Nr 2

Mammatilnoah

Flørter med forumet
Men nr 1 gikk jeg 9 dager over termin og hadde en kjempe fin fødsel,så det jeg lurer på er,dere som har født flere hvordan var fødsel nr 1 i forhold til nr 2? Og om du gikk over termindato med nr 1 gjorde du også det med nr 2?

Med nr 1 var fødselen veldig grei og fødte 1 dag før termin. Nr 2 va fødselen intens og følte jeg ikke hadde kontroll og jeg fødte en dag før termin da også. Så skal bli spennende å se hvordan det går denne gang.

Nr1 2 dager over med tøff fødsel pga stormeieri uten pause... Tok lakseolje når jeg våknet med rier. Idiot som jeg var :o

Nr2. 4 dager over termin drømmefødsel.

Ble tvunget til, og dra på sykehuset etter, og hatt rier hele dagen. Jeg satt, og ventet på at dem skulle bli vonde. Viste seg at jeg hadde 6-7 cm når jeg kom inn. Og det ble ikke så vondt som jeg ventet på før vannet gikk :p

Nr3 15 dager på overtid. Og satt i gang. Knalltøff fødsel...

Nr4 7 dager på overtid...

Nr5 ble satt i gang 7 dager over med 1 pille i kjeden, og så var alt i gang... Intenst men kroppen gjorde jobben. Jeg hadde full kontroll på barselhotellet, og klarte å lytte til kroppen. Og jobbet meg gjennom riene der i mens mannen sov/dormet. Når riene ble for vonde måtte jeg vekke han og si at han måtte kontakte føden. Da sa han vi venter ikke vi drar rett opp dit nå!
Glad er jeg for det for 15 min etter hadde jeg født :o

Nr 1 kom på termin, nr 2 kom 12 dager på overtid..

Nr 3 og 4 er historie for seg selv:oops:

Nr 1 var 11 dager på overtid. Fikk drypp for å få mer effektibe rier. Var heilt j til jeg fikk epidural.

Nr 2 kom 3 dager før termin. Mye kjappere og bedre fødsel.

Nr 3 kom 3 dager etter termin, enda kjappere.

Nr 4 må ikke bli kjappere, da når jeg ikke frem

Nr 1 blei eg igangsatt dag 8, kom dag 9.

Nr 2 kom 1 dag over termin

Nr 3 kom 1 veke over termin

Veldig forsjellig da skjønne jeg, hadde håpet at det ikke var vanlig å gå på overtid når man har fødet før.. får vell bare krysse fingrene!

Nr1 kom 3 uker før termin på 4 timer, nr 2 kom 1 dag før termin på 2,5 time. Nr3 kom 1uke over termin, kom på litt over 1 time, så håper ikke nr 4 kommer noe fortere, for da blir det hjemmefødsel.

Nr 1 kom 14 dager før termin.
Nr 2 kom 11 dager etter termin
Nr 3 kom 1 dag etter termin

Så jeg har i grunn prøvd både før etter og så og si på termindato.

Nr 1 kom 3 dager før termin
Nr 2 kom 14 dager før termin

Spent på når Nr 3 kommer[emoji28] Alle sier nr.3 er en luring, men han kan godt komme pittelitt før enn etter altså [emoji1]

Nr 1 kom 5 uker før termin, tok 4 timer. Stormrier hele tiden og jeg var i full panikk fra start til slutt fordi jeg var uforberedt på hvor vondt det faktisk var og hadde ingen pauser imellom rier. Hadde en jm som ikke hjalp meg gjennom fødselen heller, typ bare stod der.

Nr 2 kom 3,5 uke før termin, tok 2 timer. Mye bedre, god tid mellom riene, veldig bra jm og jeg visste at det var j***ig vondt.

Nr 3 blir veldig spennende :) Håper ikke jeg går over (han er visst stor) og at det ikke går så fort denne gangen.

Back
Topp