Normalt stigende hcg men mistanke om EXU!

Bkno4916410

Flørter med forumet
Hei!
Håper virkelig det er noen som kan komme med noen oppklarende svar her.

Er for tiden gravid (6+2). Dagen etter at jeg tok en positiv graviditetstest begynte jeg å blø, og har blødd litt til eller fra siden, i nesten 2 uker.

For 3 år siden hadde jeg en EXU. Det tok nesten 4 uker fra jeg fikk beskjed om var en spontanabort til jeg fikk intense magesmerter og ble hasteoperert for indre blødninger. De fjernet da den ene egglederen. Jeg hadde da samme type blødninger i forkant.

Har den siste uken vært på 3 runder med innvendig ultralyd og blodprøver. På de 2 første rundene fant de ingen ting, altså livmoren var fortykket som er vanlig, men de fant ingen embryo. I dag var siste kontroll og etter 3 forskjellige konsultasjoner på sykehuset fant de noe som kunne ligne på EXU. Først ble jeg innlagt for operasjon, før den tredje legen skrev meg ut igjen. Han mente det kunne være 50/50 sjans for at det gikk bra, eller om det resulterte i EXU! Men siden det er såpass tidlig ville han vente med operasjon da jeg i utgangspunktet blir «steril» dersom de fjerner den andre egglederen også. Han mente også at hcg har økt som i et normalt svangerskap, fra 3000 på mandag til over 9000 i dag. Så resultatet ble da at jeg reiste hjem med beskjed om å se an i 5 dager til.

Utfordringen nå er ventingen! Er det noen som har vært gjennom noe lignende? Dette er til å bli sprø av

Back
Topp