Nr 2 på vei

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
i stedet for å flytte dagboka mi, lager jeg ny

Foreløpig termin er 1.2.16

Skal på tidlig ultralyd 10+6. Er i dag 6+4.

Ingen symptomer å snakke om så langt, det er skummelt egentlig
Har også hatt brunlig utflod i noen dager nå, det er i hvertfall skummelt!

Opplevde en SA i mars, så jeg forventer på en måte det samme en gang til nå

Har ikke testet siden jeg fikk 1-2 på CB digital 3+5 (?). men har tatt en EL test som ble knall positiv, uten at det egentlig har så mye å si.
 
Grattis med ny dagbok. Gøy med flere å følge med på.
 
Gøy med flere dagbøker her inne! :) Har gitt beskjed om å få flyttet min dagbok hit, så den kommer vel etterhvert den også :)
 
Måtte en tur til legen i dag, sykemelding for i går og i dag. Har fått vesla sin forkjølelse, og den har utløst migrenen fra helvete. Har ikke hatt migrene siden sist jeg var gravid (nå teller jeg ikke SA'en) så jeg begynner å mistenke at det skal bli min last dette svangerskapet

Skal på jobb i morra men er søren ikke sikker på at jeg er i form til det. Er dessverre helt krise på jobben om jeg er sykemeldt så jeg føler meg presset tilbake. Slett ikke bra. Fremover må jeg passe på å legge opp til at jeg kan ta en sykedag eller to uten å høre sure stemmer på tlf når jeg ringer.

Siden jeg har spottet brunt med enkelte spor av rødt nå de siste dagene siden fredag tok jeg også en blod hcg i dag. Skal ta en til neste uke. Håper å se en god økning :)
 
Spotter fortsatt og merker at jeg ser mørkt på om der er liv der inne. Tror jeg må ringe legen på mandag og høre om de har fått svar. Tenker egentlig at det er en MA eller SA på gang, det er egentlig ganske trist. Har så lyst at det skal funke denne gangen.
 
Spotting kan være uskyldig da, men skjønner hva du tenker. Hvordan går det i dag?
 
Snart halv to på natta!! Vi har jobbet hardt siden vi kom hjem i 12 tida i dag. Vi har tatt en ferieuke og skal bytte kjøkken! Nå er alt revet og provisorisk spiseplass ordnet på loftstuen. Jeg er helt gåen i bekkenet, mye løfting og bæring og trappevandring.

Formen er heldigvis (dessverre?) helt fin, foruten en veldig kvalmebyge midt på dagen pga veeeeldig lavt blodsukker så merker jeg som vanlig ingenting til graviditeten. Det gjør jo at jeg ikke tror på det.

Men så har jeg jo fortsatt ikke skikkelige blødninger, kun litt brunfarge på utfloden. Så jeg er nok gravid inntil det motsatte er bevist.
 
6+5 hcg blod ca 4700
7+4 hcg blod ca 10500

Vanskelig å være HELT fornøyd med de tallene, men det er jo god signing...
 
God stigning, og fordoblingstiden reduseres med høyere hcg. Over 6000 i hcg så er doblingstiden mer enn 96 timer. Så bra tall dette da vel?
 
Jada joda men blir jo bekymret når man googler. Siste jeg leste var at det var vanlig med lav hcg ved downs, så klart man blir engstelig.

Godt jeg har booket tidlig ul. Må vite at det er liv snart.
 
Skjønner hva du mener. Min stigning er også litt på grensen lav, så har gjort min del av googlingen jeg også...
 
Jm var nå fornøyd med stigningen, men sa også at sånt er vanskelig å få noe god kunnskap ut av.

Merker jeg gruer med til å gå på jobb igjen neste uke. Har hatt ferie denne uka, fiksa kjøkken mm og skal jobbe ut juli før det blir mer ferie. Er begynt å bli helt avhengig av en lur midt på dagen og føler det blir helt umulig på jobb. Men har fullt opp og niks sjanse for å sykemelde meg, så får gi gass til det sier stopp.

Sist ble jeg sykemeldt fra uke 26, tror jeg. Både deilig og jævlig på en gang.
 
