Nr 1 i barnehagen, men nr 2 hjemme med feber

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Har en stk 3 åring som skal leveres i barnehagen, og en på 10 mnd med mellom 38.9 og 40.5 som skal være hjemme. Men for å levere eldste, må jo yngste være med.. Noen mener at det ikke er farlig å ta med febersyk barn ut, andre mener at det gjør man ikke... så hva gjør jeg? Tvinger eldste til å være hjemme eller går i barnehagen med h*n ?

ikke pakk på barnet for mye klær, gi febernedsettende en halvtime før ? dumt å la 3 åringen måtte være hjemme synes jeg. litt pga smittefare, litt for feber barn trenger ro og 3 åring har godt av å være ute :) god bedring :)

Det går helt fint. Barn med feber trenger ikke akkurat gå lang tur eller sove ute dersom det regner og er tåke og vind, men å levere i bhg tåler de helt fint.

Tar med den febersyke på levering. På samme måte som de tåler å være ute den tiden det tar å komme seg til lege, tåler de å være med en kort tur for levering i bhg. Tenker de som sier at man ikke skal ta med syke barn ut sikter til lange shoppingturer og lekeplasser.

Shopping dropper man. Tilsvarende lege og apotek og middag på matbutikken, hente og levere søsken er helt kurant.

Jeg tok med febersyk lillesøster når jeg leverte storebror. Det er ikke farlig å ta med et ferbersykt barn ut en kort tur :)

Gjør ingenting å levere, ligger vel i vogn? Litt frisk luft kan være bra hvis man er tett også

Etter 3 dager med høy feber, kom utslettene.. Lille solstråle har 4 eller 6 barnesykdommen, så da er det bare å vente til det går over

Back
Topp