Nummen i ene leggen

Villrosa

Elsker forumet
Septembergull'17
Januarlykke 2019
Er liksom bedøvet/avsovnet i den venstre leggen mellom kne og ankel, og har vært det siden i går. Merker ingenting hvis jeg ikke tar borti, men da kjennes det bare rart ut. Hva i all verden kan det være? Noen som har opplevd noe lignende?

Hvis det ikke gir seg skal jeg høre med legen. Har time om en uke, så om det ikke blir verre skal jeg vente til da.

Tenker jo umiddelbart blodpropp, men da ville du etter så lang tid merket smerter hevelse rødhet etc. Ville uansett ringt legen i kontortida i morgen og forhørt meg.

Mye rare plager man får som gravid, og det er mest sannsynlig ikke farlig. Jeg blir lett nummen i fingrene

Jeg tenker også med en gang blodpropp.. Men da skulle ha hatt smerter og hevelse. Anbefaler deg som nevnt ovenfor å ringe legekontoret imorgen ved åpningstid.. Og hvis du får smerter og hevelser før det så dra til legevakta..

Takk for svar :) Ringte like så godt legen for å høre, og han mente det var helt ufarlig. En sensorisk nerve i klem. I kveld oppdaget jeg en liten blåflekk rett under kneet, så jeg har sikkert kakket foten borti noe uten å ha lagt merke til det. Han mente det ville gå over av seg selv :finger:

For to/tre uker siden hadde jeg det nesten helt likt.. Men jeg ble plutselig glovarm inni leggen, så ga det seg..men fikk den nummenheten... Så ble jeg glovarm igjen osv,osv... Holdt på i et par dager, men nå er det helt borte.. Jeg tenkte det sikkert var en nerve som lå litt i klem eller noe.. Men hadde det fortsatt utover de dagene hadde jeg også ringt legen:)

Back
Topp