Null bæsj..OI..kjempe klump som ikke vil ut

taita81

3 barns mor ♡
   Snuppa trykker som en gal idag og kommer ikkenoe..stakkars lille [&:] Igår kom det i tre omganger tre små harde klumper..og idag null. Fikk i ho litt mer enn et halv glass med sviskemos igår..men nesten ikke noe idag.Ho vil nesten ikke ha mat,mer pupp idag..kan det og ha noe med at ho kanskje er litt tett i magesystemet???

Vet mange har brukt malt i maten...hvor kjøper vi det??Noe annet dere bruker..og hvor mye av tingene bruker dere??? Ar funka en gang med sviskemos men kanskje ikke denne gangen. Håper på gode råd da snuppa ikke har det heeelt godt nå..sutrer mer og trykker og styrer..

Hjelpe meg...det er jo en kanon stor bæsj som ikke vil ut.Fikk ute en mindre en men er en der som sikkert blokkerer eller en mega en..får den ikke ut stakkars,en liten fødsel for å si det sånn [:o] hva skal jeg gjøre??Prøvde med termo i rompa men ikke så mye hjelp.Og trykker beina hennes mot magen og da gråter ho og ser bæsjen komme litt frem men er jo sååå vondt for ho...WHAAAT TO DOOOOO...syns ho kjempe synd i ho[:(][:(][:(][:(][:(]

Du kan prøve å hjelpe henne litt i gang dersom hun trykker og strever - legg henne på rygg på stellebordet, ta tak rundt lårene eller knærne, og bøy bena opp mot magen hennes slik at lårene hennes presser mot magen. Hold en 5-6 sekunder (ganske hardt!), løs opp, masser magen litt og sykle med bena hennes, og press opp igjen. Prøv dette en stund, eventuelt kan du også stimulere trykketrangen med en godt innsmurt q-tip eller termometeret forsiktig i endetarmen. før den 1-2 cm inn, og dra sakte ut igjen. vær forsiktig og tålmodig, og press bena mot magen for å "hjelpe til".

Lykke til, er ikke noe gøy med forstoppede små!

ORIGINAL: EllaBellaBøllefrø

Du kan prøve å hjelpe henne litt i gang dersom hun trykker og strever - legg henne på rygg på stellebordet, ta tak rundt lårene eller knærne, og bøy bena opp mot magen hennes slik at lårene hennes presser mot magen. Hold en 5-6 sekunder (ganske hardt!), løs opp, masser magen litt og sykle med bena hennes, og press opp igjen. Prøv dette en stund, eventuelt kan du også stimulere trykketrangen med en godt innsmurt q-tip eller termometeret forsiktig i endetarmen. før den 1-2 cm inn, og dra sakte ut igjen. vær forsiktig og tålmodig, og press bena mot magen for å "hjelpe til".

Lykke til, er ikke noe gøy med forstoppede små!

Har prøvd å sykle og presse beina mot magen før men hjelper ikke helt.Prøvde også termometer i rompestumpen nå,men turte ikke så mange ganger..man skal vel være litt forsiktig med det der??  Uff nei,det er ikke noe særlig med forstoppa mage nei..

Forstoppelse hos barn vet jeg ALT om! [&:][:@]
Har ingen flere "akutt"-råd enn dem som allerede står her (annet enn massasje på magen mot forstoppelse, men det skal man jo helst lære seg først, altså...), men sånn på sikt er linfrø også veldig bra. Kjør dem i blender/stavmixer før du tilsetter dem i fruktpure eller annen mat. Gi mye drikke, snille tarmbakterier (helsekost), Udo's choice (olje). Og fortsett med masse svisker!
ellers får du kjøpt maltextrakt på vanlig butikk. Står sammen med vitaminer, Sanasol etc.

Lykke til!

Har du prøvd å "ta tempen" på henne? Det kan hjelpe på.

Takk for rådene deres...skal prøve mer med det som er sagt og kanskje få kjøpt linfrø og malt ekstrakt.. Nei,jeg vet ikke helt hvordan man masserer magen,gjorde bare noen lette eh.."rullende" bevegelser jeg.

Håper det kommer noe i løpet av dagen (e) snart [:)]

ORIGINAL: taita81

Takk for rådene deres...skal prøve mer med det som er sagt og kanskje få kjøpt linfrø og malt ekstrakt.. Nei,jeg vet ikke helt hvordan man masserer magen,gjorde bare noen lette eh.."rullende" bevegelser jeg.

