Normalt eller ikke?

Sterkrvenr

Flørter med forumet
Hvor mange har opplevd at tester ikke har slått ut pos før de har vært over 12 uker på vei, og hvor normalt er faktisk dette?
Kan kroppen evt være veldig sen med å produsere hcg?

når man er 12 uker på vei så synker hcg nivået, og har lest noe om at viss man ikke har testet positiv før uke 8(?!) så er du ikke gravid.

husker ikke helt hva det stod, men var noe i den duren 

Det hørtes veeeldig lenge ut til uke 12, håper og tror ingen har måtte vente så lenge før det slår ut.

Grunnen til at jeg spør er for at jeg har 2 barn idag som er ganske store, men da jeg fikk de så slo aldri testene ut.. tok tester som en gal, tok en test hver uke og til slutt ble den pos. Bestile time til lege og fikk time samme uken, hun syntes at emfysemålet mitt var så langt i forhold til antall svangerskapsuker så hun sendte meg til ul uka etter, da var jeg 18 uker på vei.
Med nr to så skjedde akkurat det samme, en test hver uke.. og de slo aldri ut pos. Jeg bestilte time til lege samme dag som jeg fikk pos test, fikk time uka etter, og allerede uken etter der igjen var jeg på ul.. og igjen.. 16 uker på vei.
Jeg hadde faktisk mage før testene slo ut....

Da kan jo ikke det stemme, og jeg blir litt forvirret.. hvorfor slår det ikke ut på tester før jeg har passert 3 svangerskapsmnd?
Grunnen til at jeg spør er for at det er store sjanser for at jeg igjen er gravid, og har tatt tester i 7 uker nå men alle er negativ, men har en kropp som er veldig gravid igjen.
Om jeg er gravid er jeg nå over 7 uker på vei. Skal på ul i des..

Kan kroppen min virkelig være så dønn sløv med å produsere hcg, har noen opplevd noe lignende før?

Jøss, det må nesten være litt skummelt, for da får man ikke et svar før man er på ul... Eller, du kan vel kanskje få sjekket hvordan det står til med livmorhalsen din? Du får ikke tatt en ul før da? Syns det høres lenge ut med desember jeg.

*LillMi* skrev:
Jøss, det må nesten være litt skummelt, for da får man ikke et svar før man er på ul... Eller, du kan vel kanskje få sjekket hvordan det står til med livmorhalsen din? Du får ikke tatt en ul før da? Syns det høres lenge ut med desember jeg.

Har vært hos legen og hun har lyttet, kjent og det som er.. så nå er neste ul.
Er ganske kjipt ja, man vet jo ikke hva man skal forholde seg til.. og man har jo ikke så mye tid heller på å forberede seg til å bli mamma når man har gått så å si halve svangerskapet.:)

Kan jo ta ul tidligere men må da betale nesten 1500kr fikk jeg opplyst, det var de eneste som hadde ledig kapasitet her i byen. Og det føler jeg rett og slett ikke at jeg å bruke på en ul akkurat nå.:(

Oj så sykt! Hvordan er det mulig egentlig? De mest følsomme testene skal jo slå ut på 10 hcg, og i.l.a første halvdel i svangerskapet kan man jo ha oppimot 100.000 i hcg!

Sterkrvenr skrev:

*LillMi* skrev:

Er ganske kjipt ja, man vet jo ikke hva man skal forholde seg til.. og man har jo ikke så mye tid heller på å forberede seg til å bli mamma når man har gått så å si halve svangerskapet.:)

Fant legen noen tegn til graviditet når hun holdt på?
Hadde blitt litt smågal i hodet om jeg ikke hadde visst, kan ikke skjønne at de ikke kan klare å oppdrive en ul til deg før altså, for du skal ikke trenge å betale 1500 kr selv i din situasjon mener jeg!

Oioi, det må være spesielt! Har jo hørt om de som ikke finner ut at de er gravide før de er langt på vei, men har aldri hørt om noen i din situasjon før! Håper du får det svaret du ønsker deg på ultralyden da! Masse lykke til

P.s. Kan du ikke oppdatere i denne tråden når du får svar? :)

Sjakkruta skrev:
Oj så sykt! Hvordan er det mulig egentlig? De mest følsomme testene skal jo slå ut på 10 hcg, og i.l.a første halvdel i svangerskapet kan man jo ha oppimot 100.000 i hcg!

Oi, kanskje det er noe galt med meg da siden testene ikke slår ut?:s
Siden jeg har opplevd dette to ganger så kan man jo ikke være 100% sikker nå om jeg faktisk er gravid eller ikke tenker jeg.. så lite artig, nå er jeg jo mer forvirret enn noen gang, husker jeg var like forvirret på de to jeg allerede har.*må le litt*

*LillMi* skrev:

Sterkrvenr skrev:

*LillMi* skrev:

Fant legen noen tegn til graviditet når hun holdt på?
Hadde blitt litt smågal i hodet om jeg ikke hadde visst, kan ikke skjønne at de ikke kan klare å oppdrive en ul til deg før altså, for du skal ikke trenge å betale 1500 kr selv i din situasjon mener jeg!

