NSAIDs og graviditet

Thunderbird

Glad i forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Jeg vet det ikke er anbefalt å bruke såkalte NSAIDS i svangerskap (altså ibux, Voltaren, Voltarol)
MEN hvordan er dette med bruk av Voltarol gele på en skulder? Det er jo lokalt og ikke i nærheten av magen? Noen som vet?

Jeg vet det ikke er anbefalt å bruke såkalte NSAIDS i svangerskap (altså ibux, Voltaren, Voltarol)
MEN hvordan er dette med bruk av Voltarol gele på en skulder? Det er jo lokalt og ikke i nærheten av magen? Noen som vet?

I pakningsvedlegget så står det at man kun skal bruke det i de seks første månedene av graviditet i samråd med lege, så jeg ville kontaktet legen og diskutert det. I vår hadde jeg betennelse i tommelen rundt egguttak og innsett. Da sa legen at jeg nok kunne bruke det i veldig små mengder, men virket ikke helt sikker på om det var OK. Jeg droppet det siden jeg måtte bruke hendene til innsett av lutinus, og da syns jeg avstanden mellom voltarol og eventuell baby var for liten.

Enig med de over her, det blir tatt opp i blodet uansett hvor man smører det. Så du får en systemisk effekt som påvirker hele kroppen. Ville vært svært forsiktig og bare gjort det i samråd med lege, men aller helst bare droppet det helt:)

Back
Topp