Null energi!

malone

Gift med forumet
Er altså så sliten og trøtt om dagen og har null energi. Ganske så slitsom og irritterende at alt er et ork. Ganske så kvalm også, men holder det sånn nogenlunde i sjakk med akupunktur.

Hva gjør dere for å få litt ekstra energi?

Jeg jobbet 3 netter forrige helg og det gjorde jo ikke akkurat saken bedre. Brukt dagene når barna har vært i bhg til å sove. Får da så dårlig samvittighet for alt som skulle vært gjort.

Har tvunget med ut på gåtur og sykkel tur, noe som egentlig er veldig deilig når jeg bare kommer i gang. Et slit, men godt.

Hvordan er det med dere andre?

Jeg er også ganske så trøtt. Jeg jobber som lærer, og kjenner at jeg sliter mot slutten av dagen. Heldigvis er det bare kontorarbeid da... Jeg syns det er ganske ubehagelig, ettersom jeg ikke ønsker å si noe til kollegaene mine enda. (Tror jeg er i ca 6-7 uke). Jeg har hatt besøk av familie tre helger på rad nå, og har kjent at jeg bare måtte si det, slik at jeg slipper å "skjule" at jeg er trøtt og uvel... Det er jo veldig tidlig å avsløre det, etter min mening....

Jeg prøver å sove så mye jeg kan. Jeg tar meg en liten halvtime på sofaen etter jobb, hvis jeg rekker det, og det blir ofte til at jeg sover litt når minstejenta legger seg i 7-tiden. Jeg merker at jeg blir mye kvalmere når jeg ikke sover mye. Ellers går jeg en del turer. Det føles ut som om frisk luft hjelper.

I forrige svangerskap gav kvalmen seg litt etter uke 12, og da var jeg ikke like trøtt lengre heller. Men jeg jobbet natt noen ganger da (Jobbet i psykiatrien ved siden av studiene), og husker at det var virkelig tøft!

Høres sånn ca ut som livet mitt nå. Eier ikke energi.. Sover også mye når mini er i barnehagen. hadde nattevaktshelg for 2 uker siden, men fikk sykemelding. Blir så kvalm og uggen på natt.mgikk en anti forrige uke, fikk greitt, siden det bare var en. Men brukte flere dager på å hente meg inn igjen. I helgen har eg også jobbet, men gåtmå 50%. Joar rett og slett ikke kapasitet til mer! Sove, sover og sover.. Føler meg som den slasken! :p

Ja, blir ikke aktuelt med 3 netter igjen, må prøve å bytte, så jeg ikke får 3 på rad. Har 2 denne uken og gruer meg veldig.

Her har det også gitt seg etter ca uke 12 med begge de andre. De er jo da 2-4, så er ikke så mye tid til å slappe av kan du si. De tuller så med legging nå ogs¨, så en kan jo bli sprø.

Det som er så irriterende er at når jeg legger meg for kvelden, får jeg jo ikke sove...

Tror den lille i magen her har tatt alt av energi som finnes i kroppen min å, sovna på sofaen rett som det e. Ikkje så veldig bra i og med e studera og skal levere oppgave i ukene fremover, men må vell bare bite tenna sammen og se fram til litt avslapning etterpå :P

Va sliten i forrige svangerskap også, men langt fra sånn som no, og det kom først seinere. Kan virkelig si me enig i at alle svangerskap e ulike, sist slapp e unna med så å si alle plage, no kom det masse tidlig. Håpe 12 uke e ei magisk grense denne gangen for oss alle når det kommer til plagene:)

Ja, blir ikke aktuelt med 3 netter igjen, må prøve å bytte, så jeg ikke får 3 på rad. Har 2 denne uken og gruer meg veldig.

Her har det også gitt seg etter ca uke 12 med begge de andre. De er jo da 2-4, så er ikke så mye tid til å slappe av kan du si. De tuller så med legging nå ogs¨, så en kan jo bli sprø.

Det som er så irriterende er at når jeg legger meg for kvelden, får jeg jo ikke sove...

Har også en på to.. Han tuller seg og veldig med leggingen... Eg tror eg skal gå på veggen innimellom!!! Hjelper ikke mye på en hormonell sliten mor.... Var ikke dårlig en eneste dag forrige gang, så dette er litt uvant for meg :p

Jeg er også sliten. Sover fra syv om kveldene da sønnen min legger seg, til kl seks om morningen da det er opp og stå til jobb. Klarer ikke å utføre de enkleste oppgaver hjemme, blir svimmel og trøttere jo mer jeg gjør. Kvalmen blir også verre.
Har dessverre ikke noen tips til deg, du får bare prøve å sove så mye du kan. :)

Lytt til kroppen er det viktigste, det kommer mer positivt utav å gjøre det man klarer, å det man ikke klarer får vente! :-) Jeg vil heller bruke mer tid på å være sammen med sønnen min, enn å husarbeid f.eks. Det å fordele de kreftene man har utover dagen, og ikke slite seg ut på en oppgave tror jeg er lurt :)
Håper trettheten gir seg etter hvert, kan bli slitsomt å gå sånn som dette helt frem til desember.

jeg og er konstant trøtt. Prøver og holde ut på jobb, men når jeg kommer hjem så blir det fort soving på sofaen resten av kvelden:( leiligheten trenger sårt vask, så må prøve og ta det i periodevis.

Håper dette gir seg fort for ikke noe kjekt og ikke ha noe energi igjen. All respekt til dere som har barn og ta dere av i tillegg :)

Back
Topp