Norri prøver på første

norri

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤Januarlykke 2022❤
Jeg er 29 år og mannen er bikket 30, og vi har vært prøvere siden januar 2017. Etter en laproskopi i mai 2019 fant de endometriose hos meg. Ellers er mannens soldater i topp form, så vi håper virkelig at IVF er veien for oss! Håper og tror at 2021 er vårt år :Heartred og tror det blir kjekt med ei dagbok for å skrive ned litt tanker i denne prosessen som nok blir ei berg og dalbane!


Første forsøk: IVF, Mars 2020 - 21 egg ut. Avbrutt pga fare for overstimulering, men 8 eskimoer på frys :D

FER #1: 27.05.20 - innsett av en morula i naturlig syklus. Lutinus + Ovitrelle. Positiv test 09.06.20 - SA 7+2 :sorry: Fra side 6

FER #2: 07.09.20 - Innsett av en morula i naturlig syklus. Lutinus + Ovitrelle. Mislykket. TR på CD 35. Fra side 14

På FER #2 endte 1 egg opp med å ikke overleve opptiningen, og jeg har derfor bare 5 egg igjen (1 tre dagers og 4 blasto)

FER #3: 13.11.20 - Innsett av blasto i naturlig syklus. Lutinus + ovitrelle. Mislykket. TR på CD 36. Fra side 17

FER #4: 19.01.21 - Innsett av blasto i styrt syklus. Progynova + Lutinus. Mislykket. TR på CD 32. Fra side 19

FER #5: 21.04.21 - innsett av blasto i styrt syklus. Estradot plaster, prednisolon, albyl-e + utrogestan. Positiv test 29.04.21. Fra side 21
 
Last edited:
Her vil jeg selvfølgelig følge! :) Håper det er deres tur nå ❤️

Koselig at du vil følge meg videre på reisen :Heartred Håper jeg også! 2020 må jo være året!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

CD 33: Syns det er litt rart at jeg ikke har begynt å spotte enda.. Pleier jo vanligvis å spotte alt fra 4-6 dager før TR kommer, meeen så gjør jo aldri kroppen min som den skal, så jeg hadde sikkert eggløsning veldig sent, og da kommer jo mensen veldig sent :wtf: Er ikke TR her på mandag så sender jeg ut en etterlysning :hilarious: Uansett, det er endelig helg, og jeg har ingen planer - noe som er sykt deilig. Tror jeg bare skal ordne litt her hjemme, slappe av og jaa, ta livet med ro! Håper du som leser får ei god helg :Heartred
 
Velkommen hit! Husker deg fra «vi som prøver» og har tenkt på hvordan det går med deg :Heartred Leit at det har tatt sånn tid og at dere må til med IVF - men samtidig er det godt å endelig få komme igang når man har ventet så lenge! Håper det klaffer fort nå, blir spenemnde å følge med :happy:
Vet du noe om hvor fort dere får starte når mensen endelig kommer eller? Stemmer for at den møter opp snarest! Og nyt helga!
 
Velkommen hit! Husker deg fra «vi som prøver» og har tenkt på hvordan det går med deg :Heartred Leit at det har tatt sånn tid og at dere må til med IVF - men samtidig er det godt å endelig få komme igang når man har ventet så lenge! Håper det klaffer fort nå, blir spenemnde å følge med :happy:
Vet du noe om hvor fort dere får starte når mensen endelig kommer eller? Stemmer for at den møter opp snarest! Og nyt helga!

