Normalt med dårlig ånde på 1 åring??

Bruker04ha

Andre møte med forumet
Har en 1 åring med dårlig ånde på nettene/morgenen.. er det normalt? har ikke kjent noe spesielt til det på dagtid..
 
Det har min på snart to også hatt til tider i lang tid. Vet ikke hva som gjør det, men mistenker kosthold/drikker siden der går opp og ned.. Men henger meg på å ser om noen har et bedre svar :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg merker at jenta mi har det når hun har hatt smokken i munnen hele natten/duppen.
 
Etterhvert som datteren min begynte å spise visse ting fikk hun litt dårlig ånde i løpet av natten. Vi pusser tungen både morgen og kveld, og det gjør susen. Bruker ikke smokk.
 
På natt går spyttproduksjonen ned så hvis det er belegg på tunga kan det gi dårli ånde. Samme også hvis ungen har sår hals. Puss tunga morgen og kveld så ska det hjelpe.
 
jenta mi hadde dårlig ånde under noen tannfrembrudd..

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
 
Jeg merker at jenta mi har det når hun har hatt smokken i munnen hele natten/duppen.

Mistenker at det er smokken som forårsaker den dårlige ånden her også!
 
Kan være tegn på sykdom - du lukter som regel forskjell på det og "soveånde" og ånde som kommer av mat som er spist.
 
jenta mi hadde dårlig ånde under noen tannfrembrudd..

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Skulle akkurat til å skrive det. Gutten min har hatt dårlig ånde, spesielt på kvelden, ved tannfrembrudd.

Ellers kan det være alt fra sykdom/ vond hals, endring av føde eller smokkbruk, som nevnt overfor. Dersom hun nettopp har begynt å drikke kumelk kan det kanskje være det også, det merket jeg godt her.
 
Min gutt får det når han brygger på noe/ er syk.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det går ann å ha infeksjon i hals, uten at det gjør vondt. Men det lukter jo ofte veldig spesielt. Det sa jenta mi, til legen og hjalp å stille diagnose sånn sett.
 
Ene barnet vårt har alltid hatt værre ånde enn de andre, han bruker ikke smokk lengre, men noen har litt sterkere lukt også enn andre.

Har ihvertfall aldri vært noe gale når vi har forhørt oss med helsepersonell, og han spiser samme mat som de andre barna.
 
Jeg må forresten nevne at ungen min fikk påvist cøliaki etter hvert. Jeg vet ikke om det har sammenheng med dårlig ånde.
 
Mine har det og de har refluks. Eldste virket frisk ellers og var kun ånden. Nå i påsken viste det seg at det var refluks og hu har skader i magesekk og kroniske skader i spiserøret. Hu blir 6 år i juli.
 
Sønnen min fikk dårlig ånde når han var rundt ett år, og det har han hatt siden (5 år). Vært til lege og sjekka og fant ikke noe galt. Jenta mi er 2.5 år og har litt morgenånde innimellom bare.
 
Hvis det lukter spesielt rottent kan det være streptokokker. Virker barnet sykt i tillegg? Ellers har begge mine hatt dårlig ånde enkelte morgener :) minste har refluks, og det har bedret seg etter at han fikk medisiner. Eldste våkner noen ganger med dårlig ånde.
 
Back
Topp