Normal vekt?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Vet dere hva baby normalt skal veie i uke 28-29? Min veier 1500 gr og jeg er 28+3. Fikk beskjed om at det var over gjennomsnittet. Så lurer på hva gjennomsnittet egentlig er :)

I følge BV-appwn er det 1350 g i uke 28+3 og 1600 g i uke 29+2. Aner ikke om det stemmer :-P

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Da jeg var på ul uke 28+3 var frøkna 1190gr og -15% av snittet.
Så om 1190gr er 85% av normal vekt vil 1400gr være 100% ;)

min var 1100 gr på 3d ul midt i uke 27 og det var så og si midt på streken hennes:)

Jeg var på en ekstra sjekk forrige fredag, og da var barnet 1100 gram, 28+2 uker da. Hun ligger på 25 persentil, dvs innenfor normalen, men litt under gjennomsnittet. Slik jeg forstår det er 50 persentil gjennomsnittet?

Hvor får dere vite vekt på baby? Jeg har vært på 3 kontroller hos jordmor, men aldri fått vite eksakt vekt, kun at han er over gjenomsnittet stor.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Her var han også over gjennomsnittet på ul uke 27+3, da var han 1324g. Fortsatt innenfor normalen da :)

Har ikke fått vekt på lillesøster noen ganger jeg og har vært på 6 UL til nå

På rutinekontroll hos ultralydlege på spesialistsykehus anslo dem en vekt på 1750 gram i uke 29, noe som er i overkant på persentilskjema. Legen anslo at ca vekt skulle være 1500 gram i uke 29.

Hvor får dere vite vekt på baby? Jeg har vært på 3 kontroller hos jordmor, men aldri fått vite eksakt vekt, kun at han er over gjenomsnittet stor.

Dette er snakk om på ultralyd, da får man som oftest estimert vekten :)

Min var 1200 i uke 28+2 og han er litt under gjenomsnittet

jeg har vært på ekstra ultralyd pga medfødt sykdom hos meg. baby hadde det heldigvis ikke, men får et par ekstra ul alikevel. og sist jeg var spurte jeg spesifikt om vekten, siden jeg ble fortalt sist at han lå litt over gjennomsnittet =)

Vi var på vekstkontroll i uke 28+1, å da veide hun 1090. Vil det si tulla våres er lita da?? Fikk høre på sykehuset at hun hadde fin vekt, bare at hun lå litt under normalen.

I uke 26+4 ble Lille målt til og være ca 800gr, det var 11.7% under gjennomsnittet.. Spent på ul til onsdagen neste uke,..

Vi var på vekstkontroll i uke 28+1, å da veide hun 1090. Vil det si tulla våres er lita da?? Fikk høre på sykehuset at hun hadde fin vekt, bare at hun lå litt under normalen.

Vår var 1100 gram 28+2, og da lå hun på 25 persentilen. Dvs, litt mindre enn gjennomsnittet, men godt innenfor normalen :)

Dere må ta det med en klype salt.. Beregning av vekt gjennom ultralyd blir det opplyst om at det kan være +/- 1 kg.. Så man kan aldri vite. Min ble målt til kjempestor, 20% over snittet og det bare økte. Ble satt i gang ei uke før termin og han var 3980gr. Helt normal. Men hadde veldig mye fostervann også.

Dere må ta det med en klype salt.. Beregning av vekt gjennom ultralyd blir det opplyst om at det kan være +/- 1 kg.. Så man kan aldri vite. Min ble målt til kjempestor, 20% over snittet og det bare økte. Ble satt i gang ei uke før termin og han var 3980gr. Helt normal. Men hadde veldig mye fostervann også.

Selvfølgelig :) Det er jo målinger ut fra magemål og hodemål (slik jeg forstår det), så det er jo veldig omtrentlig og de har jo ikke muligheten å veie barnet, så da blir det jo med det man har man foretar en vekstestimering :)

Back
Topp