Null respons fra storesøster

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Vi fikk et lass med babyutstyr i helgen, og vesla vår på 4 lurte fælt på hva alt sammen var. Da forklarte vi det at det er en baby i mammas mage og at hun skal bli storesøster. Men responsen var som om vi sa vi skal ha kjøttkaker til middag :confused:
Kan vi ha forklart det på en slik måte at hun ikke forstår det helt? Bør vi prøve å forklare mer, eller bør vi bare vente til hun selv kommer med spørsmål?
Er så redd hun ikke blir godt nok forberedt på å få en baby i hus (selv om vi jo har all vedens med tid enda :hilarious:)

Noen som har fått lik respons fra storesøsken, men som likevel taklet overgangen bra?

Det hørtes veldig kjent ut det der, min 4 åring viste liten interesse da vi fortalte det,men nå,over en uke senere har han spurt om hvordan den vokser og sånn,så har vist han en bok om hvordan babyen vokser i magen. Jeg har også planer om å få tak i en bok om noen som får søsken og sånn etter hvert,kan hende det blir mer interesse når magen blir enda større(jeg har lite synlig gravidmagen enda),satser på det

Det hørtes veldig kjent ut det der, min 4 åring viste liten interesse da vi fortalte det,men nå,over en uke senere har han spurt om hvordan den vokser og sånn,så har vist han en bok om hvordan babyen vokser i magen. Jeg har også planer om å få tak i en bok om noen som får søsken og sånn etter hvert,kan hende det blir mer interesse når magen blir enda større(jeg har lite synlig gravidmagen enda),satser på det
Da kommer sikkert spørsmålene etterhvert :) Jeg har allerede fått mage, så føler det er greit å ikke prøve å skjule det for henne.
Vi har kjøpt denne boka: https://www.adlibris.com/no/bok/hei...45HXY8a7FiSBJEtlmACDwo15ICXY4c2MaAk1YEALw_wcB.
Den leser vi litt av hver kveld, men vet ikke om hun klarer å koble det sammen. Veldig kjekk bok som forklarer ting på en fin og god måte. Hun gleder seg til å lese den hver kveld :)

Gi det tid og snakk om det inni mellom så forstår hun det skjer. Om hun ikke opplever det er stor deal å bli storesøster er det bedre enn hun blir super dubber sjalu tenker jeg

Bedre med en sånn respons enn den jeg fikk av bonus og eldste:angelic:
Gi hun tid, det kommer til å gå bra :Heartred

Back
Topp