Håper det kommer noe i løpet av dagen (e) snart [:)]

Vi var på legevakten opptil flere ganger med storesnuppa da hun var baby (hun var forstoppet i 2,5 mnd [&o]), og det kom stort sett alltid ut når de var oppi med termometeret. De stakk det inn litt lengre enn det vi turte, og ut kom det i massevis!

Men bør man være bekymret om det en dag ikke kommer noe ut? For snuppa mi fikk jo ikke noe ut i månedsvis og da var jeg bekymret. Nå som hun har det bra bæsjer hun opptill 4-5 ganger om dagen. Men hvis det en dag ikke kommer noe, blir jeg ikke noe bekymret for som reel dagen etter er det dobbelt så mye. Det som hjelper henne når hun trykker er å legge henne på magen over meg.

Det kommer nok ut, skal du se[;)] Legg henne på magen og se om det hjelper, eventuelt masser magen.

ORIGINAL: cucurs

Men bør man være bekymret om det en dag ikke kommer noe ut? For snuppa mi fikk jo ikke noe ut i månedsvis og da var jeg bekymret. Nå som hun har det bra bæsjer hun opptill 4-5 ganger om dagen. Men hvis det en dag ikke kommer noe, blir jeg ikke noe bekymret for som reel dagen etter er det dobbelt så mye. Det som hjelper henne når hun trykker er å legge henne på magen over meg.

Var ikk bekymret men ser ho trykker og har ubehag av det så lurte på hvilke råd man hadde når man hadde treg mage.Ikke noe kjekt å se at ho har det sånn og nå ser jeg at ho har skikkelig klump som ho ikke får ut rett og slett..

Huff stakkar lille.
Lillemann var mye forstoppet når vi begynte med mat.
Etter vi begynte med olje i maten sjer det aldri mer.
Har det i alt grøt, frukt og middagsmaten.

Håper det løser seg snart for snuppa.

Olje i maten ja..kanskje ikke så dumt,smører tarmene kanskje?? Hvilken olje bruker du/dere da???

Alle svar bukker jeg og takker jeg for[:D]

Kaldpresset rapsolje bruker vi. Barnelegen så det var det beste [:)]

Var ikk bekymret men ser ho trykker og har ubehag av det så lurte på hvilke råd man hadde når man hadde treg mage.Ikke noe kjekt å se at ho har det sånn og nå ser jeg at ho har skikkelig klump som ho ikke får ut rett og slett..

Det er sant at det er vondt å se[&:] Her hjelper som sagt å legge henne på magen når hun trykker.

Det er sant at det er vondt å se[&:] Her hjelper som sagt å legge henne på magen når hun trykker.

Nei,vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg nå for ho trykker griner og ser sånn på meg.. du mener å legge ho over knærne dine mens ho trykker,gjorde hvertfall det og det var ikke populært.. Hjelper det når ho har en svær hard klump da???

ORIGINAL: taita81

Det er litt annerledes nå når de spiser fast føde, enn når de var bittesmå og bare fikk mm. Nå skal de HELST ha avføring daglig, sånn som vi også helst bør ha når vi spiser vanlig mat. Men det er ikke noen fare om det går et par dager heller.. men om det går mer enn tre dager mellom, så ville jeg ha tatt en tlf til legen! Ellers er det også litt forskjell på dette med å stimulere med et termometer i endetarmen nå i forhold til da de var enda mindre og hadde grøtete avføring[:)] Ved forstoppelse pga hard avføring kan man skade tarmen om man ikke er veldig forsiktig!
Vi har også slitt med skikkelig hard mage, og det har vært som en fødsel for stakkars ungen min<3 men vi har holdt på leeeenge og presset beina mot magen og styra, helt til det løsnet! Litt av en jobb, både jeg og matheo var helt svette etterpå!
Men bruk en god skje med maltextrakt, sørg for masse vann og evt sviskesaft! Så skal det nok gå seg til! Lykke til[:)]

Prøv å irritere tarmen med litt babyolje i rompa.fikk tips om det,har litt olje i ei sprøyte som jeg har i endetarmen,og det funker her ihvertfall og er ikke farlig,bare veldig effektivt

Nei,vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg nå for ho trykker griner og ser sånn på meg.. du mener å legge ho over knærne dine mens ho trykker,gjorde hvertfall det og det var ikke populært.. Hjelper det når ho har en svær hard klump da???

Nei, jeg legger henne på min mage og masserer ryggen hennes helt til hun får ut. Ellers når jeg ser at hun presser og får ikke ut, hjelper det og å legge henne på magen på gulvet.

Kiwi er tingen ja (leste på det andre spørsmålet ditt). Den får fart på magen.

Takk for alle svar setter pris på det [:)] Håper dagen imorra er dagen [;)]

Back
Topp