Normalt? Ringe legen? Hysterisk?

Dirtsa

Forelsket i forumet
Hang over toalettet da jeg fikk en skikkelig krampe i magen og ble skikkelig svimmel.. Alt gikk (går) rundt og jeg følte jeg svimte av, måtte bare legge meg ned og fikk heldigvis ropt på mannen.
Ligger nå i sengen og er super dårlig..

Må legge til at jeg har passet tanteungen min på 9mnd i dag, og har kanskje spist litt lite.

Er dette noe å bekymre seg for? Bør jeg ringe legen? Eller er jeg bare litt overhysterisk og bør ta det litt med ro?

Ekkelt dette :/

Jeg har også hatt litt kramper i magen, og da i forbindelse med kranglete mage. Er ikke behagelig akkurat, men jeg har ikke bekymret meg.
Var laktoseintolerant etter at jeg fikk første, men klart å bli frisk igjen ved å være flink til å holde meg unna. Kan merke det ved høyt inntak av melk, fløte etc nå. Redd for å bli intolerant igjen, er så tungvint.

Kan det være noe du har spist?

Termin 1.februar 2014

Jeg har også hatt litt kramper i magen, og da i forbindelse med kranglete mage. Er ikke behagelig akkurat, men jeg har ikke bekymret meg.
Var laktoseintolerant etter at jeg fikk første, men klart å bli frisk igjen ved å være flink til å holde meg unna. Kan merke det ved høyt inntak av melk, fløte etc nå. Redd for å bli intolerant igjen, er så tungvint.

Kan det være noe du har spist?

Termin 1.februar 2014

Har vært veldig fortstoppet siste dagene, så kan kanskje være det..

Eneste jeg har spist i dag er et grovt rundstykke med syltetøy.

Får bare ligge litt til å se om det kommer seg :)

Jeg svimte av for en uke siden, og ble sendt på legevakten. Kombinasjon av lite mat og drikke, tungt vær og lavt blodsukker. Det går bra, men det er ubehagelig mens det står på. Fikk beskjed at om det skjedde igjen måtte jeg ta kontakt med legevakten. All form for besvimelser skal legesjekkes, fikk jeg beskjed om, gravid eller ikke :)

Har vært veldig fortstoppet siste dagene, så kan kanskje være det..

Eneste jeg har spist i dag er et grovt rundstykke med syltetøy.

Får bare ligge litt til å se om det kommer seg :)
Jeg ville tenkt at det var sammenhengen, men jeg er så absolutt ikke helsepersonell. Om du bekymrer seg så kan du ringe legevakten og spørre etter råd.

Termin 1.februar 2014

God bedring!
Hvil deg, spis og drikk!

Takk for svar! <3
Er litt bedre nå, snille mannen min kom med mat på sengen <3 føler meg litt bedre nå. Men tror jeg ringer legevakten bare for å høre :)

Jeg svimte av for en uke siden, og ble sendt på legevakten. Kombinasjon av lite mat og drikke, tungt vær og lavt blodsukker. Det går bra, men det er ubehagelig mens det står på. Fikk beskjed at om det skjedde igjen måtte jeg ta kontakt med legevakten. All form for besvimelser skal legesjekkes, fikk jeg beskjed om, gravid eller ikke :)
Jeg fikk høre at det er helt normalt å besvime, jeg har aldri blitt sjekket når jeg har besvimt... gravid og ikke gravid..

Jeg fikk høre at det er helt normalt å besvime, jeg har aldri blitt sjekket når jeg har besvimt... gravid og ikke gravid..

Jeg har alltid hørt at man skal ta kontakt med lege ved besvimelse. Nå har jeg svima av 1 gang i livet da, men det har vært beskjeden alle jeg kjenner har fått når de har svima av.

Jeg har alltid hørt at man skal ta kontakt med lege ved besvimelse. Nå har jeg svima av 1 gang i livet da, men det har vært beskjeden alle jeg kjenner har fått når de har svima av.
rart ingen har sagt det til meg.. de sa også på ullevål at det ikke var noe vits hvis man kom til seg selv igjen... og ikke hadde unormale smerter

rart ingen har sagt det til meg.. de sa også på ullevål at det ikke var noe vits hvis man kom til seg selv igjen... og ikke hadde vondt

Så rart at det er så forskjellig praksis. Legen på legevakten sa at det er helt ufarlig, men at hvis det skjer flere ganger bør det følges opp. Hadde jeg hatt et nytt svimeanfall i løpet av de neste 2 dagene, hadde de sendt meg til sykehuset :p

Så rart at det er så forskjellig praksis. Legen på legevakten sa at det er helt ufarlig, men at hvis det skjer flere ganger bør det følges opp. Hadde jeg hatt et nytt svimeanfall i løpet av de neste 2 dagene, hadde de sendt meg til sykehuset :p
etter å ha vært på ullevål ser jeg ikke vitsen. for de finner jo aldri noe...

å ja, jeg føler at leger har veldig forskjellig praksis...
noen tar svangerskapsblodprøver uke 6 mens andre må vente til mellom uke 12 og uke 16..

Var akkurat en tur hos legen.
Har litt høyt blodtrykk, men hun trodde ikke at det var grunnen! Hun sa det mest sannsynlig var fordi jeg var så kvalm og sliten. Fikk streng beskjed om å ta det med ro.
Kommer sikkert til å krype til korset å få meg et par % sykemelding på tirsdag når jeg skal til kontroll..
Liker det ikke! Men må tross alt høre på kroppen nå.

etter å ha vært på ullevål ser jeg ikke vitsen. for de finner jo aldri noe...

Hvis det er en form for reflekssynkope, så ser jeg jo den. Det er ufarlig, såfremt man ikke skader seg i fallene :)
Med en førstegangssbesvimer vet man som regel ikke hva det skyldes :)

Var akkurat en tur hos legen.
Har litt høyt blodtrykk, men hun trodde ikke at det var grunnen! Hun sa det mest sannsynlig var fordi jeg var så kvalm og sliten. Fikk streng beskjed om å ta det med ro.
Kommer sikkert til å krype til korset å få meg et par % sykemelding på tirsdag når jeg skal til kontroll..
Liker det ikke! Men må tross alt høre på kroppen nå.
lytt til kroppen din.. det er det viktigste nå.. både for deg og for babyen <3

har hatt nestenbesvimelse 2 ganger under svangerskape. pga stress, lite mat og drikke, og ikke har lyttet til signalene kroppen har gitt.. nå har jeg lært, og lytter på kroppen og legger meg nedpå om jeg kjenner jeg har behov for det :)

Hvordan går det med deg?

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Hvordan går det med deg?

Får i meg litt mat, og mye drikke.
Men har blitt sykemeldt i 3 uker i første omgang, pga høyt blodtrykk.
Legen sa at dersom det ikke normaliserer seg, tror hun ikke at jeg får bjyndt å jobbe igjen med det første :(
Men men.. Må tenke på meg selv og spiren vår nå <3

Får i meg litt mat, og mye drikke.
Men har blitt sykemeldt i 3 uker i første omgang, pga høyt blodtrykk.
Legen sa at dersom det ikke normaliserer seg, tror hun ikke at jeg får bjyndt å jobbe igjen med det første :(
Men men.. Må tenke på meg selv og spiren vår nå <3

Godt å høre at du er sykemeldt så du kan ta godt vare på deg selv :) god bedring

Back
Topp