Nr 2?

Guest
Vi har heletiden pratet om å få to barn passe tett. Av mange forskjellige årsaker.
Pratet med legen på min 6 ukerskontroll. Og han sa at egentlig var det ikke noe fast han ville si. Men han sa at jeg burde jo miste all vekten fra svangerskapet, å det gjorde jeg på 1,5 uke. Nå er gutten vår 3 mnd og jeg er lettere nå enn da han ble laget.

Vi har begynt å prate om når vi ska begynne å prøve på neste.
Jeg har kommet meg veldig bra syns jeg. Hadde et fint svangerskap sist, en flott fødsel og sønnen vår er fantastisk snill. Så jeg er jo ikke helt skremt...
Hvor lang tid vil du anbefale mellom 2 barn?
 
Heisan!

Der er såvidt jeg vet ingen spesielle anbefalinger ifht når du kan bli gravid igjen, hverken det å komme tilbake til normalvekt eller slutte å amme eller.....
Hvis du føler at du er i stand til å gå løs på nok et svangerskap, er der ingenting i veien for det.
Hvis du ammer kan du fortsette med det, hvis du ikke ser på det å bare fortsette med nok en ammeperiode som slitsom. En anbefaler jo å begynne med folat før svangerskapet, så det hadde jeg nok gjort.

Ellers er det  fantastisk å høre at noen opplever svangerskap, fødsel og barseltid som så uproblematisk, at de ønsker flere barn så raskt som du!
Det gleder et jordmorhjerte :)

Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp