Nub teori?

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Hva er nub teori? :-) forstår man kan se kjønn via teorien, men hvordan?

Hva er nub teori? :) forstår man kan se kjønn via teorien, men hvordan?

Nub teorien går ut på at man kan gjette kjønnet i tidlig graviditet (uke 11-13 ca) med ganske stor sikkerhet, ut i fra vinkelen på kjønnsorganet til fosteret. Er vinkelen på kjønnsorganet over 30 grader fra ryggraden eller peker mer oppover blir det mest sannsynlig gutt, er vinkelen under 30 grader eller peker rett fram eller nedover blir det mest sannsynlig jente. Utenom ulik vinkel, ser kjønnsorganene så å si like ut i denne utviklingsfasen uavhengig av kjønn.

Har selv tippa gutt på min nr 1 bare ut i fra ul bilde fra uke 12 og det stemte. Gynekologen jeg gikk til i denne graviditeten brukte denne teorien og tippa gutt på babyen jeg nå er gravid med i uke 12 og dette har blitt bekrefta på senere ultralyd og på nip testen.

Aha, takk For svar:-)! Det blir spennende å se når d blir ul i uke12-13:-)

Aha, takk For svar:)! Det blir spennende å se når d blir ul i uke12-13:)

Har vært til ul i uke 12-13 i Norge i to ulike svangerskap hos to ulike gynekologer og de var ikke villige til å "gjette" kjønnet og sa bare det var altfor tidlig... Den som ga meg svar på kjønn på UL i uke 12 var en gynekolog i Belgia, hvor jeg nå bor.

Har vært til ul i uke 12-13 i Norge i to ulike svangerskap hos to ulike gynekologer og de var ikke villige til å "gjette" kjønnet og sa bare det var altfor tidlig... Den som ga meg svar på kjønn på UL i uke 12 var en gynekolog i Belgia, hvor jeg nå bor.

ok, j var på ul i uke 12 mener j med min forrige, og d ble antydet gutt og d ble en gutt:-) så da får vi se denne gangen:-) skal til jordmor på en privat klinikk. Var du i 11 eller 12 fullgåtte uker? Jeg tenkte bestille mellom 12+0 og 13.

Jeg var på Riksen hos en spesialist uke 12 -13... han sa 80 % sjanse for jente. Men i magehuset bor en gutt. Råder dere til å ikke stole på et svar gitt så tidlig. Er jo 50/50 uansett. Men vent til å stole på det til dere er på OUL.

Privat jordmor (driver med UL) sa det var en jente ved 12+0 uker. Hun var ganske sikker. Bekreftet på OUL. Imponert!

Back
Topp