Normal vektøkning?

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Før graviditeten veide jeg 59kg og det var det siste gjennom 2 år med vektøkning fra 49kg(167cm) siden jeg var så tynn.

Forrige måned i uke 19 veide jeg 65kg og nå når jeg veier meg igjen 23uker på vei, veier jeg 74kg!! Er dette normalt???

Alle ser jeg har lagt på meg, men man bør vel se veldig "tjukk" ut når man veier 74kg?
Ser at jeg er stor i rompa noe som får hele kroppen til å se rar ut, men vil jeg bli 59kg igjen etter fødselen?


Sent from my iPho
 
Før graviditeten veide jeg 59kg og det var det siste gjennom 2 år med vektøkning fra 49kg(167cm) siden jeg var så tynn.

Forrige måned i uke 19 veide jeg 65kg og nå når jeg veier meg igjen 23uker på vei, veier jeg 74kg!! Er dette normalt???

Alle ser jeg har lagt på meg, men man bør vel se veldig "tjukk" ut når man veier 74kg?
Ser at jeg er stor i rompa noe som får hele kroppen til å se rar ut, men vil jeg bli 59kg igjen etter fødselen?


Sent from my iPho
Hei!
Det er helt normalt å legge på seg under svangerskapet. Bare fostervann, morkake veier en god del, i tillegg til barnet som vokser for hver dag. Det er helt normalt å legge på seg 15 kg. Som regel forsvinner disse kiloene raskt etter fødsel og ved amming. Spis sunt og vær i aktivitet, så vil kroppen ordne opp selv. Beste hilsen Elin
 
Svarer jeg også selv om jeg ikke er helsesøster :p Jeg er 164 høy og veide 48kg før jeg ble gravid... Har alltid hatt et stort problem med at jeg aldri har klart å legge meg på, så la faktisk ikke på meg 1kg engang før jeg var i 5 mnd :/ Men jaggu så la jeg på meg 17kg, og da kom lillemann 2 uker før termin også :p Men etter bare noen få dager, så var nesten alle kg borte ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Back
Topp