nr 2 og bekkenplager

teba

Gift med forumet
dere som skal ha nr 2 eller meir,og hadde bekkenplager underveis..kortid fikk dere disse plaggene?
eg syns å kjenne i bekkenløsninga slik som sist,berre at da var eg 6 mnd gravid før eg merka noke nevneverdig..nå har eg det like ille som da rett før eg vart sjmld..er det "normalt" da???

Hva som er normalt er ikke godt å si... tror det meste er "normalt" under et svangerskap.
Jeg hadde ikke bekkenløsning med nr. 1, men med nr. 2 merket jeg det allerede i uke 8.
Bekkenløsningen ble bare verre og verre, og det eneste som hjalp for min del, var å ta det med ro.
Og bekkenløsningen satt skikkelig i helt fram til 3 mnd. etter fødselen, da begynte jeg å merke bedring.
Ble så igjen gravid da nr. 2 var 6 mnd., noe som gjorde at bekkenløsningen blomstret opp igjen.
Mistet så i uke 11, også var det bare å vente på at bekkenet skulle bli bra igjen. Men bare 3 mnd. etter vi mistet, var jeg grvid igjen. Denne gangen har jeg slitt enda mer med bekkenløsningen en med nr. 2.
Det er skikkelig ille nå, og faktisk verre allerede enn på slutten med nr. 2..... Huff...men det er bare å holde ut, dette er mitt siste svangerskap. Etterpå skal bekkenet mitt få hele resten av livet å fikse seg på[:D]. Utrolig vondt og hemmende med bekkenløsning. Vondt å gå, ligge, snu seg i sengen, gå i trapper osv... men.. men... heldigvis kommer det en flott belønning til slutt!!!!

Håper ikke det er bekkenløsning du har.... men skulle det være det, anbefaler jeg det til å ta kontakt med legen din å få en henvisning til fysioterapaut eller kiropraktor. Begynner man tidlig å gå til behandling, kan man kanskje bremse utviklingen av bekkenløsningen. Lykke til med den lille i magen!

takk..
eg ba om fysio forrige gang,men da var det så seint sa legen min at det ville ikkje hjelpe...kva ho meinte med det veit eg enda ikkje,men eg skal nå snart til lege og da kjem eg til å ta det opp med ein gang!!

I mitt tredje svangerskap fikk jeg trøbbel med bekkenet i uke 13[&:] Men har vært til behandling hos kiropraktor etter graviditeten som mente det kanskje ikke hadde vært bekkenet i det hele tatt, men at leddet mellom ryggsøylen og bekkenet nærmest var ute av funksjon[&:] Kommer det noen plager nå, vet jeg iallefall at jeg skal gå til den mirakelmannen igjen[:)]

Back
Topp