Nr 2

KH84

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Det sies at man ofte føder før med baby nr 2. Stemte det med dere som har fler barn ? Hvor mye før i tilfelle? :)

Det har jeg ingen tro på egentlig. Nå har jeg KS med første og kan ikke nødvendigvis svare på nøyaktig det du spør om, men jeg har 3 vaginale fødlser bak meg.
Den første av de tre kom 2 dager før termin, 4 1/2 år senere gikk jeg i fødsel 11 dager før termin, skal da sies at lakserolje spilte sin rolle. Den tredje kom bare 15 mnd etterpå og jeg håpet å få før, rørte ikke oljen da og poden kom 1 dag før termin.. nå skal jeg til min 4 "vanlige" fødsel, bare 18 mnd etter den siste og er veldig spent på når ting kommer til å skje.. ;)

Nr 1 kom 18 dager før termin.
Nr 2 kom 10 dager før termin.
Veldig spent på om lillebror kommer før termin han og [emoji4]

Har også hørt det og spent på om det stemmer. Jeg venter nr 2 så har ikke akkurat svar til deg på det :-)

Nr 1 kom 10 dager før[emoji4] Nr 2 må gjerne komme før hun og noe alle jordmødrene jeg har snakket med hittil tror (hun ligger godt ned i bekkenet allerede). Men tør ikke håpe for mye på det da ventingen i så fall vil bli ekstremt lang på slutten[emoji85]

Jeg gikk noen dager kortere med nummer to, men var fortsatt 4 dager over termin. Spent på om jeg går enda litt kortere med nummer tre da. Kanskje jeg treffer termin denne gang.:)

Jeg fikk dagen før med nummer 1, håper nummer 2 kommer minst 5 dager før - for da er vi fortsatt i juni ;)

Gøy å høre erfaringene til dere som har født 2 eller flere ganger :)

Jeg fødte første på termindagen, er veldig spent på når denne kommer! Håper hun kommer ca samme tid. Vil ikke at hun skal komme så mye før, men heller ikke så mye etter ;)

Jeg er gravid med min nr 2 og er veldig spent på det samme. Men jordmora jeg går til mener at det dessverre er ganske likt hvor lenge man går i hvert svangerskap. Vet at min egen mor kortet ned et par dager per barn hun fikk. Mens min mormor gikk lenger over tiden med nr 2...

Jeg har endel venninner som har gått lengre med nr2 enn nr 1 :) sjukt at mange av oss er i uke 33/34 nå! Fra og med 3 uker kan alt skje [emoji7][emoji15][emoji33]

Her kom nr 1 fem dager før termin, og nr 2 seks dager over [emoji58] spent på nr 3 nå..

Det stemte ikke her! Jeg fikk høre det samme, men ble svært skuffet. 1mann kom 25 dager før tiden med en rask fødsel. 2mann kom 2 dager før termin og med en mye lengre fødsel. Så er spent på hvordan det blir med 3mann[emoji85]

Stemte her, nr. 2 kom to uker før termin, og fødselen var enklere og raskere enn med nr. 1 :-)

Jeg tror det er veldig individuelt og for mange er gjerne tredjemann feks, en luring. Eller hvis du har fått 2 uker før med førstemann, så risikerer du allikevel å gå 2 uker over med andremann. Termin spiller jo inn, har du blitt flyttet frem på OUL feks, uten at det egentlig stemmer. Flere faktorer.

For min del stemte det. Første kom 9 dager over termin, andremann kom på termin. Nå med nummer tre gjenstår det jo å se, men jeg forbereder meg heller på å gå over enn å få før.
Jeg tror forøvrig heller ikke at terminen med 1. mann stemte. Jeg ble satt frem på OUL, og fikk termin 5 dager tidligere enn jeg selv hadde, så det er ikke sikkert han kom så mange dagene over egentlig. Jeg ble satt frem med tulla også, med 4 dager. Denne har holdt på terminen sin gjennom 3 ultralyder.

At fødslene derimot blir litt enklere for hver gang, stemmer for veldig mange.

At fødslene derimot blir litt enklere for hver gang, stemmer for veldig mange.

Ja, det er heldigvis litt logisk i å med de baner plass og bekkenet blir romsligere! Sjeldent jeg hører om fødsel nr2 var vanskeligere ( selv om det sikkert forekommer, om baby er større, ligger skeivt etc) [emoji4]

Fødte nr 1, 8 dager før termin mens nr 2 ikke ville ut før 8 dager over termin [emoji28] så stemte ikke her. Spennende hva nr 3 mener [emoji6]

Nr1 ble født 2 dager etter termin, nr2 ble født 3 dager etter termin, nr3 ble født på termin, nr 4 ble født på termin og nr 5 ble født dagen etter termin så nei, kan ikke si at den stemmer for meg ihvertfall [emoji4]

Back
Topp