Tusen takk for det:Heartred

Nei det vet jeg ikke, sto i papirene at vi ikke er garantert behandling ved første henvendelse, så er veldig spent på hvor fort vi får komme i gang :nailbiting: men er uansett veldig glad for at vi faktisk er der nå, hvor vi har en "plan", så nå blir det IVF og jeg blir forhåpentligvis gravid i 2020!!:Heartred

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

CD 34: Ingen spotting eller TR enda, men føler meg som et troll humørmessig, så det tyder jo på at noe begynner å skje :p
 
CD 35: spottingen er i gang :wtf: hater det! men det betyr jo at TR nærmer seg, og at jeg snart kan ta telefonen til sykehuset :)
 
Velkommen hit, håper oppholdet blir kort :):Heartred
 
Last edited:
Nå skal det bli baby på dere altså! ❤️❤️ Blir spennende å følge med dere videre her inne ❤️
 
Nå skal det bli baby på dere altså! ❤️❤️ Blir spennende å følge med dere videre her inne ❤️

Ååå jeg håper sånn på det :Heartred så koselig at du vil fortsette å følge meg hihi!

Håper det går bra med dere alle :Heartred
 
CD 2: TR kom endelig i går :D Så da ble syklusen 37 dager, noe som er helt på tryne mtp at de siste fem syklusene har vært på 27, 30, 29, 26 og 31 dager. MEN jeg skal ikke klage, TR kom da i hvert fall, og jeg har ringt det inn til sykehuset :D Ble litt usikker på om jeg må ringe tilbake i telefontiden, eller om de ringer tilbake?! for på telefonsvareren sa de at de ringer tilbake så fort de har mulighet, men i brevet jeg fikk står det at jeg må ringe tilbake i telefontiden :confused005 Får se hva som skjer, men hvis jeg ikke får telefon i morgen så ringer jeg selv på mandag tenker jeg :)
 
CD 2: TR kom endelig i går :D Så da ble syklusen 37 dager, noe som er helt på tryne mtp at de siste fem syklusene har vært på 27, 30, 29, 26 og 31 dager. MEN jeg skal ikke klage, TR kom da i hvert fall, og jeg har ringt det inn til sykehuset :D Ble litt usikker på om jeg må ringe tilbake i telefontiden, eller om de ringer tilbake?! for på telefonsvareren sa de at de ringer tilbake så fort de har mulighet, men i brevet jeg fikk står det at jeg må ringe tilbake i telefontiden :confused005 Får se hva som skjer, men hvis jeg ikke får telefon i morgen så ringer jeg selv på mandag tenker jeg :)

Lykke til!❤️ Håper det blir baby på dere nå! Blir spennende å høre når dere kommer i gang!
 
CD 4: Okei, så sykehuset ringte meg tilbake (fredag), men siden jeg var på jobb så hadde jeg ikke telefonen tilgjengelig, og når jeg prøvde å ringe tilbake i deres telefontid så kom jeg bare rett til telefonsvareren. Kan egentlig ikke ha telefonen på meg på jobb, så vetikke helt hvordan dette skal funke?! Tro om jeg kan be dem om å ringe etter meg etter et visst tidspunkt?! Jeg prøver igjen på mandag :confused005
 
CD 4: Okei, så sykehuset ringte meg tilbake (fredag), men siden jeg var på jobb så hadde jeg ikke telefonen tilgjengelig, og når jeg prøvde å ringe tilbake i deres telefontid så kom jeg bare rett til telefonsvareren. Kan egentlig ikke ha telefonen på meg på jobb, så vetikke helt hvordan dette skal funke?! Tro om jeg kan be dem om å ringe etter meg etter et visst tidspunkt?! Jeg prøver igjen på mandag :confused005

Hvilket sykehus hører dere til? St. Olavs har nettopp begynt med noe elektronisk kommunikasjon iallefall, men ellers må man jo nesten ha telefonen på seg heøe tida :/
 
Hvilket sykehus hører dere til? St. Olavs har nettopp begynt med noe elektronisk kommunikasjon iallefall, men ellers må man jo nesten ha telefonen på seg heøe tida :/

Hører til unn, la igjen en beskjed til de i dag, også ringte de meg opp ganske kjapt - så det løste seg :D
 
CD 7: Da har jeg fått time i midten av februar for gynekologisk undersøkelse + lære å sette sprøyte?! Tror det var det de sa :p Skal ha lang protokoll, og jeg gruer meg faktisk mer til nesesprayen, for det er noe av det verste jeg vet :nailbiting:
 
Back
Topp