Nr 5

HappyHippie87

Betatt av forumet
Er det flere her som venter nr 5 i rekken?
Hvordan oppleves denne graviditeten iforhold til de andre ?
Selv har jeg tre gutter på 11,10 og 8 og ei jente på 15 mnd som jeg fortsatt ammer.
Det jeg merker denne gangen er hvor mye mere nervøs jeg er for at noe skal gå galt. Og ymse smerter i magen som mest sannsynlig er voksesmerter [emoji85][emoji85][emoji85] men gjør meg nervøs forde.
Leste om ei i stad som mistet ungen rett før fødsel og det hjalp ihvertfall ikke.
Har noen andre det sånn ?

Jeg har også mange barn. En flott, blid og frisk gjeng. Jeg kjenner meg utrolig takknemlig. Men for hvert svangerskap har jeg kjent på det, at denne gangen må det bli noe ekstra. Har kjent på det litt mer for hvert svangerskap. Jeg har vokst opp med en multihandikappet bror, og vet hvor mye jobb det er- selv om man elsker dem også like mye. Men det hjelper så lite å bekymre seg, så vi får prøver å jobbe med tankene..

Jeg venter ikke nummer 5, men nummer 4 :)

Jeg vet hvordan det er å være redd for at noe skal gå galt. Jeg mistet andremann i krybbedød når han var 7mnd gammel, det har satt en støkk i meg. Jeg kunne være redd før også, men på en annen måte. Nå vet jeg at alt kan skje og at det ikke finnes noen garantier. Men hva skal man gjøre med det? Man må bare ta det dag for dag og håpe at det går fint selv om man ikke har noen garantier i livet.

Utrolig trist å høre om hun som mistet barnet sitt rett før fødsel :( Men utrolig flott for henne at hun klarer å være åpen om sorgen! Det er viktig for bearbeidingen.

Håper du klarer å slappe av litt mer utover graviditeten :)
Kjekt med mange barn :Heartblue

Venter også nr. 5. Er mye mer nervøs denne gangen enn tidligere! Bare dager til oul, og kjenner det vrir seg i magen. Ja, gleder meg til å se babyen, men er mest nervøs for at det skal være noe galt. Tror OFTE at babyen i magen er død, og lignende.... Og tenker på alt spm kan gå galt under fødsel, og tiden etter. Har også væet i ekstremt mye dårligere form denne gangen. Må ha blitt gammel siden sist svangerskap

Jeg venter nr 6 og har hatt så negative tanker at jeg tilslutt overbeviste meg selv om at det ikke var noe der. En ultralyd kunne heldigvis fortelle meg at jeg tok feil [emoji173]️ men nå har frykten gått over i at jeg er redd det er noe galt [emoji17]

Jeg venter nr 6 og har hatt så negative tanker at jeg tilslutt overbeviste meg selv om at det ikke var noe der. En ultralyd kunne heldigvis fortelle meg at jeg tok feil [emoji173]️ men nå har frykten gått over i at jeg er redd det er noe galt [emoji17]

Med de tre første tenkte jeg ikke så mye over det, men var jo mye yngere, men jenta så kjente jeg angsten godt og når hun ble født var det meget ille i begynnelsen. Var nesten så jeg ikke hadde lyst til å dra fra sykehuset for det var så skummelt.
Med denna graviditeten kjenner jeg det skikkelig. Spesielt når jeg hører om andre som er uheldig.
Er så redd for at noe skal gå galt. Dette barnet er veldig ønsket men var ikke planlagt og går det galt kommer det ikke til å bli flere for samboer ønsket egentlig ikke flere [emoji85][emoji85][emoji85]

Jeg venter også nummer 5[emoji4] Har fire gutter på 5, 9, 11 og 13, så vi er litt spente på hva som bor i magen nå[emoji85] Jeg er veldig avslappet og rolig og har en veldig god følelse for mageboeren min. Var på ul i uke 9 og fikk se både bevegelse og hører hjertet som slo. Jeg har funnet ut at for min egen del, så må jeg bare tenke at alt får gå som det går uansett. Jeg kan kun passe på kroppen min og hva jeg «utsetter» den for, ellers har jeg ingen kontroll. Vi håper at alt går supersmuud[emoji4]

Last edited:
Back
Topp