normalt?

januarbarn på vei

Blir kjent med forumet
Blir litt engstelig. Har plutselig begynt å hovne opp i ben/føttene og hendene. Klør litt av og til også i hendene.. Har hatt en veldig fin vektøkning til nå, men nå har jeg gått opp ca 4-5 kg på 14 dgr.. veide meg da på kvelden julaften, hos jordmor veier jeg meg alltid tidlig på morgenen. Kan jo være litt ekstra nå i jula med salt pinnekjøtt og sånn som gjør det.. Har ikke spist overdrevent heller..Er mer tørst enn sulten.. Innbiller meg at jeg ikke kjenner så mye liv heller som jeg pleier. Føler hun turner helt vilt til tider der inne, men er mye mer stille nå.. Er ikke typen til å ta sånn avsted for den minste ting, men lurer på om det bare er sånn det er nå rett før fødsel. Har dere det på samme måte?

Hei.
Har du veid deg i dag da? Kroppen kan holde på veldig mye væske når man spiser salt mat. Husker det fra ei periode jeg skulle "slanke" meg litt. Om jeg hadde spist potetgull på kvelden kunne det skille 1-2 kg morningen etter.
Jeg er selv ekstra hoven nå pga av maten, prøver å drikke mye vann. Og spiser mye frukt på kveldne for å "rense litt opp" hehe.
Men mitt råd er at om du er usikker så ringer du føden. De har god erfaring med det meste!

Vist du er bekymret, så ringer du føden :) de vet somregel råd ;)

Jeg er også blittfull av vann nå, ikke så mye salt mat egentlig men skal ikke så mye til for en som nesten ikke bruker salt! En annen ting er jo at jeg beveger meg mindre og ikke er like flink å drikke vann. .det hjelper. Er nok normalt på slutten også men får du andre plager eller bare er usikker så er d nok best å ringe føden å høre:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Ikke unormalt å få ekstra vann i kroppen nå på slutten. Pass på å få i deg rikelig med drikke selv om det høres rart ut når du har kroppen full. Også viktig å ta seg pauser med beina høyt;) kompresjonsstrømper har kommet godt med her i allefall. Koster en 150 kr på apoteket. Vel verdt pengene.

Back
Topp