Nummen etter epiduralen

Bruker72am

Flørter med forumet
Hei, jeg fødte for 6 dager siden og fikk epidural. Etter fødselen har jeg følt nummenhet på høyre lår. Trodde først det ville gå over, men nå begynner jeg å bli bekymret. Bruker jeg muskelen på den siden kjenner jeg stikking og det er litt vondt. Har noen opplevd det samme?

Hørtes ekkelt ut.. håper noen andre kan svare deg.. om ikkje ville eg kanskje hørt med legen?

Jeg var ganske nummen i noen timer etter fødselen, men ikke så lenge.
Ring til føden å hør med de. Tror ikke det skal sitte i så lenge.
Lykke til:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Signerer denne. Var bra igjen etter noen timer. Ringe og høre :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her også varte det i noen timer, men så var det som normalt igjen! Men er fortsatt øm der hvor nålen gikk inn..

Her også varte det i noen timer, men så var det som normalt igjen! Men er fortsatt øm der hvor nålen gikk inn..
Ja, det er jeg også!

Noen andre som klødde noe voldsomt av den? (ikke meningen å kuppe tråd :p )

Ja, det er jeg også!

Noen andre som klødde noe voldsomt av den? (ikke meningen å kuppe tråd :p )

JA!!! var ikke så fryktelig øm, men klødde noe helt villt..

JA!!! var ikke så fryktelig øm, men klødde noe helt villt..

Ja, noe så voldsomt. På mage, rygg og lår. Har ikke hørt om det før, men ser ut som det er normalt. Jeg klødde, klødde og klødde :p

Ja, jeg ble nummer på venstre lår. Har vært det i nesten to uker, men i dag har det gått over, sånn helt plutselig!! Regner med at det er epiduralen. Første gangen jeg fikk epidural ble jeg nummer i ryggen og er det fortsatt inni mellom...

Ja, noe så voldsomt. På mage, rygg og lår. Har ikke hørt om det før, men ser ut som det er normalt. Jeg klødde, klødde og klødde :p

De spurte meg etter de hadde satt epidural om jeg klødde, for det var visst mange som gjor og var ganske vanlig. Jeg kjente ikke noe til det heldigvis :)

Hei!
jeg fødte 2.mai (termin april, så er litt fram og tilbake mellom forumene her). Jeg er fortsatt nummen i venstre lår etter epidural. Legen min hadde opplevd det samme med en pasient tidligere. Hun hadde gått mange uker før det ga seg. Så jeg fikk beskjed om at jeg bare må vente til det går over.. Har gått fire uker nå, litt bedre, men fortsatt veldig nummen. av og til stikker det litt. Det er visst positivt, sa legen. Det viser at nervene er i ferd med "å våkne". Håper at det snart gir seg...

Jeg også har hatt litt ubehag etter epiduralen (jeg tror det er den iallefall). Blir på kvelden etter mye trasking øm og vond i stikkområdet. Blir stiv og vond i ryggen, og det stråler utover mot sidene og nedover i bekkenet.

Har hørt om litt forskjellige småplager etter epidural, men virker som om de går vekk etter en stund. Hadde det vært noe "farlig" regner jeg med det hadde oppstått med en gang. Men hør med lege om du er usikker. De tar nok gjerne en MR for å sjekke opp i :)

Back
Topp