom to dager over termin. Det gjorde nr 2 også. Men han ville ikke vise oss at han var gutt før han var født, det til tross for flere ultralydundersøkelser på slutten av svangerskapet, så akkurat der var han en skikkelig luring:smiley-bounce012

Ingen fasit her altså :p Blir spennende å se! Jordmor sa jeg burde ringe inn litt tidligere da fordi deres erfaringer er at nr 3 kommer raskere!

Ingen fasit her altså :p Blir spennende å se! Jordmor sa jeg burde ringe inn litt tidligere da fordi deres erfaringer er at nr 3 kommer raskere!
Kan være lurt om du har født raskt tidligere og. Alle mine 4 har jeg reist inn ved første ri omtrent, og alle har vært født omtrent 2 timer etter ankomst. Første tok litt lengre tid (kanskje 20 min), men ingen forskjell mellom 2,3 og 4. Denne gangen har jeg fått beskjed om å ikke vente unødvendig før vi kommer inn. Bor heldigvis 10 min kjøring fra sykehuset :happy090

Ingen fasit tror jeg!!
Nummer tre ble født tre dager etter termin, men så ble første født en uke etter termin og andre måtte jeg bli satt i gang to uker etter, så kan nå sies at jeg gikk minst på overtid sist :p

Når det gjelder selve fødslene gikk de ganske likt for seg. Gikk seint fram til 4-5 cm, også gikk det ganske raskt etter det.

Den siste gangen (pga 2 timer reisevei) ble jeg sendt avgårde ganske tidlig med 1-2 cm åpning, men det endte jo bare med at jeg ikke fikk komme inn, men måtte sove på sykehushotellet til neste morgen :p

Hehe så typisk, drar tidlig for sikkerhets skyld og ender opp med å ikke få komme inn :p

Selv har vi også bare rundt 15-20 minutter kjørevei heldigvis så stresser ikke over det. Har heller ikke hatt spesielt raske fødsler, nr 1 var treeeeeeig, mens nr 2 ble jeg lagt inn tidlig fordi det var så rolig på sykehuset. Kom på morningen pga regelmessige kynnere, men fødte ikke før på kvelden. Hadde det vært travlere hadde jeg sikkert blitt hjemme store deler av den dagen helt til smertene begynte å ta seg opp på kvelden. Spent på hvordan det blir neste gang! Er jo såpass lenge siden også, så er litt redd for at kroppen har "nullstilt seg" :hilarious:

Back
Topp