Nummenhet

Mammatilto.

Første møte med forumet
Hei. Jeg våknet forrige natt av at den venstre armen var nummen. Du vet når du har tatt vaksine og overarmen føles litt sprengt? Slik føles overarmen nå, og resten av armen og hånden er nummen og svekket. Å holde telefonen føles tungt, men en skje er ok. Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Er i uke 24.

Jeg tenker du sikkert har liggi litt feil bare :joyful:

Opplever oftere i svangerskap at bein og spesielt armer dovner av dersom jeg ligger/sitter feil. Så min første tanke var at det er noe slikt som har skjedd:think005

Enig med de over :)

Det eneste er at det er såpass at det fortsatt kjennes tungt ut å løfte mobilen etter et døgn. Hvis det gradvis blir bedre så går det jo riktig vei, men om det ikke blir noen endringer kan det være noe å reagere på. Kanskje mer enn bare å ha sovet feil, det kan være noe vedvarende klemming et sted?
Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite

Får sovende armer innimellom om jeg overarbeidet de, da må fysioterapeuten behandle de da det er muskler som "låser" seg.

Det har for min del sammenheng med hypermobilitet syndromet jeg har.

Hei. Jeg våknet forrige natt av at den venstre armen var nummen. Du vet når du har tatt vaksine og overarmen føles litt sprengt? Slik føles overarmen nå, og resten av armen og hånden er nummen og svekket. Å holde telefonen føles tungt, men en skje er ok. Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Er i uke 24.
Har det blitt bedre nå? Merket du at du var noe hoven som kan ha gitt den følelsen? Jeg hovnet opp når jeg sov sist, havnet på akutten fordi hevelsen var ensidig, men det var ufarlig. Men samtidig viktig å sjekke ut. Nummenhet kan ha nevrologisk bakgrunn, så jeg ville om ikke annet hørt med legen, om det ikke gikk over raskt?

Er hoven i overarmen og nummen ned til fingrene, det har ikke gitt seg. Bør nok ta en telefon til lege i morgen, for sikkerhetsskyld som dere skriver.

Back
Topp