Nummen i ene hånden?

Hekk2018

Flørter med forumet
Jeg har siste uk blitt veldig nummen i høyre hånden min, nede ved håndleddet og det merkes litt opp mot albuen, måtte til å søke litt. Dere som har vert gravid før, noen som har opplevd? Ser gravide kan vere litt utsatt for karpaltunnel syndrom:nailbiting:
 
Har ikke erfaring, men har også hørt at det er noe som kan oppstå under graviditet, og at symptomene vanligvis går tilbake av seg selv etter fødsel. :)
 
Jeg har det :) hadde det første svangerskapet også. Har dessverre ikke noen gode tips [emoji85]
 
Uæææ, det skjedde meg i går! Ble plutselig veldig svak i høyre hånd/håndledd, men det gikk over...
 
Jeg har det fra før svangerskap. Anbefaler å bruke sånn skinne/støttebandasje på natten. Der gjør at håndleddet ikke hovner opp i løpet av natten. Da har man litt mer å gå på på dagtid :) også prøv å ha armen opp på en pute eller lignende når man sitter i sofaen. Det vil også hjelpe på hevelse og nervene får større plass ;)

Vet det er sykt irriterende, men går heldigvis over for de aller fleste etter man har født :) vær litt obs på at denne nummenheten kan gjøre at man lettere mister ting i gulvet :p
 
Hva med å høre med fastlegen din viss du er usikker?
 
Høres litt ut som carpal tunnel syndrom (om det skrives sånn), som man kan få i svangerskap. Ville tatt det opp med JM eller lege [emoji4]
 
Kan være carpal tunnel syndrom. Hadde det forrige svangerskap også. Det ble bedre etter minste var født men sliter fortsatt litt og nå er det verre igjen. Har skinner da, det hjelper så anbefaler skinner:)
 
Back
Topp