Novemberbabyer trenger ull

Cimzy

Andre møte med forumet
Men hva kjøper man? (ull, merino, pysj?, ull/bomull, billig-dyrt?)
Hvor mange plagg i hver strl osv?
Annet jeg burde vite?

Er førstegangs, og helt forvirra av at noen sier man MÅ ha ull, mens andre sier det går fint når man er innomhus, og bare putter på en 'dress' hvis man skal ut osv? Noen som kan gi meg noen gode svar på dette?

jeg hadde baby med atopisk eksem, så han skulle IKKE ha ull! =) hehe.. 
Du kan jo kjøpe inn noen plagg.. Sånne som er ull på utsiden og bomull nærmest huden! =) Det er mest skånsomt =)

jeg har Desember barn fra før som ble altfor varm av ull (innerst).. så ikke kjøp for mye før du ser:) men ulle eller fleace ytterst når man er ute er jo ypperlig:)

Jeg har også desemberbarn fra før, og brukte mest bomull. Av ull kjøpte/fikk vi noen luer og dresser som var supre. Ellers har han gjennom hele livet brukt ullpysj fra Nøstebarn, med fot. Så det kan du jo ønske deg - den er rimelig dyr. :) Vi hadde diverse ull på ham, men favoritten da han var liten var nok Joha-ull, for det er så tynt og derfor veldig lett å regulere temperaturen med. :) Lykke til med innkjøp! :)

Jeg og fikk høre at man MÅTTE ha ull.. Men det er bare tull!! Kommer heller til og invistere i noe ull dette året, siden snuppa skal bli med ut i snøen og leke:-) Hilsen NOVEMBERMAMMA 2011 :-):-)

Jente med atopisk eksem her også. Hun ble mye verre om vi benyttet ull, uansett merke. Vi måtte holde oss til flis og bomul...

jeg har en gutt med atopisk eksem. den eneste ullen han tåler er den doble fra Devold. den er fora innvendig..

Snuppa her hadde også atopisk eksem. Går for bomull og en varm dress.

Back
Topp