normalt med feber og høyt blodtrykk ved gallestein-anfall?

Ja det vil jeg tro, feber pga infeksjon og høyt bl.trykk pga at det er jo forbanna vondt!!

vet  ikke med feber? men forhøyet blodtrykk er nok helt normalt. du kan ikke ha fått noe betennelse i galleblære el galleganger? kan godt være man kan få feber bare pga smertene altså....!

LilleLavendel skrev:
vet  ikke med feber? men forhøyet blodtrykk er nok helt normalt. du kan ikke ha fått noe betennelse i galleblære el galleganger? kan godt være man kan få feber bare pga smertene altså....!

er ikke meg det gjelder.Har bedt vedkommende ringe legevakta og høre,men sta som et esel vettu :P
Hadde hatt ekstreme smerter øverst i magen i går,etterfulgt av kvalme og oppkast.Ambulanse hadde komemt og tatt EKG som var nomalt.Men blodtrykket var høyt. De sa de kunne ta ho med på legevakta da,men ho ville se det ann så lenge det ikke var noe med hjertet. I dag er det bedre,men ømt men har litt feber. Så etter hva jeg vet ligner det jo veldig på gallesteinsanfall da,men synes ho bør få det sjekket uansett,så jeg får vel mase litt til....

Jeg ville bedt personen ringe legevakten, for høres ut som at det er betennelse, og da må det som regel en antibiotika kur til for å bli kvitt som regel på sykehuset.

Jeg har hatt gallestein og det er ubeskrivelig vondt!
Et anfall kan vare i alt fra en time til flere dager, og når det står på (iallefall for min del) klarer jeg ikke gjøre NOE!
Alt er vondt - å sitte, ligge, stå!!!
Det er umulig å sove, og det hendte en del ganger at det ble så vondt at jeg kasta opp av smertene.
Men hadde aldri feber eller høyt blodtrykk, så jeg ville nok sjekka det ut for det høres ikke helt bra ut.
Gallestein forsvinner ikke, og drøyer man for lenge kan gallesteinen/gallegrusen (jeg hadde gallegrus, massevis av bittesmå steiner) gå i gallegangene og da blir man aldri kvitt plagene da det ikke er mulig å få dette ut ved opeasjon!
Jeg ble operert for dette og det ble gjordt ved kikkhullsoperasjon.
Jeg var sykemeldt i to uker etterpå og etter det har jeg aldri hatt noen plager.
Jeg vil absolutt anbefale vennen din å få sjekka ut dette og få satt opp time til operasjon om det viser seg å vere gallestein.
Det kan vere LANG ventetid på operasjon, så jeg ville råden h*n å få det sjekka fortest mulig!

Dersom det er feber tilstede så ta kontakt med legevakt med en gang!!
Det kan ha gått betennelse i galleblære, eller i verste fall bukspyttkjertelen!
Jeg lå våken en hel natt med smerter, utover morgenen frøs jeg veldig, urinnen min var veeeldig mørk. Jeg ble lagt inn på sykehuset med en gang etter en snartur til legevakta. Gallesteinen hadde blokkert gallegangen slik at gallen begynte å etse opp bukspyttkjertelen min, som førte til betennelse. Jeg unner dette absolutt ingen!

hun fikk til slutt kontaktet lege og er nå innlagt.De mener det er galleblærebetennelse ja. Men skulle ta noen prøver til for å være 100% sikker.
CPR var på 71.
Men dere som har hatt dette,hvor lenge lå dere på sykehuset?

Jeg har ligget på sykehuset med galleblærebetennelse etter gallesteinsanfall, og fikk reise hjem igjen når de fikk kontroll på crp-en, og så at den gikk ned med den antibiotikaen jeg fikk - tror jeg bare sov der en natt, kanskje to. Da hadde gallesteinsanfallet gitt seg, så jeg fikk ikke noe smertestillende for det.
Så har jeg en venninne som også var innlagt med galleblærebetennelse, men hennes anfall ga seg ikke, så hun lå mange dager, og fikk morfin mot smertene, i tillegg til antibiotikaen for betennelsen...

Er nok veldig forskjellig altså - var det jeg skulle frem til!

Hva er vitsen med å være så forbanna sta når man er i en sånn situasjon spør jeg da...
Så lenge det ikke er noe galt med hjertet, så er det greit?
Er det sånn at mange tror at så lenge hjertet får pumpa litt blod rundt i kroppen så lever man?

Tøsa skrev:
Hva er vitsen med å være så forbanna sta når man er i en sånn situasjon spør jeg da...
Så lenge det ikke er noe galt med hjertet, så er det greit?
Er det sånn at mange tror at så lenge hjertet får pumpa litt blod rundt i kroppen så lever man?

nei det kan du si....Men hu tok nå kontakt og ble lagt inn.

Nå fikk jo jeg betennelse i bukspyttkjertelen også i tillegg til galleblæren. Jeg lå vel rundt 10 dager. Fikk morfinsprøyter de første 3-4 dagene, og sykt mye væske intravenøst.
Når jeg fikk dra hjem, ga de meg beskjed om å returnere om jeg fikk litt feber eller magesmerter.
Ettersom det hadde vært ganske kritisk valgte de å fjerne galleblæra mi en uke etter utskrivelsen, til tross for at det nylig hadde vært betennelse i den.

Godt hun oppsøkte lege, håper hun blir snarlig bedre!

hvis man har feber ved gallestein anfall bør man ta kontakt med lege da dette kan være farlig og veldig fort kan bli dramatisk!! man blir som regel innlagt om man har feber og gallestein anfall... *hilsen en som har hatt det mange ganger*

Back
Topp