NRK SØKER GRAVIDE

NRK

NRK
Er du gravid og i tvil om hva poden skal hete? Hva om du lot noen andre ta valget for deg? Nomino er en serie om navn som skal gå på NRK 1 høsten 2014. I en av episodene ser vi nærmere på det å lage nye navn. Mange navn vi kjenner i dag er faktisk nye varianter av gamle navn. Oddvar ble for eksempel laget på 1850 tallet og er en blanding av Odd og Ivar.
I et av programmene skal vi la tre grupper med høyst forskjellig ståsted få sette sammen og lage nye navn. Metalbandet Enslaved, Åsane Seahawks (cheerleading klubb), og noen jordnære jordmødre fra Haukeland Sykehus skal alle få bryne seg på oppgaven med å lage nye navn.
Til denne episoden er vi på jakt etter foreldre som vil være med på leken. Tør du å velge et av navnene som gruppene kommer frem til, til ditt eget barn? (Får du kalde føtter kan du jo velge navnet kun som mellomnavn). Vi håper å komme i kontakt med foreldre som vil finne navn til barnet på en litt annen måte enn folk flest. Tar du utfordringen?
Er du interessert i å delta, så send oss en e-post på nomino@nrk.no
Håper å høre fra deg!

Med vennlig hilsen
Ingrid Stabrun,
Nomino
NRK, Bergen

Absolutt ikke, jeg hadde aldri latt noen andre velge navnet på mitt barn KUN for å være med på et tv program! Syntes forsåvidt heller ikke konseptet var så spennende! Ellers takk ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Absolutt ikke, jeg hadde aldri latt noen andre velge navnet på mitt barn KUN for å være med på et tv program! Syntes forsåvidt heller ikke konseptet var så spennende! Ellers takk ;)

Må si meg veldig enig!

10.04.14 tre skal bli fire <3

Hei .
Jeg har full forståelse for at ikke alle har lyst til å være på dette. Men tanken er ikke «å la noen andre velge navn på barnet ditt KUN for å være med på et tv-program». Dette er ment som en artig og litt annerledes måte å velge navn på. Gruppene som skal finne frem til nye navn vil komme opp med flere forslag som foreldrene selv skal velge mellom, navnet kan også velges som mellomnavn. Vi skal selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta et av navnene dersom ingen av dem faller i smak. Navnet skal dessuten godkjennes av en navneforsker.
Vi håper og tror at det er noen der ute som synes dette høres spennende ut, og dette passer nok kanskje aller best for de som vil unngå typiske 10-på-topp-navn.

Med vennlig hilsen
Nomino-redaksjonen,
NRK

Ikke sjans i havet at noen andre skulle få valgt for meg. Navn er en liten (stor?) bit identitet, så selv om andre foreslår aldri så vakre og fine og spessielle navn, så er det ikke sikkert det er riktig for akkurat meg å velge det til barnet mitt.

Haha... aldri i livet!

Jeg vil egentlig ikke høre hva vår nærmeste familie en gang tenker om navn.

Vi har så mange kriterier, så for meg så blir dette så fjernt det går ann å komme.

Syns konseptet faktisk hørtes veldig spennende ut, men hadde nok ikke turt å være med selv. Våre navn på mini er allerede bestemt;)
Men kan tenke meg å se programmet:)

Hei!
Vi vil selvfølgelig ikke tvinge noen til å bruke et navn de ikke liker. Det vi håper er å finne er noen foreldre som vil være med på leken der de blir presentert for de nye navnene som de ulike gruppene kommer frem til. Klarer gruppene å komme opp med nye navn som foreldrene vil bruke? Hvis ikke så trenger de selvfølgelig ikke å gjøre det. Vil du vite mer, så ta mer enn gjerne kontakt med oss på nomino@nrk.no

Hilsen Ingrid.

Back
Topp