Nown som har vært på kontroll hos gyngekolog?

litt-anonym

Forelsket i forumet
Som kan forklare meg litt hva som skjer?

Har aldri vært til ordentlig sjekk der, har kun vært i hu og hast på sykehuset pga smerter og små blødninger...
Denne ganga er det planlagt..
Og jeg gruer meg, har så komplekser med kroppen...

Hvorfor skal du ha kontroll hos gyngekolog?

jeg var hos gynekolog for ta ultralyd og hun sjekket samtidig at alt var bra. Først kjente hun på magen, så kjente hun på magen og inni samtidig, for å kjenne at alt satt der det skulle. Så var det innvendig ultralyd. Hun sjekket også ph verdien, ved å bruke en tang og ph papir. 

Så det var jo en vanlig kontroll, men ultralyd.

Det går nok helt fint, ikke noe å være bekymret for.  

Alvepike skrev:
Hvorfor skal du ha kontroll hos gyngekolog?

Ikke vanlig sv.skaps kontroll, men må sjekke for jeg har en del problemer nedentil etter forrige fødsel, men så spurte jeg om de kunne sjekke spiren også, så det kunne de..

Litt spent på hva de gjør i grunnen...

Men mener du i forhol til å være gravid, eller en vanlig underlivsundersøkelse? For hvis du mener en vanlig underlivsundersøkelse har jeg vært mange ganger. Da ligger du med beina opp i de støttene. Så pleier doktoren å si ifra når han/hun tar på deg så ikke du kvekker. Så tar de den kvakk kvakk tingen og smører den inn med glidemiddel og tar den forsiktig inn. Menner er nok litt mer forsiktige enn damer. Så blir kvakk kvakken åpnet. Hvis du er over 25 tar de celleprøve av livmorhalsen (vet ikke om de kan gjøre det når du er gravid, så ikke sikkert du skal det). Det er litt ekkelt når de tar celleprøven syns jeg. De skraper av vev. Det går helt greit, men er som sagt litt ekkelt. Jeg pleier å begynne å blø litt. Hmmm, nå husker jeg ikke mer av hva de gjør. Hvis du har hatt mange partnere er det jo lurt å sjekke seg for forskjellige kjønnssykdommer. Da må du si ifra at du vil sjekke det. Lykke til, det går kjempefint:) Kjøp en stor is etterpå og sitt og kos deg i sola

Pucca skrev:
Men mener du i forhol til å være gravid, eller en vanlig underlivsundersøkelse? For hvis du mener en vanlig underlivsundersøkelse har jeg vært mange ganger. Da ligger du med beina opp i de støttene. Så pleier doktoren å si ifra når han/hun tar på deg så ikke du kvekker. Så tar de den kvakk kvakk tingen og smører den inn med glidemiddel og tar den forsiktig inn. Menner er nok litt mer forsiktige enn damer. Så blir kvakk kvakken åpnet. Hvis du er over 25 tar de celleprøve av livmorhalsen (vet ikke om de kan gjøre det når du er gravid, så ikke sikkert du skal det). Det er litt ekkelt når de tar celleprøven syns jeg. De skraper av vev. Det går helt greit, men er som sagt litt ekkelt. Jeg pleier å begynne å blø litt. Hmmm, nå husker jeg ikke mer av hva de gjør. Hvis du har hatt mange partnere er det jo lurt å sjekke seg for forskjellige kjønnssykdommer. Da må du si ifra at du vil sjekke det. Lykke til, det går kjempefint:) Kjøp en stor is etterpå og sitt og kos deg i sola

BEgge deler i grunnen..

Jeg tror jeg døøør.. Jeg er under 25. Men vet de skal ta ul, og sjekke "arrene" etter sist fødsel...

Det går så bra så! Bare man klarer å slappe av så er det ikke ille i det hele tatt!! LYkke til!!!

Alvepike skrev:
Det går så bra så! Bare man klarer å slappe av så er det ikke ille i det hele tatt!! LYkke til!!!

haha, tror det er den delen som er vanskelig,...

Jo takk.. Fikk  nettopp melding av de at jeg måtte huske timen ...

Back
Topp