November babyene.....

9-2

9-2
*Aprilbaby 2018*
Hvordan står det til med november babyene og mødrene?? Og fedrene ;)

Hva gjør dere på om dagene??

Her har vi nettopp fått løst opp i nakke, rygg og bekken.. (Kiss syndrom) så dagene er blitt myyyye bedre :) var mye skriking en periode, før vi gikk til Naprapat. Nå skal hun til fysio, så får vi se hva de syns.
Dagene er fylt med lek, soving, besøk, smil og latter (nettopp begynt å le litt!!! :) ) hun har løst den mystiske gåten "åpne hendene og få tak i leker" ALT skal i munnen og smakes på..
Hun hiver seg over på siden men ruller ikke rundt enda (gjort det noen ganger men det nok ikke bevisst).
Hun drar seg opp med armene til sittende stilling, holder hodet godt og er snart klar for å stå.... :eek:
Vognen er så som så.....av og til ok, men liker best å se mest mulig!!! Bruker bilstolen+vogn på korte handleturer der liker hun seg veldig godt! :)

Hvordan har dere det?? :)
 
Her står alt også veldig bra til!
Holder på å jobbe litt med bananformen hennes. Etter flere mndr i seteleie har nakke og rygg fått litt medfart dessverre. Hun sjeler voldsomt enda pga synsnerver som ligger i klem i nakken. Håper det retter seg snart ..
Ellers er motorikken bra! Snudde seg fra rygg til mage på søndag (3mnd og 1, 5 uke).
Mage til rygg får hun ikke til enda. Hun har ikke ligget så mye på magen som hun sikkert burde, fordi hun gulper så enormt mye :(
Har tatt tak i tærne sine for å sutte på dem en stund nå.
Begynner å løfte seg veldig opp når hun sitter er vippestolen.
Hun lo første gang når hun var 2 mndr, verdens deiligste lyd!! Jeg gjør alt for å få frem litt latter :)

Dagene går med til ærend, turer, amming, matlaging og baking (har fått bakedilla!)
Hun legger seg mellom 19-20 på kvelden, sover i 7-8 ttimer før hun vil ha nattmat, og sover 3-5 timer videre før hun vil ha frokost. Veldig deilige rutiner synes jeg. På dagtid går det ganske nøyaktig 3 timer mellom hvert måltid.

Virker som om tennene er rett rundt hjørnet. Hun har siklet i over 1 mnd, og tygger skikkelig når hun har noe i munnen :)

Vogna er det eneste stedet hun kan sove lenge på dagtid. Så vi må trille hver dag.
Trives godt i bilsete her også:)
 
Det går bra her :) Vi har nå fått inn rutiner og lillemann vokser og gror.
Det eneste som jeg synes er veldig synd er at jeg ikke ammer lengre. Måtte ta en antibiotikakur og det ble nok dødsdommen. Jeg prøvde å amme med størst mulig avstand til pillene og dermed ble det nesten bare om morran. Og etterhvert ville lillemann ikke ha pupp mer. Tja, ikke noe å gjøre med.
Men ellers går det bra her :) Begynt med grøt, sviskemos og gulrot og han har ikke spyttet ut en eneste skje! Sover gjennom natta, selv om han våkner noen få ganger fordi han mister smokken. Men mat vil han ikke ha lengre.
Tennene er vel også rett rundt hjørnet her. Sikler masse, rød i kinnene...
 
Her også er det KISS og torticollis (kul på halsen). Det er dårlig med søvn så håper det blir bedre snart.
 
Her går det veldig bra! :) Fiseguri har et sovehjerte av gull og sover gjennom hele natta. Vi har fått ganske gode rutiner også nå. Har fulgt henne hele veien og laget rutiner utifra hennes utvikling. Nå er det morgen mellom 07.00-09.30. Da er det morgenstell, fruktmos og melk til frokost og lek og kos fram til ca 10.00-12.00 (alt etter når hun våknet). Da får hun melk og legges. Da sover hun gjerne halvanne-to-to og en halv time. Mere lek og kos før hun får et nytt måltid rundt 16.00-17.00. Etter det sover hun en halvtime før vi leker enda mere. Då blir balja fylt opp og hun bader ca 18.30-18.50. Så får hun en halv porsjon grøt, en halv porsjon fruktmos og to babyskjeier sviskemos før hun legges 19.30 :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
her i huset har mor begynt å jobbe for et par mnd siden :p så jeg går hjemme med jentungen på dagen :) hu sover hele natta, er frisk, fin, spiser nokk, og koser seg masse :)
 
Back
Topp