Normalt eller ikke?

Jeg bor i Trondheim, og jeg ble like sjokkert over at det var så umulig. Noen orket ikke engang høre på meg, det synes jeg var rimelig ufint da. Føler vel at man ikke blir hørt nok.:)

Så spennende ! Eller, det er sikkert forvirrende, men det er jo litt spennende å finne ut av om du er gravid eller ei 

Har ikke erfaring med det, men da jeg gikk gravid med mini testet jeg negativt 3ganger med hjemmetest før jeg testet positivt hos lege ca. en uke etter siste hjemmetest. Men da var jeg 6-7 uker på vei.. 

Venter på mens nå og skulle ønske at det var sånn at testene er negative fordi kroppen ikke er helt "med".. Men jeg tviler på at jeg er så heldig å være gravid 

~testomania~ skrev:
Det høres ikke sannsynlig ut... HCG- nivået går nedover etter uke 12, og en test vil være misvisende. Jeg tok for morroskyld en test når jeg var ganske langt på vei med sønnen min, og den ble negativ, til tross for den stoooore magen og den livlige babyen inni magen.

Samme skjedde med meg.

jeg har opplevd at testen ikke slo ut før nesten uke 7 .. jeg tror at testen ville slått ut før uke 12 hvis man er gravid , isåfall er det veldig unormalt

rart de ikke ble tatt blodprøver om du lurer på om du er gravid!!?????? sender deg til ul før du har tatt blodprøve....rar lege spør du meg;)

LadyOnHeels skrev:
når man er 12 uker på vei så synker hcg nivået, og har lest noe om at viss man ikke har testet positiv før uke 8(?!) så er du ikke gravid.

husker ikke helt hva det stod, men var noe i den duren 

Man vil jo slå ut positivt på tester helt til man føder da. Jeg har nå testa i uke 30 jeg..... for moro skyld... hehe

Men til HI.. jeg tror det ikke er ofte at man tester negativt altså. Men det fins sikkert mennesker som har hcg i blodet men kanskje skiller ut lite i urina kanskje. Vet ikke.... 

Har du prøvd Medicus eller ultralydportalen?? Hos Medicus er det vel 900kr tror jeg?? Spennende dame du. Og hvis du forklarer situvasjonen skulle man jo tro at legene finner dette spennende og vil undersøke!!!!

Mortens skogmus skrev:
Har du prøvd Medicus eller ultralydportalen?? Hos Medicus er det vel 900kr tror jeg?? Spennende dame du. Og hvis du forklarer situvasjonen skulle man jo tro at legene finner dette spennende og vil undersøke!!!!

Jupp, medicus hadde ikke kapasitet, og ultralydportalen skulle jo ha 1300kr, det synes jeg blir for dyrt.
Jeg føler ærlig talt ikke at legene hører på meg i det hele tatt.. lurer på om det kan være innbilt svangerskap siden det ikke slår ut. Da jeg fikk de to første så tenkte jeg bare at jeg ikke skjønte hvorfor testen ikke slo ut siden jeg faktisk var gravid.
Nå tenker jeg sånn: at kroppen produserer hcg om man er gravid, det er dette som gir utslag på test. Når testene ikke blir pos, produserer jo ikke kroppen hcg heller og da kan man jo umulig være gravid. For en kropp som ikke er gravid produserer jo ikke hcg. Jeg er kommet dit i livet at jeg tenker logikk og fornuft, og tror på/går ut fra det jeg ser.
Derfor er det ekstra forvirrende at jeg jeg har alle disse symptomene...

Fasinerande, men sikkert ikkje like kjekt for deg! Ville bedt om blodprøve hos legen som fleire skriver. Det kan jo vere noko med nyrene som ikkje distribuerer hcg ut i urinen?? Ikkje veit eg, men det bør jo uansett vise på blodprøvene. Stå på krava!!

Skal på ul 9 nov.. så vil komme med en oppdatering etter det.
Ventetiden blir bare lenger og lenger, og jeg føler meg sliten akkurat nå pga at jeg ikke vet. Både jeg og samboeren min er sliten av å ikke vite.. tar på.:(

Man skulle ikke tro det var så vanskelig å få et svar fra en test...

9 november er jo i alle fall bedre enn desember da;) Blir spennende å høre

HvitSnø skrev:

Oioi, det må være spesielt! Har jo hørt om de som ikke finner ut at de er gravide før de er langt på vei, men har aldri hørt om noen i din situasjon før! Håper du får det svaret du ønsker deg på ultralyden da! Masse lykke til

P.s. Kan du ikke oppdatere i denne tråden når du får svar? :)

Jeg ville kontaktet legen igjen og bedt om å ta blodprøve for å måle hcg. Rett og slett fordi du har opplevd dette 2 ganger før. Blodprøvene er nøyaktige og det er ikke alltid hcg i urin er så nøyaktig. 

Har du forresten prøvd forskjellig merke på testene?

Har desverre prøvd alt.. ul er siste.:9

Har desverre prøvd alt.. ul er siste.:)

Jeg fikk ul rimelig kjapt i Trh, både på Medicus og henv til St Olav. Så da må det være ekstrem pågang for tiden og legen kan ikke ha oppfattet deg riktig/tatt deg seriøst nok. Noe som er merkelig med tanke på dine forrige svangerskap.  Det er legen som avgjør om du trenger tidlig ul eller ikke og sier h*n du trenger det så får du time på sykehuset.  Har du forresten hørt på Heimdal helsehus eller en hvilken som helst privat gynekolog? Masse lykke til iallefall, gleder oss til oppdatering!  :) 

Det er ikke så normalt! Men det skjer!
Vet og om ei ung jente som testa og testa, alt var negativt, både hjemmetester og hos legen! Da hun var 5 mnd på veg fikk hun en positiv test:P

Masala skrev:
Vet og om ei ung jente som testa og testa, alt var negativt, både hjemmetester og hos legen! Da hun var 5 mnd på veg fikk hun en positiv test:P
Oi, akkurat som meg hun da.:p
Kan tenke meg hun var sliten av å ikke få vite, og gå å lure og lure i lang tid?

Masala skrev:
Oi, akkurat som meg hun da.:p
Kan tenke meg hun var sliten av å ikke få vite, og gå å lure og lure i lang tid?

Back
Topp