Normalt??

EttLiteØnske

Betatt av forumet
Har dere erfaring med dette??

Har slitt med bekkenet og ryggen den siste uka. Også i dag.. Jeg er på jobb, steller en lam mann på nærmere 100kg alene..

Nå har jeg plutselig fått veldig vondt i underlivet ca ved høyre eggstokk!!
Er dette ufarlig?? kan det være noe galt mtp at jeg har dyttet rundt på denne mannen i dag??

Foreløpig ingen tegn til blod heldigvis! :)
Men kan såvidt stå/gå pga ryggen, så jeg er parkert i sofaen så mye som overhodet mulig..

Vært plaget med samme smerter selv, men dette uten fysiske tunge løft og slikt.. Kan en bli plaget med bekkenløsning veldig tidlig?

Aner ikke hva som er normalt ifht bekkenløsning. .Var plaget med det forrige svangerskap, og har vært det under mens siden fødsel..
Min kropp er veldig unormal generelt ;)

Ble litt stressa nå.. hva om det er blindtarmen???
Hva skjer med spira mi om jeg må operere??? (ja, jeg tebker alltid det verste - gøyere å bli positivt overrasket :p )

Har vært plaget med mye underlivs smerter som følge av PCOS, men dette er jeg nå blitt kvitt.. smertene kan sammenlignes med de smerter jeg hadde da PCOS var pågående.. er også litt plaget meg vond rygg fra før, sies vel at med slike plager fra før er en i større risiko for og få bekkenløsning? : /

Har vært plaget med mye underlivs smerter som følge av PCOS, men dette er jeg nå blitt kvitt.. smertene kan sammenlignes med de smerter jeg hadde da PCOS var pågående.. er også litt plaget meg vond rygg fra før, sies vel at med slike plager fra før er en i større risiko for og få bekkenløsning? : /

Hmm.. usikker på hva PCOS er??
Har en knute i lysken som jeg har hatt i ett par år, kan det ha noe å si? ligger på høyre side..
Ellers tok jeg Ul i juni etter SA, og alt så greit ut der..

Jeg har tidligere vært plaget med inflammasjon i ryggen, samt prolaps, men trodde bekkenløsning kom av hormoner som "kødder med" ligamentene i bekkenet??

Om det ikke gir seg hadde jeg nevnt dette for legen. graviditeter utenfor livmoren gir seg ofte til kjenne ved smerter på den ene eller andre siden. Ikke for å skremme deg;)

Taster via app'en :)

Hmm.. usikker på hva PCOS er??
Har en knute i lysken som jeg har hatt i ett par år, kan det ha noe å si? ligger på høyre side..
Ellers tok jeg Ul i juni etter SA, og alt så greit ut der..

Jeg har tidligere vært plaget med inflammasjon i ryggen, samt prolaps, men trodde bekkenløsning kom av hormoner som "kødder med" ligamentene i bekkenet??

PCOS er cyster på eggstokkene. Om en har pcos vil det vises ved en gynokologisk undersøkelse. Tror ikke den knuten i lysken har noe med PCOS og gjøre iallefall :)
Usikker selv på det med bekkenløsning. Men jeg får knytninger (stikking) nederst i magen om jeg vrir meg i sengen eller bøyer meg raskt fremover..

Hvordan er det med deg nå idag? :)

Ble litt stressa nå.. hva om det er blindtarmen???
Hva skjer med spira mi om jeg må operere??? (ja, jeg tebker alltid det verste - gøyere å bli positivt overrasket :p )
Er det blindtarmen, så blir du veldig syk. Feber og oppkast. Jeg fikk veldig, veldig vondt i høyre side for ca 1,5 uke siden og dro på føden da jeg var sikker på det var blindtarmen. Men for meg som er ganske langt på vei, så fikk jeg beskjed om at tarmene mine nå er dyttet oppover, så blindtarmen var det ikke ;) Men det var visst mest sannsynlig leddbånd som strekkes, og det er smertefullt. Burde du stelle en så tung person alene? Jeg jobber i hjemmetjenesten og det er visse folk vi alltid skal være to stk på.

PCOS er cyster på eggstokkene. Om en har pcos vil det vises ved en gynokologisk undersøkelse. Tror ikke den knuten i lysken har noe med PCOS og gjøre iallefall :)
Usikker selv på det med bekkenløsning. Men jeg får knytninger (stikking) nederst i magen om jeg vrir meg i sengen eller bøyer meg raskt fremover..

Hvordan er det med deg nå idag? :)

aha, da er det ikke det! :)
Smertene ga seg i går ettermiddag og kom tilbake på kvelden igjen..
i dag er det mye bedre, men stikker litt innimellom på begge sider..
Skal prøve å få time hos legen i morgen. Tenkte å høre med han da! :)

Er det blindtarmen, så blir du veldig syk. Feber og oppkast. Jeg fikk veldig, veldig vondt i høyre side for ca 1,5 uke siden og dro på føden da jeg var sikker på det var blindtarmen. Men for meg som er ganske langt på vei, så fikk jeg beskjed om at tarmene mine nå er dyttet oppover, så blindtarmen var det ikke ;) Men det var visst mest sannsynlig leddbånd som strekkes, og det er smertefullt. Burde du stelle en så tung person alene? Jeg jobber i hjemmetjenesten og det er visse folk vi alltid skal være to stk på.

Takk for beroligende svar! Jeg er heldigvis ikke syk! :)
Aner ikke om man kan gjøre det alene under graviditeten (og generelt), men vi har ikke ressurser til å tilkalle flere personer til stell da han bor i egen bolig..

De er jo veldig strenge på dette på sykehjemmet hvor jeg jobber innimellom.
Da er vi to stk på en 50kg person..

Takk for beroligende svar! Jeg er heldigvis ikke syk! :)
Aner ikke om man kan gjøre det alene under graviditeten (og generelt), men vi har ikke ressurser til å tilkalle flere personer til stell da han bor i egen bolig..

De er jo veldig strenge på dette på sykehjemmet hvor jeg jobber innimellom.
Da er vi to stk på en 50kg person..
Jeg har ihvertfall fått beskjed om at jeg ikke skal ta tunge stell alene, men noen ganger gjør jeg det fordi jeg ikke har tid til å vente på andre. Da kommer jeg helt på utur med min egen liste ;) Men jeg tror at hvis du er flink til å bruke kroppen riktig i forhold til forflytning, så er det ikke så farlig. Jeg er ikke spesielt flink til det dessverre tross kurs:P

Jeg synes IKKE noen skal stelle en person på 100 kg alene, om ikke personen er forslytningsdyktig selv!!! Og ihvertfall ikke gravide, dette mener jeg helt klart at du burde si i fra om!

Fikk time hos legen i morgen :) Får ta det opp med han da! Kommer til å dele alle mine plager med han - og håper jeg får komme inn til tidlig UL ;)
Jeg verken tør eller klarer å jobbe mer :(
Mye pga vekta til han jeg jobber for, men også pga ryggen/bekkenet. Jeg skal jo fungere hjemme også.. Jeg har en aktiv 5åring i hus som trenger masse oppmerksomhet nå før ny baby kommer. :)
Tusen takk for svar alle sammen :)

Back
Topp