NRK SØKER GRAVIDE

NRK

NRK
Er du gravid og i tvil om hva poden skal hete? Hva om du lot noen andre ta valget for deg? Nomino er en serie om navn som skal gå på NRK 1 høsten 2014. I en av episodene ser vi nærmere på det å lage nye navn. Mange navn vi kjenner i dag er faktisk nye varianter av gamle navn. Oddvar ble for eksempel laget på 1850 tallet og er en blanding av Odd og Ivar.
I et av programmene skal vi la tre grupper med høyst forskjellig ståsted få sette sammen og lage nye navn. Metalbandet Enslaved, Åsane Seahawks (cheerleading klubb), og noen jordnære jordmødre fra Haukeland Sykehus skal alle få bryne seg på oppgaven med å lage nye navn.
Til denne episoden er vi på jakt etter foreldre som vil være med på leken. Tør du å velge et av navnene som gruppene kommer frem til, til ditt eget barn? (Får du kalde føtter kan du jo velge navnet kun som mellomnavn). Vi håper å komme i kontakt med foreldre som vil finne navn til barnet på en litt annen måte enn folk flest. Tar du utfordringen?
Er du interessert i å delta, så send oss en e-post på nomino@nrk.no
Håper å høre fra deg!

Med vennlig hilsen
Ingrid Stabrun,
Nomino
NRK, Bergen

Hei!
Vi vil selvfølgelig ikke tvinge noen til å bruke et navn de ikke liker. Det vi håper er å finne er noen foreldre som vil være med på leken der de blir presentert for de nye navnene som de ulike gruppene kommer frem til. Klarer gruppene å komme opp med nye navn som foreldrene vil bruke? Hvis ikke så trenger de selvfølgelig ikke å gjøre det. Vil du vite mer, så ta mer enn gjerne kontakt med oss på nomino@nrk.no

Hilsen Ingrid.

Veit ikke om dette er noe for meg altså... vil jo gjerne ha et fint navn også! Jeg synes det er morsomt med litt spesielle navn, men mannen er nok mer tradisjonell. Jeg synes f.eks. Fanny er fint, men det synes han er altfor uvanlig:)

Kunne vært morsomt, men hva med og poste dette på de "nyeste" gruppene? De som venter i mai,juni osv? Jeg vil ikke vente fra desember og flere med før jeg har et navn på arvingen min ;-P
Artig idé NRK ;-)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp