Normal kropp igjen?

Datadame

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Juliknøttene 2022
Kor lang tid tar det etter fødsel til gravidplagane forsvinner? Slik som halsbrann, hovne leggar og eventuelle andre plager?
 
Er nok ingen fasitsvar på det, men tror de fleste merker bedring ganske raskt etterpå :)
 
Kor lang tid tar det etter fødsel til gravidplagane forsvinner? Slik som halsbrann, hovne leggar og eventuelle andre plager?

Sniker
Litt individuelt, men kan dele det jeg opplevde.
Halsbrann - asap etter ungen var ute, takk og lov :D
Bekkenløsning - var ikke veldig plaget, men ble gradvis bedre. Måtte behandles noen ganger hos osteopat et halvår etter fødsel og kunne ikke sitte rett på gress osv fordi fikk vondt i rompe/halebein. Vil gå til behabdling og trene opp forsiktig styrke raskere neste gang.

Hevelse i kroppen ble MYE verre etter fødsel, det er inne så uvanlig med vann i kroppen pga hormoner som skal reguleres i en viss fart. Ble normal igjen etter 2-3 uker.

Tissing - fikk tilbake stålblære innen 6 uker etter fødsel.
 
Bekkenet tok 4 måneder sist før jeg ikke tenkte noe over det lenger.
Hevelsene/vannet i kroppen var ILLE før fødsel, men etterpå tok det kaka altså! Var veldig ille i 3-4 dager og så begynte en real svettefest uten like (jeg svetter «aldri» til vanlig). Innen 2 uker var vannet borte.
Kvalmen gikk over 1 time etter fødselen.
Blødningen var helt over 7 uker etter fødselen.
Stingene og underlivet gjorde ikke vondt etter ca 1 uke.
 
Ved sist fødsel hadde jeg «bare» hyperemis / kvalme og halsbrann, ingen andre plager som var noe spesielt. Kvalmen var jeg ferdig med rett etter fødsel og klarte til og med å spise litt mer allerede første dagen. Halsbrann var jeg også kvitt en dag eller to etter fødsel. Krysser fingrene for at det samme gjelder denne gangen :smiley-angelic001
 
Kor lang tid tar det etter fødsel til gravidplagane forsvinner? Slik som halsbrann, hovne leggar og eventuelle andre plager?


Alt forsvant når babyen var ute;) mista alt vannet med en gang, svangerskapsforgiftninga ble borte (bt normalt), ingen halsbrann, og jeg kunne sove som jeg ville- og jeg sov GODT:hilarious:
 
Gleder meg vanvittig til å kan sove på magen selv:hilarious:

Når magen er borte kommer, store, ømme pupper i veien :hilarious:
Men kan jo bygge med noen puter så det faktisk er mulig, det går jo ikke med stor mage :p
 
Takk for alle svar :) Gleder meg veldig til å bli kvitt halsbrann, og det ser jo ut som om det er håp for at det kan skje raskt :happy: Så er det vel berre å ta tida til hjelp for å bli kvitt vatn i beina, samt ikkje vente for lenge med å kontakte kiropraktor dersom bekkenet fortsatt krangler etter fødsel.
 
Dagen jeg fødte for min del. Halsbrann og bekkemløsning. Er nok individuelt og kommer ann på fødsel også.
 
Kor lang tid tar det etter fødsel til gravidplagane forsvinner? Slik som halsbrann, hovne leggar og eventuelle andre plager?

Jeg var sterkt plaget med halsbrann og den forsvant rett etter fødsel. Jeg gikk fra å ha lette hevelser til å ha så hovne bein at jeg trodde de skulle sprenge. Jeg skulle virkelig ønske at noen hadde fortalt meg om vann i kroppen ETTER fødsel! Hevelsene gikk ned etter ca 10-12 dager. Da gikk det ganske raskt fra helt sprengt til alt var borte. Var frem og tilbake på toalettet sikkert 50 ganger i løpet av en dag og da kom det ut mye hver gang også! Jeg hadde vondt i symfysen (bekkenet foran), såpass at jeg hadde problemer med å gå. Jeg vet ikke helt hvor fort de smertene avto da fordi min fødsel endte med hastekeisersnitt, så jeg hadde ganske vondt i såret og magemusklene etter det, men jeg tror de smertene forsvant ganske raskt de også.
 
Men - spørsmål : Når det gjaldt halsbrann - hadde deres bebiser masse hår da de kom ut?
 
Men - spørsmål : Når det gjaldt halsbrann - hadde deres bebiser masse hår da de kom ut?
Min var nesten hårløs :hilarious: men ble født i uke 35 da, så hadde kanskje hatt litt mer til termin, men sikkert ikke så veldig mye.
 
Sniker.

Jeg hadde ikke så fryktelig mange plager før fødsel egentlig, bortsett fra grusom halsbrann. Hadde gleda meg sånn til å slippe det! Til min store fortvilelse sleit jeg med halsbrann i minst et halvt år etter fødsel :hungover:
 
Sniker.

Jeg hadde ikke så fryktelig mange plager før fødsel egentlig, bortsett fra grusom halsbrann. Hadde gleda meg sånn til å slippe det! Til min store fortvilelse sleit jeg med halsbrann i minst et halvt år etter fødsel :hungover:
Uff då, håper verkeleg eg slipper å ha det så lenge :dead:
 
Back
Topp