Normalt å være så dårlig?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg er 7 uker på vei, og er kjempe dårlig. Jeg er kvalm hele døgnet og mange dager kommer jeg meg ikke ut av senga. Noen få dager kaster jeg opp, men som regel er jeg bare kvalm. Har ikke lyst på mat, prøver å presse i meg noe, men får ikke i meg så mye mat jeg burde[:'(]
Jeg kjenner meg konstant svimmel og slapp og har ikke sjans til å ta opp skolebøkene og lese til eksamen. Er det noen andre som har det som meg? Er dette i det hele tatt normalt? Begynner å bli redd for at det kan være noe galt... For så dårlig har jeg aldri hørt at gravide er. Trodde man var kvalm om morgenen og at det ga seg når man har spist?
 
 
 
Får du i deg masse veske??
 
Det er nok ingen fasit på hvor dårlig man kan være, men mange har hatt det sånn som deg. Du får ta til deg alle tips og prøve alt som prøves kan. Ikke for å være negativ, men jeg spyr enda jeg....Kvalmen har blitt bedre heldigvis. Drikk mye, spis det du klarer, og prøv alle kjerringråd du finner! Lykke til og god bedring
 
Det er helt normalt, hadde det slik jeg oxo,om ikke være, så det er ikke noe og beskymre seg for=]
Men prøv og spis selv o mdet ikke er så lett...
 
Hei, er selv gravid med nr 2 og veldig dårlig, kaster opp flere ganger til dagen. Hadde i første svangerskap hypermesis (ekstrem svangerskapskvalme). vil bare si til deg at hvis du ikke får i deg hverken tørt eller vått, så kom deg inn til lege/jordmor så de kan vudere om du trenger å bli lagt inn for å få væske intrvanøst.
 
Ikke gøy å være så dårlig, men tro mine ord det er verdt det[:D] Og om en stund er det glemt og du gjør det samme igjen[:)]
 
Dessverre helt normalt. Men om du har problemer med å holde på væske bør du komme deg til legen - dersom du har hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) så kan du bli lagt inn på sykehus for å få væske og næring intravenøst, eventuelt få kvalmestillende medisiner (som de er svært restriktive med).
Var som deg fra uke 8 og utover, fikk til slutt medisiner som gjør at jeg nå kan fungere "normalt", spise, gå ut av huset uten å kaste opp av lukter osv.
Men dropper jeg pillen kaster jeg opp etter et par timer igjen.
Fremdeles.
*sukk*
 
Dette med morgen kvalme er ikke sant... men trenger absolutt ikke bare være kvalm om morningen... j var det heeele dagen helt i begynneslsen av sv. skapet.. eller var ca 2 mnd på vei... du kan jo ha litt lavt blodtrykk, å dette gjør deg svimmel... men er veldig viktig å få i seg nok vann... mengder med vann
 
Hadde det slik da jeg gikk med jentene mine - jeg kasta opp flere ganger daglig i flere måneder[:'(] 
 
Jeg har slitt med kvalme/oppkast siden jeg var 8-9 uker på vei og sliter med det enda. Kaster heldigvis ikke opp like ofte som før lenger, men er fremdeles kvalm hele døgnet. Trøster meg med at jeg ikke har lenge igjen[:)]
 
hadde akkurat som deg. begynte i uke 7! måtte ligge hele dagen, når jeg reiste meg så spydde jeg. jeg var ikke bare kvalm da, men spydde hele tiden, helt til kvelden, da kunne jeg kanskje slippe unna med å "bare" være kvalm! du må bare holde ut og pleie deg selv! og dropp eksamen hvis du ser at dette varer og rekker!
 
Hei der jeg kjenner meg ganske godt igjen, eneste er at jeg må småspise for å lindre litt av kvalmen... er 22+2 på vei og har vært kvalmen og dårlig døgnet rundt siden 27 desember....
 
jeg håper det ikke varer så lenge for deg...
 
lykke til..
 
Hei:-) jeg er 26 år og gravid i 16 uke. Skjønner at du har det veldig tøft nå. Har vært igjennom det samme og sliter fortsatt. Skriver ikke dette for å skremme deg, men sånn at du vet at du ikke er alene. jeg slet med oppkast døgnet rundt å gikk ned flere kg. Dette førte med seg at jeg ble dehydret og innlagt på sykehuset tre ganger. Legene sa det var meg dette gikk mest utover, babyen får i seg den næringen den skal ha. Går heldigvis mye bedre nå, men går på kvalmestillende tbl. Håper det snart går bedre med deg. Snakk med legen din du hvis du føler at du trenger det. Klem fra Maria
 
hei.. uff, jeg har lurt på det samme. lagt flat i snart to uker. helt jævelig. kommer meg ikke ut av senga før jeg besvimer og kaster opp. føler meg rett og slett dødssyk. hørers teit ut men jeg har aldri i mitt liv vært så syk.. sjønner ikke at det er mulig å bli frisk igjen... håååååper bare det er forbigående. men klarer ikke glede meg over når jeg er sååå dårlig...
 
:(
 
god bedring. føler med deg og håper du har en like flink og tålmodig snill kjæreste som jeg heldigvis har disse dagene
 
Back
Topp