Null kvalme/ikke kastet opp

Firstimemother

Forelsket i forumet
Er det noe som har hatt null kvalme eller har ikke kastet opp til nå. Ikke oppleved enda?? Hva er deres eneste symptomer foreløpig?

Er det noe som har hatt null kvalme eller har ikke kastet opp til nå. Ikke oppleved enda?? Hva er deres eneste symptomer foreløpig?

Jeg hadde ikke kvalme i det hele tatt før de siste 4-5 dagene, er nå 8+4. Jeg har ikke kastet opp en eneste gang, heldigvis :) ! Symptomene jeg har nå er: ømme bryster, TRØTTHET, over-emosjonell/følsom, (var veldig sulten tidligere, men mistet matlysten siden jeg ble kvalm, litt hodepine her og der, tisser hele tiden.. :p

Jeg har heller ikke vært ordentlig kvalm enda, men har tidvis litt dårlig matlyst på morgenen. Er 7+4 nå, og håper jeg slipper kvalmen videre også :)

Jeg er 10 uker i dag, og har vært veldig lite kvalm. Jeg har vært litt småkvalm når jeg har gått sulten for lenge, men har ikke kastet opp.
Ellers har jeg vært EKSTREMT trøtt de siste fire ukene, og er det fortsatt.
Litt ømme bryster og tisser ofte.

Føler meg egentlig ganske heldig:happy: Håper bare trøttheten skal avta litt etterhvert:happy:

Kvalm (mer uggen..) kun hvis jeg ikke spiser tett nok, men ikke ellers. Ikke kastet opp noe. Har egentlig ingen symptomer utenom det :p sover en del etter at junior har lagt seg..

Sniker fra oktober 2016. Jeg har aldri vært i nærheten av å være kvalm eller kastet opp i svangerskapet. Hadde egentlig ingen verdens symptomer før trettheten meldte sin ankomst senere. Jeg syns det var ekstremt slitsomt psykisk å ikke ha noen symptomer, for over alt leser man at man skal være kvalm og ha såre bryster, og jeg var redd for å miste igjen..

Jeg har i allefall forstått at mitt svangerskap er noe helt eget og kan ikke sammenlignes med noen andres. På en måte ser jeg tilbake på den tiden(de første 3 mnd) som den verste (psykisk), men så kan jeg vel også sette pris på at jeg nå er i uke 22 og ikke har hatt noen som helst problemer underveis og har kunnet leve helt normalt gjennom alle disse månedene. :)

Pust ut (lettere sagt enn gjort) og nyt graviditeten!

Jeg vet liksom ikke om mine symptomer er symptomer, eller om det er noe jeg hadde opplevd uavhengig av graviditeten.

-Jeg er trøtt, spesielt om ettermiddag og kveld.
-Våkner mellom klokka 3 og 5 hver morgen og sliter med å sovne igjen etterpå.
-Bittelitt ømme pupper.
-Tett i nesa (men var forkjølet for 3 uker siden så vet ikke om det bare er noe som henger igjen)
-Litt forandret matlyst. Frister ikke med sjokolade for eksempel:confused: rart! Gått litt ned i vekt pga av dette.

-Ikke kvalm
-Ikke spydd
-Ikke murringer/stikkinger i magen i noe særlig grad
-Ikke vondt i kroppen (hode, rygg etc)

Hvis det ikke hadde vært for uteblitt mens og positiv test (og det faktum at vi hadde ubeskyttet sex "med vilje"), kunne jeg faktisk fint klart å gå helt til nå (9+3) uten å merke/mistenke at jeg var gravid:)

Jeg vet liksom ikke om mine symptomer er symptomer, eller om det er noe jeg hadde opplevd uavhengig av graviditeten.

-Jeg er trøtt, spesielt om ettermiddag og kveld.
-Våkner mellom klokka 3 og 5 hver morgen og sliter med å sovne igjen etterpå.
-Bittelitt ømme pupper.
-Tett i nesa (men var forkjølet for 3 uker siden så vet ikke om det bare er noe som henger igjen)
-Litt forandret matlyst. Frister ikke med sjokolade for eksempel:confused: rart! Gått litt ned i vekt pga av dette.

