Null energi!

Har null energi selv. Etter jobb i går var jeg helt ferdig. La meg kl. 20, og våknet nå (04.00) :meh: Får så dårlig samvittighet, både ovenfor samboer som har pappaperm og jenta vår på snart 1 år. Hadde det ikke slik sist, da var energinivået normalt helt til det begynte å nærme seg termin. Krysser fingrene for at det går over snart!

Ja samma! Er litt tøffere når man har barn man skal ta vare på også. Ja, vi får krysse fingrene for det :)
 
Husk at dere lager et helt nytt menneske. Det kan være litt slitsomt ;)
Ta de pausene dere kan, og det er midt sagt lov å legge seg nedpå om dere kan :)
 
Husker fra forrige at kvalmen og trøttheten gav seg rundt uke 14/15, så antar det blir litt sånn nå også. Håper det!
Begynt å ha cola (med sukker i!) på jobb, og sover mye på sofaen. Lille kommer iblant bort og legger seg ved siden av meg under teppet og ser på noe på telefonen min. Får nærhet og mammakos i det minste :Heartred
 
Sist var første trimester helt knirkefritt, kjente knapp at jeg var gravid.. denne gangen , not so much. Uggen, kvalm, svimmel, føle meg konstant bilsyk. Har til og med begynt å ta bilsyketabletter (som hjelper til en viss grad) i samråd med legen. Har utrolig dårlig samvittighet for min 2åring også, mammaen bare ligger slakt i senga/på sofaen :depressed::arghh: krysser fingrene for at energien kommer tilbake snart, men enn så lenge får jeg lyst å gråte gledestårer hver gang den fantastiske samboeren min lar meg sovne ettermiddagshvil, eller tar gutten ut på lekeplassen etter middag så jeg kan slappe av, eller lage middag :sad015 jeg er jammen heldig som har han :Heartpink
 
Jeg kjenner meg veldig igjen! Når man krysser den «magiske grensen» med 12 uker blir man jo ofte fortalt alt ting kommer til å bli bedre, men her er det nok veldig individuelt. Dette er mitt første svangerskap, så jeg har ingenting å sammenligne med, med har nå vært dårlig og sykemeldt i 6 uker. Energinivået er på bunn og jeg orker ikke å gå ut døren hjemme eller være med andre. Jeg er sånn sett heldig som kun har meg selv (og en samboer) å tenke på. Men for meg tror jeg vertfall det hjelper at jeg har en litt fast rutine, med at jeg legger meg 21.30 hver kveld. Rundt 21 er jeg helt skutt, selv om jeg ikke har gjort noe hele dagen..
 
For meg varierer formen fra dag til dag. I går klarte jeg graviditetstrening, mens i dag klarer jeg ikke å holde øyene åpen hele dagen, tross at jeg la meg veldig tidlig. SLITSOM.
 
Jeg er kjempetrøtt hver dag, føler nesten tatt over for kvalmheten. Orker ikke stort mer enn å jobbe og samboer sier jeg sovner sykt fort og snorker som en mann....
 
Så nå i preglife-appen for uke 15 at det er først da de kaller det 2.trimester og at kvalmen avtar. Så det er antakeligvis vanlig med uke 15 heller enn 12....?
 
Så nå i preglife-appen for uke 15 at det er først da de kaller det 2.trimester og at kvalmen avtar. Så det er antakeligvis vanlig med uke 15 heller enn 12....?

Jeg tror at det normalt er 13+0 eller 13+2 som omtales som andre trimester i Norge. Preglife tror jeg bruker noe annet.
 
Jeg tror at det normalt er 13+0 eller 13+2 som omtales som andre trimester i Norge. Preglife tror jeg bruker noe annet.
Ja, men ukene blir jo det samme når termin er lik, så selv om justering av 1./2. Trimester er ulik vil vel kvalme osv gi seg omtrent samtidig i forløpet?
 
Ja, men ukene blir jo det samme når termin er lik, så selv om justering av 1./2. Trimester er ulik vil vel kvalme osv gi seg omtrent samtidig i forløpet?

Ja sant det. Vet ikke helt hva som stemmer, men jeg har ihvertfall alltid hørt at kvalmen pleier å gi seg rundt uke 12
 
Aaargh, nå er eg lei! Fikk justert sykemeldinga til 50% i dag, så nå har eg tid til å kjede meg også....
Blir så kvalm og vondt i hodet om eg ikkje sover/hviler nok, så det er nok lurt. Men kjeeedelig....!
 
Jeg føler jeg får ekstra energi av å gå en rolig tur rundt nærmiljøet mitt etter jobb. Får jeg ikke gjort dette kan du være sikker på at jeg sover på sofaen eller i stolen før klokken er 8.
 
Back
Topp