Nozinan/Paralgin Forte

rørehue

Elsker forumet
Jeg sliter med og sove og da mener jeg at jeg kan gå i opp til 3 døgn uten og få ordentlig søvn. Noe som ikkke er bra for mini. Fikk nozinan av legen for og sove , men har hørt at det beste for mini da er heller og ta en paralgin forte, for man blir sløv av det også og det er ikke i nærheten av samme risikoen som nozinan. Dette har flere sagt. Er det noen med erfaring eller som vet noe som helst om det?

Jeg vet ikke noe om nozinan og gravide, men samboern tar de pga sterke ryggsmerter. . Han blir så bøtte fjern av de og han tåler godt sterke piller. Han snøvler og lurer på hvilken dag det er. Klart de virker, men prøv noe litt snillere først!! Lykke til og god bedring! :)

-=[herq]=-

Såpass.. da burde jeg jo ta en alvorsprat med legen når hun skriver ut sånt til meg... skremmende :(

Har aldri hørt noe positivt med nozinan.. Har hørt man kan bli veldig sløv og fjern av dem. Men alle reagerer jo forskjellig på tabletter. Tror ikke det er anbefalt til gravide, hvis ikke det er større fordel enn risiko ved å ta dem.. Er det pga smerter du ikke får sove? Tror jeg hadde prøvd noe annet først..

Les på felleskatalogen! det står at det ikke er påvist noe osv.... Men Som med all medisin under graviditet så bør nytten veies opp mot Evt risiko.

Har du forsøkt andre metoder først? Varmt bad? Spise kveldsmat? Drikke en god kopp te litt før legging. La det være kaldt og godt på soverommet, mørkt og uten TV, mobil og PC?

Jeg tror jeg ville gjort alt hva jeg kunne for å unngå å ta slike sterke medikamenter i svangerskapet.

Håper virkelig du får sove snart!

Har du forsøkt andre metoder først? Varmt bad? Spise kveldsmat? Drikke en god kopp te litt før legging. La det være kaldt og godt på soverommet, mørkt og uten TV, mobil og PC?

Jeg tror jeg ville gjort alt hva jeg kunne for å unngå å ta slike sterke medikamenter i svangerskapet.

Håper virkelig du får sove snart!
Jeg har prøvd alt. Tror du jeg vil ta medikamenter når jeg er gravid??

Har aldri hørt noe positivt med nozinan.. Har hørt man kan bli veldig sløv og fjern av dem. Men alle reagerer jo forskjellig på tabletter. Tror ikke det er anbefalt til gravide, hvis ikke det er større fordel enn risiko ved å ta dem.. Er det pga smerter du ikke får sove? Tror jeg hadde prøvd noe annet først..
Helt enig, aldri hørt noe positivt om det. Men takk for svar :)

Tror jeg ville styrt unna begge deler. nozinan er ikke anbefalt, men det blir brukt. legen må da veie opp hva som er viktigst. Men du kan jo kanskje prøve marzine? Det er jo reisesyketabletter men man blir trøtt av dem og de skal ikke være skadelige.

Tror jeg ville styrt unna begge deler. nozinan er ikke anbefalt, men det blir brukt. legen må da veie opp hva som er viktigst. Men du kan jo kanskje prøve marzine? Det er jo reisesyketabletter men man blir trøtt av dem og de skal ikke være skadelige.

Fantastisk! Mamma hadde det så da prøver jeg det idag! :) tusen takk for tipset :D

Back
Topp