-Ikke kvalm
-Ikke spydd
-Ikke murringer/stikkinger i magen i noe særlig grad
-Ikke vondt i kroppen (hode, rygg etc)

Hvis det ikke hadde vært for uteblitt mens og positiv test (og det faktum at vi hadde ubeskyttet sex "med vilje"), kunne jeg faktisk fint klart å gå helt til nå (9+3) uten å merke/mistenke at jeg var gravid:)

Jeg fikk blødninger i uke 15 pga morkaken som lå litt dumt til, og hadde det ikke vært at jeg visste at jeg var gravid pga at vi prøvde, så hadde jeg antageligvis trodd det var mensen. Først i uke 20 poppet magen min utover, men da kunne jeg lett ha trodd at jeg bare hadde lagt på meg. :angelic: Så jeg kunne vel nesten vært en sånn som på TV programmet: "I didnt know I was pregnant".

...dog skal det sies at jeg burde ha stusset over voldsomme spark og bevegelser i magen ;-P

Last edited:
Har ikke vært kvalm i det hele tatt til nå, er bare 5+5 da. Jeg har litt murringer og puppene er ømme å føles tunge ☺️

Jeg kan bli litt uggen på kvelden, men ikke ordentlig kvalm. Trøttere enn vanlig er jeg også, men som regel kommer det kun på kvelden. Ellers merker jeg lite.

Er 5+5 i dag og ikke kvalm enda! :-) Jeg tenker det er helt i orden å nyte tiden man ikke er kvalm, plutselig kommer det!

Ellers er jeg veldig sliten/trøtt, hormonell, mer tørst enn jeg pleier å være og må tisse ofte. :-)

Var kvalm noen timer en dag og litt en natt. Det er alt jeg har vært kvalm disse 9 ukene. Tretthet, ømme bryster og stikkninger i magen er alt ejg merker.

Så bra dere. Skulle for sikre meg hvor forkjellig gravitet kan egentlig være. Jeg høre alle rundt meg de sliter med kvalme osv. Mens jeg har null kvalme bare uggen på morgen av og til. Sånn sett burde vi være glade da. Veldig beroligen å høre deres historie <3

Var ikke så kvalm i starten, men så kom uke 8 og endret på alt.. Uke 9 idag, og litt mindre kvalm, selv uten medisiner, men så er man hjemme også da, og kan slappe av så mye jeg vil :)

Andre symptomer; Større pupper, oppblåst og treg i magen, økt luktesans, har vært hormonell, men det har roet seg litt da , murringer i mage og korsrygg, og drømmer masse.. Og så våkner jeg søren meg hver natt, sovet kjempe dårlig, og jeg sover vanligvis 12 timer uten problemer.. :)

Jeg har vært kvalm i halvannen dag, men det gikk over igjen. Jeg er veldig trøtt utover ettermiddagen og kvelden. Litt ømme pupper og bittelitt murringer i ny og ne. Ellers ingenting. Jeg tror man skal være takknemlig så lenge alt går som en lek - selv om det ikke er verdens letteste øvelse. :dance011

Selv er jeg 6+4 i dag.

Jeg var litt kvalm og uggen fra 5+5, men ikke noe store greier.
Da jeg var 7+2 begynte jeg med oppkast.
Det varte frem til 7+6.
Etter det har alt bare vært helt supert! Jeg er 8+2 i dag.
Jeg tør ikke håpe på at kvalmen og oppkasten blir borte. Har fått opplevd at formen kan snu veldig fort! Nå er det kun 25 dager igjen til uke 12! Håper tiden går fort, uten kvalme! :-D

Har vært litt uggen en gang eller to. Men ikke noe oppkast. Sist kastet jeg opp to ganger. Var vel rundt uke 6-8. Så langt er det likt :) mamma hadde det på samme måte i begge sine.

Eneste er at jeg er fryktelig trøtt, strammer litt i livmoren av og til og føler meg litt øm eller tung i puppene. Puster og peser, høy puls og våkner av at jeg har vondt i korsryggen.

*Fryktelig trøtt
*Mensmurringer
*Plutselig kvalm når som helst på døgnet, heldigvis ikke ofte
*Mat frister ikke på samme måte, litt uggen i magen
*Oppblåst
*Veldig god luktesans

Back
Topp