Sukk

Da var en uke ferie over. 5 uker til på jobb så er det mer ferie, da er jeg bikket 13 uker. Når jeg er tilbake etter ferien 16 uker. Da er vi i midten av august og jeg har ikke mer ferie å ta av i 2015. SÆRLIG at jeg klarer å gå ut desember og videre i januar!

Jaja hvis ikke denne trøttheten gir seg da

Føler jeg gruer meg til å gå på jobb, men jeg gjør ikke egentlig det. Gruer meg til å stå opp og være på jobb til kl 8. Er helt i svime om morran for tiden.

Får hoppe i seng om en times tid. Mannen har nettopp lagt jenta vår og han har sovna sjøl. Best jeg vekker ham, han har et par dager til fri og vil nok få litt ut av kvelden
 
Gojenta sover ennå. Jeg listet meg ut. Når begynte hun å sove til utpå morgenen tro? Hun har jo pleid å våkne før halv seks! Nå er den 7.15!

Dårlig i magen, kvalm av trøtthet. Tannpuss og raskt stell før jobb. Blæææææhhhh!!!
 
Jeg ER så trøtt! Heeeelt gåen.

Fortsatt gravid? Idk...

Kom litt friskt blod i dag. Litt småvondt med timer i mellom, litt til venstre under trusekanten, litt til høyre langt nede i ryggen.

Ellers ingen utflod. Rustrødt mandag og tirsdag. Er lei av å ikke være sikker på at her er liv. Har ul 8 juli, en evighet til!! To hele uker.

Klarer ikke glede meg, er bare engstelig. Er utrolig vanskelig å konsentrere seg på jobb, bare bekymrer meg. Det tar alt av energi å komme seg igjennom en krevende arbeidsdag og late som alt er ok. Har 0% igjen til de her hjemme. Virker heldigvis som at mannen har begynt å forstå, han er i hvertfall blitt en mye bedre støtte enn frem til nå. Er veldig flink med vesla og maser lite på kos.

Og jeg tenker at i en hver annen jobb ville jeg bedt om en ukes sykemelding nå. Men timing ifht ferieavvikling og opphoping av arbeid gjør det til en umulighet dersom det ikke er akutt (dvs sykehus eller at jeg er dausjuk).

Håper der er liv, men håpet svinner for hver dag som symptomer uteblir. Skal jeg tippe, så døde det inni der i uke 6, men hcg fortsatte å stige et par uker til. Har ikke tid til å få målt på nytt nå, og det har vel heller ingen hensikt.
 
Har forresten gått til innkjøp av angelsound. Håper den kommer på fredag, vil begynne å lete etter hjerteslag (men vet at det ikke er lett så tidlig).
 
Har forresten gått til innkjøp av angelsound. Håper den kommer på fredag, vil begynne å lete etter hjerteslag (men vet at det ikke er lett så tidlig).
Hvor langt på vei er du?
Jeg har min angelsound liggende uten batteri foreløpig. Men tenker det vel ikke er vits i å prøve riktig enda. Jeg er jo ikke 7 uker engang...
 
Hvor langt på vei er du?
Jeg har min angelsound liggende uten batteri foreløpig. Men tenker det vel ikke er vits i å prøve riktig enda. Jeg er jo ikke 7 uker engang...

Er 9+0 i morgen etter menstermin (min egen EL termin er et par dager kortere). Fortsatt veldig tidlig men har behov for å lete - finner jeg ikke noe så vet jeg jo like lite som nå, men hører jeg noe blir jeg veldig beroliget!
 
Kom på at det var lenge siden jeg hadde lest noe fra deg, og skjønte jo hvorfor når jeg så at du hadde laget en ny dagbok :p

Krysser alt jeg kan for at det fortsatt er liv i lille spira❤️ Og det med hjertelyden, du kan være heldig ;) Jeg fant den første gang når jeg var 8+6 :) Ikke funnet den igjen etter det, men har ikke lett så veldig mye heller :)
 
9+0 og 9+1:

Snikende kvalme. OKSEHUNGER etterfulgt av kvalme, null matlyst - kun sjokolade som er interessant.

Ikke mer blødning. En del vonde stikninger, kan være ligamentsmerter men de oppstår spontant.

Og så har vi kjøpt sydentur :)
 
Back
Topp