Nei vet du, hun fant faktisk ingenting.. å ja, det tar på, jeg vet jo ikke hva jeg skal tro.
Om jeg er riv ruskende gal som kjenner meg gravid eller om jeg faktisk er det, jeg kjenner meg litt sliten for å være ærlig.

legen din må da kunne sende en henvisning til sykehuset for deg om tidlig UL? kan ikke tenke meg hvordan det er å gå sånn og vente og ikke vite.

HvitSnø skrev:

Oioi, det må være spesielt! Har jo hørt om de som ikke finner ut at de er gravide før de er langt på vei, men har aldri hørt om noen i din situasjon før! Håper du får det svaret du ønsker deg på ultralyden da! Masse lykke til

P.s. Kan du ikke oppdatere i denne tråden når du får svar? :)

Kan helt klart oppdatere.:)
Gjø man det slik som dette, med bare et innlegg eller er det noe ekstra man må gjøre?:p
Jeg har akkurat lært meg å legge ut disse såkalte tickertingene, hahaha, er så dårlig på data at det er skummelt.:p

Sterkrvenr skrev:

Sjakkruta skrev:

Siden jeg har opplevd dette to ganger så kan man jo ikke være 100% sikker nå om jeg faktisk er gravid eller ikke tenker jeg.. så lite artig, nå er jeg jo mer forvirret enn noen gang, husker jeg var like forvirret på de to jeg allerede har.*må le litt*

Du har jo nå hatt to vellykkede (regner jeg med?), fullgåtte svangerskap uten å ha fått utslag på testene, så da er det jo tydligvis mulig. For deg i alle fall, så da vil jeg tro muligheten for at det har skjedd igjen så absolutt er til stede. Men jeg skjønner bare ikke at det er mulig jeg. Hvilke tester har du prøvd? Sikker på du har utført de riktig? Og har du tatt blodprøver? Hcg kan jo måles i blodet. Hadde vært veldig interessant å visst om du har hcg i deg, eller om du bare ikke produserer det liksom

spirrevippvipp skrev:
legen din må da kunne sende en henvisning til sykehuset for deg om tidlig UL? kan ikke tenke meg hvordan det er å gå sånn og vente og ikke vite.

Vet du hva det verste er, da hun sendte henvisningen skreiv hun faktisk at det hastet.. og det var det jeg fikk. Begynte å ringe rundt til private og de jeg kunne finne, men pågangen må være helt ekstrem. For noe sa at det var ikke noe vits i å vente på noe ul fra de, og noen sa at jeg kunne bli satt opp på time men måtte regne med 2-3 mnd ventetid, iom at jeg ikke hadde vært der før..
Samboeren min skal vist betale ul til meg på nesten 1500kr, han klarer ikke å gå i 2 mnd'er å vente, så i nov får vi svar.:)

Sjakkruta skrev:

Sterkrvenr skrev:

Sjakkruta skrev:

Du har jo nå hatt to vellykkede (regner jeg med?), fullgåtte svangerskap uten å ha fått utslag på testene, så da er det jo tydligvis mulig. For deg i alle fall, så da vil jeg tro muligheten for at det har skjedd igjen så absolutt er til stede. Men jeg skjønner bare ikke at det er mulig jeg. Hvilke tester har du prøvd? Sikker på du har utført de riktig? Og har du tatt blodprøver? Hcg kan jo måles i blodet. Hadde vært veldig interessant å visst om du har hcg i deg, eller om du bare ikke produserer det liksom

Ja de var absolutt vellykkede, på førsten var det en del inn og ut av sykehuset de siste 3 mnd'ene, tror han hadde det veldig travelt. Han har i allefall hatt hastverk i alle år etter at han kom til verden.:p
Jeg fikk jo utslag men i uke 17 og 14, så de gir jo utslag.. etterhvert.:)
Jeg har prøvd clearblue med både fargeindikator og digital, og disse A1 testene. har tatt hos legen, men blodprøve har de enda ikke tatt.
Jeg er også veldig nysgjerrig på dette med hcg.;)

Sterkrvenr skrev:

Sjakkruta skrev:

Sterkrvenr skrev:

Sjakkruta skrev:

Ja de var absolutt vellykkede, på førsten var det en del inn og ut av sykehuset de siste 3 mnd'ene, tror han hadde det veldig travelt. Han har i allefall hatt hastverk i alle år etter at han kom til verden.:p
Jeg fikk jo utslag men i uke 17 og 14, så de gir jo utslag.. etterhvert.:)
Jeg har prøvd clearblue med både fargeindikator og digital, og disse A1 testene. har tatt hos legen, men blodprøve har de enda ikke tatt.
Jeg er også veldig nysgjerrig på dette med hcg.;)

Hmm... Veldig interessant dette ja! Du kan jo be om et par blodprøver med et par dagers mellomrom, mens du venter på UL?

Ja, kan bestille meg ny time til lege å ta det opp med henne.. synes det er rart at de ikke tenker på det når man er der liksom.:)

Hvilket fylke bor du i? Eller gjerne mer konkret hvor du bor også, hvis du vil si det. Syns det er helt utrolig at det skal være så vanskelig å få ul.
Gleder meg til du oppdaterer hvordan dette går, for dette fasinerer meg litt kjenner jeg;)

Back
Topp